Nu har Jonathan igen en af sine snottede aftener selvom jeg pakker ham godt ind når det blæder så meget som nu... Det er ikke sådan decideret sygdom, ingen feber og han vågner rask igen i morgen. Problemet er at han ikke kan trække vejret gennem næsen helst så let som ellers og derfor vågner og græder - ialt 4 gange her til aften. Jeg kan bare tage ham op og give ham et knus, så sover han igen, og der er intet at se i næseborene - men jeg kan høre det piber. Dvs. det er ikke flydende snot, men sådan noget fast/tørret stads.
Er der overhovedet noget man kan gøre - sug virker ikke. Er der noget man kan give dem, gamle husråd eller lignende?
Han får mos og grød, så hvis der er noget der kan slimløse lidt så vil jeg gerne have et tip...
Kh
Rosa
Du skal passe på med sug for det kan godt irriterer slimhinderne mere end det gavner. Altså at slimhinderne hæver også er man lige vidt!Ja altså borset fra at det så ikke går væk når man sætter børnene op. Tror vi har brugt sug en eller to gange og Tjalfe er snart 3 år.
Næh næsedråber hvor du giver dem når han ligger med let løftet hoved ellers kan det godt løbe i halsen og give panikfølelse og løft hans seng en 15-20cm eller indtil han triller ned i fodenden
Evt. kamillete eller dulme te som det også kaldes og måske sukkervand hvis det går helt i hårdknude men det lyder det slet ikke som om.
Og så nyd at det er uden feber og at det er væk i morgen. Det at hans immunforsvar kommer på arbejde uden at det er sygdom gør bestemt ikke noget 
Anmeld