Flaskebarn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. september 2010

1977

Profilbillede for 1977

Det er dit barn og dine regler

Både min mor og svigermor fik lov til at give flaske da Jesse var helt ny. Min mor fordi hun flyttede ind den første uge efter vi var kommet hjem, og når jeg var helt flad og sov (jeg var syg efter fødslen), så tog hun ham. Min svigermor......fordi hun er min svigermor Hun er et vidunderligt menneske og både min kæreste og jeg ville have at de skulle knytte sig til hinanden så meget som muligt.

Men hvis du ikke er tryg ved at svigermor skal give flaske, ja så er det sådan. Bare lad det sive igennem og gør hvad du mener er bedst.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2010

Mariekjellerup

Ni-ko-li-ne skriver:

det er vel jeres barn og ikke deres?

næste gang, så siger du bare at hvis du havde ammet ville de heller ikke kunne hjælpe til... og at de nok skal få lov før eller siden.... men lige nu er prioriteringen anderledes...

Ja det er mit barn, men til tider tror min svigermor at det er hendes, eller sådan føler jeg det.. min familie har ikke givet hende flaske, og jeg tænker bare når barnet er så lille, og den ser et fremmede ansigt der giver den mad, så er det jo ikke tryghed for barnet?

Men jeg skal lære og sige fra, har det så dårlig bagefter at jeg ikke sagde noget, føler at jeg ikke selv har kontrol over mit eget barn

Anmeld

28. september 2010

Ni-ko-li-ne

Mariekjellerup skriver:

Ja det er mit barn, men til tider tror min svigermor at det er hendes, eller sådan føler jeg det.. min familie har ikke givet hende flaske, og jeg tænker bare når barnet er så lille, og den ser et fremmede ansigt der giver den mad, så er det jo ikke tryghed for barnet?

Men jeg skal lære og sige fra, har det så dårlig bagefter at jeg ikke sagde noget, føler at jeg ikke selv har kontrol over mit eget barn

for lidt og for meget:0)

jeg tror Nikoline var 10 dage da farmand gav hende en flaske.... eftersom jeg bare var SÅ smadret..... og un har nok været 3 mdr da svigermor fik lov at prøve....

men der var hun også tryg og vi ville begge gerne at bedsteforældre fik lov at knytte stærke bånd.... de har det fantastisk sammen den dag idag...

foreskellen var at vi selv var indstillet på det.... sådan er det, man må sgu vente til forældrene er klar.... det er jer der bestemmer...  man kan ikke tillade sig at være spydig på den måde!

Anmeld

28. september 2010

Mariekjellerup

LouiseNielsen skriver:

NEJ... Du er bestemt ikke en hønemor, langt fra....

Jeg ammede ik min første søn, pga han havde smerter i nakken og ku derfor ikke ligges ordenlig til også gik det helt i stykker med amningen....

Her med min anden søn havde jeg sådan glædet mig til at skulle amme, og det gik også super godt. Da han var 7 dage gammel røg jeg på sygehuset med ham pga han ikke ilter hans blod ordenligt og derfor fik problemer med vejrtrækningen. Da vi kom derop forsvandt mit mælk fuldstændig. Pga strees, for mange tanker og uvisheden og selvfølgelig angsten for at miste min søn...

Han kom derfor på mme... Men ikke engang min mand kunne jeg lade give ham flaske de første 3 mdr, jeg var SÅ ked af jeg ikke kunne amme, og det næst bedste for MIG var at jeg så selv gav ham flasken.... Vores søn var 3 mdr gammel før hans far "fik lov" til at give ham flaske. Og bedsteforældre er først nu de har fået lov og han bliver 6 mdr D 13 oktober....

Luk ørene for kommenter, og gør som du føler for.... Min mor syntes også det var underligt hun ikke måttte, for havde hun fået lov til med min ældste søn. Men jeg sagde til hende, at det var mit barn og jeg behøvede ikke forklare, så nej jeg giver ham selv flaske... Hans natflaske er stadig kun mig der giver ham, den er jeg sleeet ikke klar til at give fra mig endnu...

Kram

Er ked af at hører at dig og din familie skulle gå igennem det med jeres søn, håber at han er helt rask.

Jamen det er også det, når jeg ikke selv kan amme, så vil jeg bare gerne selv give flaske, og nu når jeg har læst om to sp der har udtalt sig at det er bedst at det er forældrene der skal give barnet flaske i de første leve mdr, så vil jeg bare gerne gøre det rigtige for mit barn..

Anmeld

28. september 2010

LouiseNielsen

Mariekjellerup skriver:

Er ked af at hører at dig og din familie skulle gå igennem det med jeres søn, håber at han er helt rask.

Jamen det er også det, når jeg ikke selv kan amme, så vil jeg bare gerne selv give flaske, og nu når jeg har læst om to sp der har udtalt sig at det er bedst at det er forældrene der skal give barnet flaske i de første leve mdr, så vil jeg bare gerne gøre det rigtige for mit barn..

Han har ikke problemer med vejrtrækningen mere.... Men måske ilter han stadig ikke hans blod ordenligt... Han bliver som sagt snart 6 mdr, men han sover som et spædbarn... Jeg kan sleeet ikke få kørt en rytme ind, for tit går der ikke mere end 1 time også er han træt igen. Hvilket jeg ikke syntes skal være sådan.. Så vi skal afsted til undersøgelse med ham igen for at finde ud af om der er noget der endnu....

Anmeld

28. september 2010

Mariekjellerup

Ni-ko-li-ne skriver:

for lidt og for meget:0)

jeg tror Nikoline var 10 dage da farmand gav hende en flaske.... eftersom jeg bare var SÅ smadret..... og un har nok været 3 mdr da svigermor fik lov at prøve....

men der var hun også tryg og vi ville begge gerne at bedsteforældre fik lov at knytte stærke bånd.... de har det fantastisk sammen den dag idag...

foreskellen var at vi selv var indstillet på det.... sådan er det, man må sgu vente til forældrene er klar.... det er jer der bestemmer...  man kan ikke tillade sig at være spydig på den måde!

Nej men det er bare det, at jeg ved, at min svigermor og hendes datter har snakket om mig, for det var bare en rigtig træls situation igår, og kunne bare mærke på min svigerinde at de havde snakket om det, jeg gav min svigerinde flasken, viste slet ikke hvad jeg skulle sige, min svigerinde har kun set vores datter en gang, og hun er altså en mdr nu. min svigerinde har ikke spurgt til hvorfan fødselen var gået eller noget.. har aldrig spurgt til min graviditet.

Anmeld

28. september 2010

Mariekjellerup

LouiseNielsen skriver:

Han har ikke problemer med vejrtrækningen mere.... Men måske ilter han stadig ikke hans blod ordenligt... Han bliver som sagt snart 6 mdr, men han sover som et spædbarn... Jeg kan sleeet ikke få kørt en rytme ind, for tit går der ikke mere end 1 time også er han træt igen. Hvilket jeg ikke syntes skal være sådan.. Så vi skal afsted til undersøgelse med ham igen for at finde ud af om der er noget der endnu....

Ej det er da godt nok træls, ej sådan burde det ike være, kunne være rart for jer og ham at i fik mere ud af hinanden, og lidt mere ro på ham, hvis der var en rutine..

Anmeld

28. september 2010

Ni-ko-li-ne

Mariekjellerup skriver:

Nej men det er bare det, at jeg ved, at min svigermor og hendes datter har snakket om mig, for det var bare en rigtig træls situation igår, og kunne bare mærke på min svigerinde at de havde snakket om det, jeg gav min svigerinde flasken, viste slet ikke hvad jeg skulle sige, min svigerinde har kun set vores datter en gang, og hun er altså en mdr nu. min svigerinde har ikke spurgt til hvorfan fødselen var gået eller noget.. har aldrig spurgt til min graviditet.

jamen søde, det er sgu da ikke okay...

kan din kæreste ikke snakke med dem? han må sgu da forstå at det gør dig ked!

ellers må du selv... sætte dig ned med dem og sige at det sårede dig at de ikke kunne respekteret valget om at andre ikke skal give barnet mad endnu...

og at de nok skal få lov at komme på banen, men at lige nu betyder det meget for dig at du giver flaske og ikke andre...

Anmeld

28. september 2010

LouiseNielsen

Mariekjellerup skriver:

Ej det er da godt nok træls, ej sådan burde det ike være, kunne være rart for jer og ham at i fik mere ud af hinanden, og lidt mere ro på ham, hvis der var en rutine..

Er ik så meget det at der ikke er en rutine, for jeg går jo hjemme på barsel, så den behøver sm sådan ik at være der endnu....

Jeg er mere nervøs for om han fejler noget.... Det er ik som sådan alvorligt. Men hvis træthed osv vil følge ham resten af hans liv såå vil det være rigtig synd....

Så er spændt på hvad lægerne kan finde ud af!

Anmeld

28. september 2010

Mariekjellerup

Ni-ko-li-ne skriver:

jamen søde, det er sgu da ikke okay...

kan din kæreste ikke snakke med dem? han må sgu da forstå at det gør dig ked!

ellers må du selv... sætte dig ned med dem og sige at det sårede dig at de ikke kunne respekteret valget om at andre ikke skal give barnet mad endnu...

og at de nok skal få lov at komme på banen, men at lige nu betyder det meget for dig at du giver flaske og ikke andre...

Jeg må bare sige som det er, til dem næste gang, og hvis de bliver sure eller ikke kan forstå mig, så må det være deres problem for det er jo mit barn..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.