Flaskebarn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. september 2010

Mariekjellerup

LouiseNielsen skriver:

Er ik så meget det at der ikke er en rutine, for jeg går jo hjemme på barsel, så den behøver sm sådan ik at være der endnu....

Jeg er mere nervøs for om han fejler noget.... Det er ik som sådan alvorligt. Men hvis træthed osv vil følge ham resten af hans liv såå vil det være rigtig synd....

Så er spændt på hvad lægerne kan finde ud af!

Ja det ville godt nok være synd for ham, hvis man ikke kan gøre noget..

Jeg for at de finder noget der kan hjælpe ham..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2010

Laura.

Jeg synes at det er respektløst af din svigermor at køre i det - og så til en familie fødselsdag, når hun før har fået et nej og endda en forklaring på dette! Måske din fyr burde tage en snak med sin mor om det.

Jeg ville da også bliver irriteret over det, så forstår dig udemærket godt.

Anmeld

28. september 2010

klmf

Hvor er de dog flade at opføre sig sådan

Oliver var også på flaske og mormor gav ofte mad, når vi var ude ved hende - men jeg var klar til det og de fik en lille hyggestund ud af det.

Bare sig, at I gør det sådan at her i starten er det kun jer, der giver mad - men måske de kan hjælpe med at bøvse af? Så er de også lidt med i måltidet

Held og lykke med det

- og altså, hvis de bliver rigtig flabede, så må du jo simpelthen fortælle dem, hvor skabet står og jo mere de presser dig, jo længere tid går der før du er klar!

Anmeld

28. september 2010

Mumto3

Jeg har slet ikke læst de svar du har fået, men havde det været mig, så havde jeg også sagt nej, -og evt. kommet med en spydig bemærkning

Jeg kunne godt finde på at sige: Nej tak, jeg kan godt selv give flaske, men jeg kan ikke amme, så hvis du kan det, så må du da gerne give mit barn bryst!!!

Det tror jeg ville lukke munden på enhver! Selvfølgelig mener jeg ikke at andre skal amme dit barn!!! -men så kan de ligesom se hvad det er de foreslår!

Jeg besøgte engang en veninde som havde en dreng på næsten 1år, han skulle snart starte i vuggestue og da han skullle have en flaske, spurgte min veninde mig og jeg ville give den, for han skulle jo vænne sig til at andre gav ham mad. Men det er jo en HELT ANDEN situation. De første 4-6 månder ville jeg ikke lade andre give mit barn mad!!!

Anmeld

28. september 2010

sbs78

Først får du lige en krammer af mig

NEJ du er ikke nogen hønemor. At du selv vil give dit barn mad, kan jeg slet ikke forstå at nogen kan blive sure over. Nu har jeg desværre heller ikke kunne amme mine tre piger og jeg har heller ikke ladet nogen give dem flaske før de var nogle mdr gammel. Jeg ville også rigtig gerne havde kunne amme mine børn, men har desværre ikke ret meget mælk.

Min svigermor spurgte også en gang om hun måtte give falsken, og det sagde jeg blank nej til, siden har hun ikke spurgt. Selv min mand giver ikke ret meget flaske, jeg har sværet ved at give slip, men nyder at han KAN gøre det

Synes det vigtigt at du bliver ved med at holde på dit, også over for din kæreste. Og igen ja hvis du havde ammet, kunne andre heller ikke give mad

Knus Sidsel

Anmeld

28. september 2010

Tdittmann

Jeg kan heller ikke amme pga. af en kronisk lidelse jeg har.

Så mine 3 børn er der heller ikke andre end primært mig der giver flaske. Det var også den anbefaling vi fik fra OUH (odense universitets hospital).

Her i min familie har de også meget travlt med at jeg giver flaske og at selvom faren er med så giver han ikke flaske. Men venter til jeg er klar til at få ham over. Men jeg har sagt fra starten af at det er mig der giver mad. 

Så nu her hvor han er begyndt på grød giver faren grød om aftenen og jeg giver flaske.

Ved min nr.2 var vi adskildt de første 2 døgn pga. komplikationer i forbindelse med fødslen og hun blev indlagt på børneafdelingen. Hende har jeg ikke samme tætte forhold til da der har været flere forskellige indenover og give hende mad.

Du skal holde fast på at det er dig der giver hende mad. For det er der kontakten skabes.

Anmeld

28. september 2010

Mariekjellerup

Dk_lady skriver:

Jeg synes at det er respektløst af din svigermor at køre i det - og så til en familie fødselsdag, når hun før har fået et nej og endda en forklaring på dette! Måske din fyr burde tage en snak med sin mor om det.

Jeg ville da også bliver irriteret over det, så forstår dig udemærket godt.

Ja jeg er også rigtig træt af at det skal køre sådan op.. mig og min svigermor har haft et rigtig godt forhold til hinanden, men efter jeg har født, er det ligesom om hun mener jeg gør det hele forkert, og jeg føler at hun overtager, og det ved hun også godt, men hun bliver ved med at "bestemme"

Anmeld

28. september 2010

Mariekjellerup

lotchen skriver:

Hvor er de dog flade at opføre sig sådan

Oliver var også på flaske og mormor gav ofte mad, når vi var ude ved hende - men jeg var klar til det og de fik en lille hyggestund ud af det.

Bare sig, at I gør det sådan at her i starten er det kun jer, der giver mad - men måske de kan hjælpe med at bøvse af? Så er de også lidt med i måltidet

Held og lykke med det

- og altså, hvis de bliver rigtig flabede, så må du jo simpelthen fortælle dem, hvor skabet står og jo mere de presser dig, jo længere tid går der før du er klar!

Jeg må bare sige fra, næste gang der kommer sådan en situation, for jeg bliver så ked af det bagefter

Anmeld

28. september 2010

Mariekjellerup

Mumto3 skriver:

Jeg har slet ikke læst de svar du har fået, men havde det været mig, så havde jeg også sagt nej, -og evt. kommet med en spydig bemærkning

Jeg kunne godt finde på at sige: Nej tak, jeg kan godt selv give flaske, men jeg kan ikke amme, så hvis du kan det, så må du da gerne give mit barn bryst!!!

Det tror jeg ville lukke munden på enhver! Selvfølgelig mener jeg ikke at andre skal amme dit barn!!! -men så kan de ligesom se hvad det er de foreslår!

Jeg besøgte engang en veninde som havde en dreng på næsten 1år, han skulle snart starte i vuggestue og da han skullle have en flaske, spurgte min veninde mig og jeg ville give den, for han skulle jo vænne sig til at andre gav ham mad. Men det er jo en HELT ANDEN situation. De første 4-6 månder ville jeg ikke lade andre give mit barn mad!!!

Ja jeg ved godt hvad du mener, eller hvis du også ammede ville du så også amme mit barn, det gør man jo ikke. da jeg fortalte dem at jeg ikke kunne amme, sagde de bare dejligt så kan den lille komme med på camping for hun får jo flaske, det var ikke lige det jeg havde brug for at hører..

Anmeld

28. september 2010

klmf

Mariekjellerup skriver:

Ja jeg ved godt hvad du mener, eller hvis du også ammede ville du så også amme mit barn, det gør man jo ikke. da jeg fortalte dem at jeg ikke kunne amme, sagde de bare dejligt så kan den lille komme med på camping for hun får jo flaske, det var ikke lige det jeg havde brug for at hører..

Inderst inde tror jeg egentlig heller ikke min mor var meget ked  af at jeg ikke ammede mere Men jeg havde bare slet ikke nogen følelser i klemme omkring det - han var også ældre! - og var klar til at give min mor den oplevelse. Meeeeeen havde det været svigermutti, der efter 5 uger havde afleveret den bemærkning, så havde mit nybagte sårbare moderhjerte nok også bristet... 

Du skal ikke blive ked af det, det er livet for kort til. Glæd dig over at du har fået den lækreste unge som de andre gerne vil tage del i oplevelsen af og så sig fra hvis de vader hen over dig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.