Flaskebarn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.795 visninger
29 svar
0 synes godt om
28. september 2010

Mariekjellerup

Hej alle skønne Mødre..

I er lige nød til at hjælpe mig, vil hører om det er bare mig der er en hønemor..

Jeg kan ikke amme pga af at jeg har fået lavet større bryster for to år siden, så mit barn er et flaskebarn og ville ønske inderligt at jeg kunne amme men kan jeg desværre ikke.. Jeg har læst to steder hvor sp, skriver at det er en god ide at når man har en flaske barn at det er kun forældrene som giver barnet flaske i dens første leve mdr, da den ikke kender andre mennesker, men kender dens forældre på lugten, og måltiden skal være tryghed for barnet. Nu når jeg ikke selv kan amme vil jeg meget gerne give mit barn den tryghed.

I Fredags sidder jeg hjemme ved min svigermor, og hun spørger om andre givet vores barn flaske, og jeg siger nej, så siger hun så at det er en god ide at der er andre som også gør det, så det er nemmere at få hende passet, jeg har altså ikke tænkt mig at hun skal passet her pt, hun er kun 5 uger gammel. og jeg fortæller om det jeg har læst, så siger hun at man ikke skal gøre alt efter bogen, Hun bliver lidt sur på mig, men det er mit barn og jeg bestemmer.

Så igår skulle vi til fødselsdag ved min kærestes søster, og hun spørger mig på en rigtig mærkelig måde om hun må give vores barn flaske, og jeg kunne bare se at, hende og hendes mor havde snakket om det.. jeg blev så ked af det, føler mig så meget til grin. jeg tænkte lidt på, hvis man ammer, ammer man så også andres børn ?

Knus marie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2010

ESV

Jeg ville heller ikke give lov.. For det første syntes jeg måske der mangler lidt respekt om at det er dit/jeres barn, det må være op til jer hvor involverede andre er!!

For det andet så ville jeg også vente til abrnet var ældre, tror Emilie var knap 4 eller 5 måneder før andre fik lov til at give hende mad, jeg havde desværre ikke mælk ret længe og kørte hende over på flaske da hun kun var et par måneder..

Syntes du måske skal snakke med din kæreste og lade ham sige fra når nu det er hans familie, og forklar dem at det jo ikke er fordi de ikke må være med men at i lige skal have det hele til at kører først og det gør man altså ikke på 5 uger!!

Anmeld

28. september 2010

Mariekjellerup

ESV skriver:

Jeg ville heller ikke give lov.. For det første syntes jeg måske der mangler lidt respekt om at det er dit/jeres barn, det må være op til jer hvor involverede andre er!!

For det andet så ville jeg også vente til abrnet var ældre, tror Emilie var knap 4 eller 5 måneder før andre fik lov til at give hende mad, jeg havde desværre ikke mælk ret længe og kørte hende over på flaske da hun kun var et par måneder..

Syntes du måske skal snakke med din kæreste og lade ham sige fra når nu det er hans familie, og forklar dem at det jo ikke er fordi de ikke må være med men at i lige skal have det hele til at kører først og det gør man altså ikke på 5 uger!!

Min kæreste er ikke til at hugge og stikke i, han syns jeg er en hånemor, siger bare fra næste gang der er nogen som spørger mig, for nu hvor jeg kan se at andre også har det på samme måde som mig, er det ikke helt forkert.. Men det gør bare ondt, at det er kørt sådan ud..

Anmeld

28. september 2010

missie20

Jeg kan udemærke forstå dine frustrationer. Og kan virkelig godt følge dig i det er enormt svært at sige fra overfor familie og svigerfamilie. Eftersom du ikke ammer og ikke har det meget intime med dit barn som at amme, så syntes jeg du skal holde fast i at det kun er dig og dine kæreste der giver flaske og det er noget kun i gør sammen/for jeres barn. Noget i har sammen. Men jeg tror grunden til de bliver lidt sure er fordi de holder af jeres barn og vil så meget jeres baby, som fx at give mad osv. Hvis de spørger næste gang kan du sige: Hvor er det dejligt med jeres interesse,men jeg vil hellere i måske har lyst til at skifte/pusle næste gang. På den måde udlukker du dem ikke. Eller du kan sige : Når baby bliver lidt ældre, da vi lige skal have rutinerne oppe og kører

Ved ikke om rådene er til nogen nytte.

Anmeld

28. september 2010

ESV

Jamen (min holdning) er at det er enhver kvindes ret at være en hønemor, mener bestemt ikke det (nødvendigvis) er negativt!! Tror aldrig mænd kommer til at forstå hvordan vi har det!

Emilies far feks. kan ikke se hvorfor jeg ikke er meget for at få hende passet (hun er nu 10 1/2 måned og har været passet 2 gange) men som jeg har prøvet at forklare ham så er han vant til at gå fra hende, han skulle tilbage på job da hun var 14 dage gammel så for ham er der ikke noget vildt i at gå fra hende og fordi jeg tøver får jeg også af vide jeg er en høne mor (MÆND!!!! )

Men hold på dit og lad kan andre være med i det omfang du har det godt med det er trods alt ikke din svigermors barn!!

Du kan evt tilbyde hende at "være med" andre steder, sidde med barnet efter mad, pusle, hygge osv. måske hun bare virkelig gerne vil være en del af sit barnebarns liv når hun ser jer men det kommer tiludtryk på en klodset måde..

Anmeld

28. september 2010

Ni-ko-li-ne

Mariekjellerup skriver:

Hej alle skønne Mødre..

I er lige nød til at hjælpe mig, vil hører om det er bare mig der er en hønemor..

Jeg kan ikke amme pga af at jeg har fået lavet større bryster for to år siden, så mit barn er et flaskebarn og ville ønske inderligt at jeg kunne amme men kan jeg desværre ikke.. Jeg har læst to steder hvor sp, skriver at det er en god ide at når man har en flaske barn at det er kun forældrene som giver barnet flaske i dens første leve mdr, da den ikke kender andre mennesker, men kender dens forældre på lugten, og måltiden skal være tryghed for barnet. Nu når jeg ikke selv kan amme vil jeg meget gerne give mit barn den tryghed.

I Fredags sidder jeg hjemme ved min svigermor, og hun spørger om andre givet vores barn flaske, og jeg siger nej, så siger hun så at det er en god ide at der er andre som også gør det, så det er nemmere at få hende passet, jeg har altså ikke tænkt mig at hun skal passet her pt, hun er kun 5 uger gammel. og jeg fortæller om det jeg har læst, så siger hun at man ikke skal gøre alt efter bogen, Hun bliver lidt sur på mig, men det er mit barn og jeg bestemmer.

Så igår skulle vi til fødselsdag ved min kærestes søster, og hun spørger mig på en rigtig mærkelig måde om hun må give vores barn flaske, og jeg kunne bare se at, hende og hendes mor havde snakket om det.. jeg blev så ked af det, føler mig så meget til grin. jeg tænkte lidt på, hvis man ammer, ammer man så også andres børn ?

Knus marie

det er vel jeres barn og ikke deres?

næste gang, så siger du bare at hvis du havde ammet ville de heller ikke kunne hjælpe til... og at de nok skal få lov før eller siden.... men lige nu er prioriteringen anderledes...

Anmeld

28. september 2010

LouiseNielsen

NEJ... Du er bestemt ikke en hønemor, langt fra....

Jeg ammede ik min første søn, pga han havde smerter i nakken og ku derfor ikke ligges ordenlig til også gik det helt i stykker med amningen....

Her med min anden søn havde jeg sådan glædet mig til at skulle amme, og det gik også super godt. Da han var 7 dage gammel røg jeg på sygehuset med ham pga han ikke ilter hans blod ordenligt og derfor fik problemer med vejrtrækningen. Da vi kom derop forsvandt mit mælk fuldstændig. Pga strees, for mange tanker og uvisheden og selvfølgelig angsten for at miste min søn...

Han kom derfor på mme... Men ikke engang min mand kunne jeg lade give ham flaske de første 3 mdr, jeg var SÅ ked af jeg ikke kunne amme, og det næst bedste for MIG var at jeg så selv gav ham flasken.... Vores søn var 3 mdr gammel før hans far "fik lov" til at give ham flaske. Og bedsteforældre er først nu de har fået lov og han bliver 6 mdr D 13 oktober....

Luk ørene for kommenter, og gør som du føler for.... Min mor syntes også det var underligt hun ikke måttte, for havde hun fået lov til med min ældste søn. Men jeg sagde til hende, at det var mit barn og jeg behøvede ikke forklare, så nej jeg giver ham selv flaske... Hans natflaske er stadig kun mig der giver ham, den er jeg sleeet ikke klar til at give fra mig endnu...

Kram

Anmeld

28. september 2010

Mariekjellerup

missie20 skriver:

Jeg kan udemærke forstå dine frustrationer. Og kan virkelig godt følge dig i det er enormt svært at sige fra overfor familie og svigerfamilie. Eftersom du ikke ammer og ikke har det meget intime med dit barn som at amme, så syntes jeg du skal holde fast i at det kun er dig og dine kæreste der giver flaske og det er noget kun i gør sammen/for jeres barn. Noget i har sammen. Men jeg tror grunden til de bliver lidt sure er fordi de holder af jeres barn og vil så meget jeres baby, som fx at give mad osv. Hvis de spørger næste gang kan du sige: Hvor er det dejligt med jeres interesse,men jeg vil hellere i måske har lyst til at skifte/pusle næste gang. På den måde udlukker du dem ikke. Eller du kan sige : Når baby bliver lidt ældre, da vi lige skal have rutinerne oppe og kører

Ved ikke om rådene er til nogen nytte.

Kunne ihvertfald bruge rådene, så kan de også være sammen med hende stadig, som de kan føle.

Anmeld

28. september 2010

Eliza/lykke

Kære hønemor hi hi hi

Min datter er også flaskebarn fra fødsel. Det var med vilje, at jeg aldrig har ammet nogle af mine (har to stk)., så faren kunne hjælpe til - og storebror også. Storebror er i dette tilfælde 9 år gammel.

Min mor har passet vores 4½ mrd gamle datter engang om ugen i 2½ mrd nu, og gir flaske. Og da vores søn var lille, passede hun ham i 24 timer en gang om ugen, fordi han havde kolik, og vi måtte bare sove en lille smule. Det gjorde hun fra han var 5 uger. Og der gav nu ham også flaske.

Så det er nok mest mor, som tænker mest over det. Når du gir flaske, kan du sagtens lade andre give mad - og baby skal nok knytte sig til dig big time, fordi du er den, som er der hele tiden.

KH Lone

Anmeld

28. september 2010

Mariekjellerup

ESV skriver:

Jamen (min holdning) er at det er enhver kvindes ret at være en hønemor, mener bestemt ikke det (nødvendigvis) er negativt!! Tror aldrig mænd kommer til at forstå hvordan vi har det!

Emilies far feks. kan ikke se hvorfor jeg ikke er meget for at få hende passet (hun er nu 10 1/2 måned og har været passet 2 gange) men som jeg har prøvet at forklare ham så er han vant til at gå fra hende, han skulle tilbage på job da hun var 14 dage gammel så for ham er der ikke noget vildt i at gå fra hende og fordi jeg tøver får jeg også af vide jeg er en høne mor (MÆND!!!! )

Men hold på dit og lad kan andre være med i det omfang du har det godt med det er trods alt ikke din svigermors barn!!

Du kan evt tilbyde hende at "være med" andre steder, sidde med barnet efter mad, pusle, hygge osv. måske hun bare virkelig gerne vil være en del af sit barnebarns liv når hun ser jer men det kommer tiludtryk på en klodset måde..

Ja jeg må bare tilbyde dem, at være sammen med hende anderledes.. nej mænd forstår det ikke helt, jeg er også ligeglad med om min kæreste forstår mig, han burde bare støtte mig i det, men de mænd er altså lidt vattede overfor deres mødre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.