Vaccation mod influenza, når man er gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. september 2010

Sofia

Jeg har bestilt en tid til vaccinen, er rigtig glad for tilbuddet, og vil helt sikkert takke ja til det! Min læge anbefalede mig det, og i det hele taget må der være en grund til at vi gravide netop tilbydes den - fordi vi netop har brug for den. Ellers tror jeg ikke tilbuddet ville være der!

Men det er selvfølgelig individuelt. Jeg kan godt se, at man ikke har haft mulighed for at tjekke for eventuelle bivirkninger på længere sigt osv. Men jeg stoler på at den er sikker!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2010

morNov2010

Jeg takker nej. Som andre også har skrevet, er bivirkninger til vaccinationen ikke kendt.

Anmeld

28. september 2010

klmf

Jeg ville ikke gøre det, medmindre jeg havde en anden sygdom der gjorde at det var en væsentlig fordel at få den. Ellers ville jeg gå op i håndhygiejne og håbe på det bedste

Anmeld

30. september 2010

Wilson

morNov2010 skriver:

Jeg takker nej. Som andre også har skrevet, er bivirkninger til vaccinationen ikke kendt.

Det er faktisk ikke helt korrekt at bivirkningerne af vaccinen ikke er kendt. Jeg har talt med Statens Serum Institus, der har forsket i bivirkningerne af vaccinen. De anbefalder gravide i 2 og 3 trimester at få den.

Har selv bestilt tid i næste uge - havde en slem omgang H1N1 sidste år der endte med en indlæggelse, så den risiko løber jeg ikke som gravid.

Anmeld

30. september 2010

Papaya

Jeg takker nej, er selv i 3. trimester... Og vil også anbefale andre gravide til at gøre det samme.

Anmeld

30. september 2010

Fru.Mäes <3

Dejligt så mange der gider tage sig tid til at svare

Jeg har besluttet mig for at sige JA TAK til vaccationen, da jeg ALTID når tiderne skifter render ind i noget influenza. Jeg fanger simpelthen ALT, kan næsten ikke gå forbi en som bare nyser - uden jeg ligger mig et par dage efter...

Og jeg ville simpelthen blive så ked af det, hvis jeg 2 dage efter  jeg har født - må ligge mig i sengen.. Så hellere få denne vaccation, og krydse fingre

SÅ nu må vi se hvad der sker - jeg siger hvert fald JA TAK..

Og især når man lige frem tilbyder det til gravide i 2 og 3 trimester... De vil nok ikke tilbyde noget, som kan gøre skade på MIG eller MIT UFØDTE BARN..

Anmeld

30. september 2010

Kløver

Wilson skriver:

Det er faktisk ikke helt korrekt at bivirkningerne af vaccinen ikke er kendt. Jeg har talt med Statens Serum Institus, der har forsket i bivirkningerne af vaccinen. De anbefalder gravide i 2 og 3 trimester at få den.

Har selv bestilt tid i næste uge - havde en slem omgang H1N1 sidste år der endte med en indlæggelse, så den risiko løber jeg ikke som gravid.

vil lige høre, bestiller man bare en tid til egen læge, for at få vaccinen eller hvad gør man, jeg er gravid i 19 graviditetsuge ( 18+0) og vil meget gerne takke ja til vaccinen synes dte er dejligt man kan få den tilbudt

Anmeld

30. september 2010

Fru.Mäes <3

Maja84 skriver:

vil lige høre, bestiller man bare en tid til egen læge, for at få vaccinen eller hvad gør man, jeg er gravid i 19 graviditetsuge ( 18+0) og vil meget gerne takke ja til vaccinen synes dte er dejligt man kan få den tilbudt

Altså her i Herning, er der nogle forskellige steder man kan møde op og få vaccationen.. Så ved faktisk ikke om man kan snakke med lægen om det - eller kan de måske fortælle dig, hvor du kan få den henne

Anmeld

30. september 2010

Kløver

FrøkenHedegaard skriver:

Altså her i Herning, er der nogle forskellige steder man kan møde op og få vaccationen.. Så ved faktisk ikke om man kan snakke med lægen om det - eller kan de måske fortælle dig, hvor du kan få den henne

hmm ja jeg har jo kun læst om det, men ja kan da prøve at forhøre mig ved lægen om de ved hvor jeg skal henvende mig hvis ikke det er ved dem

Anmeld

4. oktober 2010

Kats

Sofia skriver:

Jeg har bestilt en tid til vaccinen, er rigtig glad for tilbuddet, og vil helt sikkert takke ja til det! Min læge anbefalede mig det, og i det hele taget må der være en grund til at vi gravide netop tilbydes den - fordi vi netop har brug for den. Ellers tror jeg ikke tilbuddet ville være der!

Men det er selvfølgelig individuelt. Jeg kan godt se, at man ikke har haft mulighed for at tjekke for eventuelle bivirkninger på længere sigt osv. Men jeg stoler på at den er sikker!

Jeg er meget i tvivl.
Jeg spurgte min læge, da jeg var til kontrol, og han sagde også, at det var de retningslinjer der umiddelbart var stukket ud fra sundhedsstyrelsen..  (altså at man tilbyder vaccine til gravide i 2. og 3. trimester)
Og da jeg så spurgte hvad hans holdning var, sagde  han meget diplomatisk (og til irritation for mig) at det var som sagt, de retningslinjer der var stukket ud, hvorfor de i lægehuset måtte forholde sig dertil...
I samme åndedrag sagde han så - at det ikke var noget der lå dem stærk på sinde, hvorfor han ikke selv havde taget "vaccinationsemnet op"....
Men det var samme problematik, altså at man kun havde meget kortvarige studier, hvad angår bivirkninger og fostre.

???!!! Puhh... den er ikke helt til højrebenet, er den...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.