Puha, det er svært

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. september 2010

Dictes mor

kitty skriver:

Jamen sødeste Camilla! Og så har du alligevel haft kræfter til at svare mig på mine sms'er?

Jeg kan godt forstå du har haft det skidt. Det er så hårdt, når en man holder af bliver syg.. Og idag har været en vigtig dag, for hvad kan de gøre for at hjælpe?

Jeg håber der er kommet lyde udsigter. Og at du har fået det lidt bedre fysisk, selvom det hele er hårdt!

Stort kram og masser af tanker til dig! Håber det hele nok skal gå!

Og tak for dine sms'er idag! Kan fortælle at jeg er sygemeldt til tirsdag næste uge, i første omgang!

Selvfølgelig kan jeg da svare på dine sms'er, idag var jo en rigtig vigtig dag for jer også. Min mor blev undersøgt idag og har fået en tid til operation på fredag allerede, det skal jo fjernes så hurtigt som muligt, derefter skal hun have stråling 25 gange og om tre uger ved de, hvorvidt hun skal have kemoterapi også. Så det var ikke dårlige nyheder vi fik idag, men heller ikke gode. Jeg gik lidt inderst inde og håbede, at de ville finde ud af, at det var en fejl det hele, og at hun ikke fejlede noget alligevel.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2010

Dictes mor

lion skriver:

Jeg vil med glæde hjælpe dig igennem en vild svært tid. For jeg kan så godt huske hvor svært jeg hevde det første gang min mor blev syg.

Nu fandt vi ud af det første gang fordi hun fik et epilepsi anfald og blev indlagt.(marts)  Jeg boede dengang i Ishøj og skulle til eksame i Juni men jeg kunne ikke bare sidde der og tænke på hvad nu hvis, for det ville tage mig min 1 time at komme til min mor hvis der skete noget. Jeg var så heldig at jeg fik fri i den uge og jeg tog hjemme fra kl. 8 og var hjemme igen kl. 20 og i alt den tid var jeg hos min mor på sygehuset. Det havde jeg brug for.

Som jeg siger lige nu er jeg vild glad for at jeg er på barsel, for jeg er ikke sikker på jeg ville ha kunne arbejdet i en butik disse dage.

Du er jo også så heldig at hvis I bor i nærheden af hinanden at du kan være mere sammen med hende end hvis du havde været på arbejde.

Ja det var noget af en barsk måde I fandt ud af det med din mor, og hold da op en stærk kvinde hun har været! Det er meget imponerende.

Må jeg spørge dig, det der strålebehandling, min mor skal igennem 25 behandlinger af den slags. Blev din mor meget dårlig af dem eller er det mere kemoen, hun blev dårlig af. Jeg ved jo slet ingenting, og jeg vil jo gerne vide lidt, så jeg kan støtte hende bedst muligt. Du må sige til, hvis det er for meget for dig at snakke om, det er fuldt ud forståeligt, og jeg har det dårligt over at spørge dig, men jeg ved ikke, hvem jeg ellers skal spørge.

Anmeld

28. september 2010

otlitrom

Dictes mor skriver:

Selvfølgelig kan jeg da svare på dine sms'er, idag var jo en rigtig vigtig dag for jer også. Min mor blev undersøgt idag og har fået en tid til operation på fredag allerede, det skal jo fjernes så hurtigt som muligt, derefter skal hun have stråling 25 gange og om tre uger ved de, hvorvidt hun skal have kemoterapi også. Så det var ikke dårlige nyheder vi fik idag, men heller ikke gode. Jeg gik lidt inderst inde og håbede, at de ville finde ud af, at det var en fejl det hele, og at hun ikke fejlede noget alligevel.

Jeg forstår godt du håbede det hele var en fejl!

Det er altid noget hun kommer hurtigt igang, og der er lagt en plan! Som du skriver er det hverken godt eller dårligt, men så sker der noget, og de gør hvad de kan! Husk at de er dygtige idag, og der sker mirakler hver dag!

Jeg håber virkelig det bedste! Og du er et stort menneske, at du sådan kan se ud over din egen sorg, for at dele vores glæde! Det er flot gjort!!

Anmeld

28. september 2010

Dictes mor

kitty skriver:

Jeg forstår godt du håbede det hele var en fejl!

Det er altid noget hun kommer hurtigt igang, og der er lagt en plan! Som du skriver er det hverken godt eller dårligt, men så sker der noget, og de gør hvad de kan! Husk at de er dygtige idag, og der sker mirakler hver dag!

Jeg håber virkelig det bedste! Og du er et stort menneske, at du sådan kan se ud over din egen sorg, for at dele vores glæde! Det er flot gjort!!

Tusind tak skal du have, det er jo rart at dele andres glæde, så bliver man jo også selv glad

Anmeld

28. september 2010

lion

Dictes mor skriver:

Ja det var noget af en barsk måde I fandt ud af det med din mor, og hold da op en stærk kvinde hun har været! Det er meget imponerende.

Må jeg spørge dig, det der strålebehandling, min mor skal igennem 25 behandlinger af den slags. Blev din mor meget dårlig af dem eller er det mere kemoen, hun blev dårlig af. Jeg ved jo slet ingenting, og jeg vil jo gerne vide lidt, så jeg kan støtte hende bedst muligt. Du må sige til, hvis det er for meget for dig at snakke om, det er fuldt ud forståeligt, og jeg har det dårligt over at spørge dig, men jeg ved ikke, hvem jeg ellers skal spørge.

Du spørg bare.

Ja min mor var en super sej og stærk kvinde. Første gang efter anfaldet sagde lægerne også at hun nok ikke ville kunne gå igen eller snakke. Men hun gjorde begge dele, da hun blev udskrevet efter ca 1 mdr.

Det er svært at sige hvad du skal forvente.

For det var anden gang min mor havde kræft da hun fik stråling i kroppen så at sige, sidste gang var det i hjernen og det laver jo nogle andre bivirkninger og skader.

Men strålebehandling og kemo var ikke godt for min mor de stoppede kemo efter 8 uger i stedet for 12, da kroppen sagde stop og det var i Juni.

Jeg tror lidt at stråling og kemo var meget hårdt for min mor. Men hun har altid været underernæret og kunne ikke tage på. Så for min mor vedkommen, var det kroppen der sagde stop over for det hele, end mere bivirkninger fra strålingen. Hun spiste jo ikke rigtig noget til sidst og nåede helt ned på 38 kilo og hun var 171 høj.

Det jeg ved er at stråling påvirker appetitten og gør en træt.

Så det bedste du kan der er at være sammen med din mor og snakke om alt og intet, og at hun ser Dicte gør hende jo glad i en svær tid. Sørg for hun drikker og spiser godt, selvom hun ikke er sulten. Sig det er helt ok at sove midt på dagen, for det hjælper på humør, træthed og at blive rask.

Jeg ved at ved en opr. er rask muligheden bedst.

Anmeld

28. september 2010

ooo

Camilla, du får lige et kæmpe kram fra mig af.

Jeg håber at alt kommer til at gå rigtig godt med din mor, og at hun snart får det bedre.

M.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.