Hvor mange bor i lejlighed med en hund??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. september 2010

Pige2009

Jeg har svaret nej, da jeg ikke har hund. Men jeg ville da synes det var ok, hvis I fik hund, da jeres nye lejlighed jo er stor og rummelig. Det er jo ikke givet, at en hund vil få det bedre i et hus. For nogen bliver huset en sovepude, da man blot kan lukke hunden i stedet for at lufte den, så jeg ville absolut ikke rynke på næsen af jer, såfremt I havde hund

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2010

Carina1977

Jeg har altså godt nok stemt, at jeg synes det er synd for hunden. Men det kommer også an på mange ting: størrelsen på lejligheden, om lejligheden er nede ved jorden eller på en højere etage, hvilken race hunden er, hvor god man er til at gå lange ture.

Jeg må indrømme at jeg synes det er synd at have en stor hund i en lille lejlighed, og specielt hvis man ikke går lange ture flere gange i løbet af dagen. Har set flere tilfælde af rastløse hunde, hvis ejere boede i lejlighed....og jeg synes altså det er synd.

Samtidig skal man også tænke på at hvis man f.eks. bor på 3. sal, så skal det også være en hund, som kan klare at løbe op og ned af trapper. Har hørt tilfælde med hunde, som er blevet skadet ved det, fordi deres krop ikke har været bygget til det.

Så jeg vil mene at når man skaffer sig hund i en lejlighed, så skal man undersøge de forskellige racer grundigt. Nogen racer egner sig bedre til at være i en lejlighed end andre. Men i bund og grund...inden man anskaffer sig hund, så bør man jo også alligevel sætte sig ind i, hvad de forskellige racer kræver, så man får den hund der passer bedst ind i familien. Mange anskaffer sig bare en hund uden at vide nok om det, og det synes jeg egentlig er synd.

Anmeld

28. september 2010

Margorie

Vores hund- en forholdsvis lille race, fik desværre stress af at bo i lejlighed og vi måtte give ham til min mor og hendes mand der bor i hus, han kunne slet ikke 'acceptere' at der ikke var fri adgang til en have at løbe rundt i når det passede ham. Og hverken lange gåture eller frit løb i hundepark hjalp.. Vi savner ham meget, men ja man kan jo ikke købe et hus bare fordi ens hund ikke trives på 1 sal. Vi skal ikke have hund i lejlighed igen, det er for synd for hunden.

Anmeld

28. september 2010

Miamaja

Det kommer helt an paa hunden og dens familie, og det kommer ikke an paa storrelse men race og gemyt.

F.eks ville en great dane helt sikkert kunne bo i en lejlighed hvis den kom ofte ud, men en afgansk myndehund ville man ikke kunne holde i en lejlighed (jo, maaske en aeldre) . den race skal bare havde plads

Anmeld

28. september 2010

Jones

Under alle omstændigheder er det en dårlig idé bare at lukke hunden ud i haven alene, så om du bor i hus og selv går ud med den, eller bor i lejlighed og gør det samme, burde ikke have den store betydning.

Anmeld

28. september 2010

Diana...

Zette skriver:

Hvis lejligheden er stor nok og har have synes jeg ikke det er synd for hunden. Jeg har selv boet i lejlighed et helt år med min hund og han led da ikke overlast.. men vi fik syyyyyygt mange klager fordi hun hylede (som en ulv) når han kunne se andre hunde igennem vores store glashavedør...

Så jeg er egentlig ret glad for at bo i hus nu...

Men det handler vel også om hvilken hund det er og hvor meget du aktiverer den ude for lejligheden... går tur osv.

Helt enig. 

Anmeld

28. september 2010

Sisley

Det er overhovedet ikke synd for hunden at bo i lejligheden. Men ligesom man skal vælge en hund, der passer til familiens øvrige livsstil, vælger man selvfølgelig en hund der passer til at bo i en lejlighed! Vi bor på 75 kvm med en Cavalier King Charles Spaniel og det er intet problem. Vi var dog ved at anskaffe os en Nova Duck Tolling Retriver og det havde sgu nok bidt os i røven - vi synes bare de er så flotte (men vi ændrede mening, for man kan jo ikke vælge hund og race pba. udseende...)

Som det tidligere er skrevet kommer lejligheds-hunde ofte meget mere ud, da man ikke har "den nemme løsning" - at lukke dem ud i haven.

Anmeld

28. september 2010

DK

Ha ha ha... jeg elsker at man kan mene at en lejlighed ikke er egnet bolig til en hund. Men helt okay som bolig til mennesker!! Så børn/voksne må gerne bo i en lejlighed, men ikke en hund!!?

Griner!!

Anmeld

28. september 2010

FrkT

Nej vi bor i hus med vores (men det er altså ikke pga. at vi har hunde vi gør det).

Jeg synes det er noget sludder det med at det er synd for hunden, for kommer den jævnligt (flere gange om dagen) ud og får noget motion + andre indtryk, så er det da ikke synd.

Og så har jeg læst i vores store hundebog, at store hunde (som din jo er) bedre kan affinde sig på lidt plads (som fx i lejlighed) end små hunde kan. Fordi de store hunde alligevel mest lægger sig i nærheden af dig, og for det meste af den motion de skal have på deres gåture. Hvorimod små hunde har behov for at kunne "pile rundt" indendørs, og derfor har meget mere behov for god plads.

Så nej, det er ikke synd for ham. Han affinder sig hurtigt med det, og kan bare glæde sig til hver gang I tager ham ud. Så lad vær at tage hvad andre måske siger til dig, de ved tydeligvis ikke hvad de snakker om.

Anmeld

28. september 2010

Pia.

Jeg har svaret ja - men kun fordi jeg har boet i lejlighed (eller første sal af et hus) med en hund .... I dag bor jeg I rækkehus.

Jeg har meget svært ved at se grunden til at det skulle være synd for hunden at bo i en lejlighed - Det er netop de hunde der kommer mest ud og gå og opleve ting - folk med hus og have har jo nemmere ved at "bare" åbne havedøren så er hunden luftet (siger ikke man gør det)

Så min mening er meget hellere hunde i lejlighed end dem der går spærret inde i en undegård både dag og nat puha, her kan vi tale om hunde der lider nød...

Knus Pia.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.