Jeg har altså godt nok stemt, at jeg synes det er synd for hunden. Men det kommer også an på mange ting: størrelsen på lejligheden, om lejligheden er nede ved jorden eller på en højere etage, hvilken race hunden er, hvor god man er til at gå lange ture.
Jeg må indrømme at jeg synes det er synd at have en stor hund i en lille lejlighed, og specielt hvis man ikke går lange ture flere gange i løbet af dagen. Har set flere tilfælde af rastløse hunde, hvis ejere boede i lejlighed....og jeg synes altså det er synd.
Samtidig skal man også tænke på at hvis man f.eks. bor på 3. sal, så skal det også være en hund, som kan klare at løbe op og ned af trapper. Har hørt tilfælde med hunde, som er blevet skadet ved det, fordi deres krop ikke har været bygget til det.
Så jeg vil mene at når man skaffer sig hund i en lejlighed, så skal man undersøge de forskellige racer grundigt. Nogen racer egner sig bedre til at være i en lejlighed end andre. Men i bund og grund...inden man anskaffer sig hund, så bør man jo også alligevel sætte sig ind i, hvad de forskellige racer kræver, så man får den hund der passer bedst ind i familien. Mange anskaffer sig bare en hund uden at vide nok om det, og det synes jeg egentlig er synd.
Anmeld