Mette. skriver:
Tusind tak.
Det er slet ikke så svært som det ser ud. Jeg bruger snitmønstre fra MINIKREA, jeg synes de er super søde og modellerne passer godt på min datter.
Det som er brugt til bukserne er det her:
http://www.malika-rosa.dk/shop/minikrea-10301-snitmoenster-2151p.html --> siden har også en masse super fint stof, som jeg af og til køber hjem af, men generelt er det billigst at købe stof hjem fra USA. 
Du skal tegne mønstre over på pergamentpapir og derefter klippe stoffet ud til det. Derefter laver du en rib, huske ribben skal ligge dobbelt, så folder du den rundt. Hvis du forestiller dig stoffet er 10 cm højt, syr du ribben sammen i den ene langside, så du har et rundt stykke, hvorefter du bukker det ned, så det er 5 cm højt. Giver det mening? Du kan selvfølgelig også lave det højere eller lavere.
PÅ mønstre er der ikke lavet de kanter som jeg har lavet, men de er klippet af stof som jeg nu lige synes matcher det andet. Det du gør der, er at klippe det så langt som et bukseben er, og selvfølgelig x 2, så det kan nå hele vejen rundt. hvis så du synes kanten skal være 2 cm, så skal du have stoffet klippet ca. 6 cm højt, så du kan folde det dobbelt, så der kan ligge en elastik derinde, så de rynker sig sammen om benet i bunden. 
Det du gør der, er at sy stykket sammen i højden som med ribben, derefter bukker du, selvfølgelig med vrangsiden ind, så det ligger dobbelt. Herefter klipper jeg en elastik, den længe som du ønsker ,alt efter hvor stramt du vil have det, så ligger du elastikker ind i kanten, og sætter knappenåle (og MANGE) rundt i kanten, så elastikken bliver derinden, også sætter du den fast på buksekanten med nåle inden du syer den på. - Grunden til de mange nåle er fordi det gør det meget nemmere at styre for dig så.
Du kan bare skrive igen, hvis jeg skal prøve at forklare noget bedre.
HÅber det kan bruges.