Snottet baby - what to do?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. september 2010

Mira0911

Rosa skriver:

Skal han så ligge med hovedet bagover så det ikke bare løber ud? (Ja undskyld hvis jeg lyder totalt stupid, men man er vel newbie )

Når jeg bruger det til Julie - Har jeg hende liggende på puslepladsen, så er det nemmeste for mig...

Der kan komme lidt ballade ud af det fra den bette... Julie hader det som pesten, hun sparker mig i maven og slår ud efter mig..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2010

bagger26

Rosa skriver:

Skal han så ligge med hovedet bagover så det ikke bare løber ud? (Ja undskyld hvis jeg lyder totalt stupid, men man er vel newbie )

Han kan bare ligge på ryggen, det skulle være fint nok.. og hvis du vil have saltvand her og nu, så kan du nemt lave det selv.. ½ Liter kogtvand og 1 tsk salt, så er det klar, selvfølgelig afkølet hehe..

Anmeld

27. september 2010

FruPudderkvast

Rosa skriver:

Nu har Jonathan igen en af sine snottede aftener selvom jeg pakker ham godt ind når det blæder så meget som nu... Det er ikke sådan decideret sygdom, ingen feber og han vågner rask igen i morgen. Problemet er at han ikke kan trække vejret gennem næsen helst så let som ellers og derfor vågner og græder - ialt 4 gange her til aften. Jeg kan bare tage ham op og give ham et knus, så sover han igen, og der er intet at se i næseborene - men jeg kan høre det piber. Dvs. det er ikke flydende snot, men sådan noget fast/tørret stads.

Er der overhovedet noget man kan gøre - sug virker ikke. Er der noget man kan give dem, gamle husråd eller lignende?

Han får mos og grød, så hvis der er noget der kan slimløse lidt så vil jeg gerne have et tip...

Kh

Rosa

Som flere skriver, så skal du købe saltvandpipetter på apoteket.. De virker super godt..

Det er bare sterilt saltvand som du drypper ham i næsen med inden du ligger ham til at sove.. Han skal bare ligge ned mens du drypper evt. på puslebordet - det løber ikke ud når du tager ham op igen

Og så kan du hæve sengen ved at ligge tlf-bøger eller andet under 2 af benene i hans tremmeseng..

Anmeld

27. september 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Rosa skriver:

Med modersmælk? Den forstod jeg ikke - drypper du mælk i næsen på Laura??

JÆPS... et godt solidt greb om patten og så tvinger jeg et par dråber i trynen på hende og det VIRKER!!! jeg troede de tog pis på mig første gang jeg hørte det! hahaha

Anmeld

27. september 2010

<3

Nu har Jonathan igen en af sine snottede aftener selvom jeg pakker ham godt ind når det blæder så meget som nu... Det er ikke sådan decideret sygdom, ingen feber og han vågner rask igen i morgen. Problemet er at han ikke kan trække vejret gennem næsen helst så let som ellers og derfor vågner og græder - ialt 4 gange her til aften. Jeg kan bare tage ham op og give ham et knus, så sover han igen, og der er intet at se i næseborene - men jeg kan høre det piber. Dvs. det er ikke flydende snot, men sådan noget fast/tørret stads.

Er der overhovedet noget man kan gøre - sug virker ikke. Er der noget man kan give dem, gamle husråd eller lignende?

Han får mos og grød, så hvis der er noget der kan slimløse lidt så vil jeg gerne have et tip...

Kh

Rosa

Du skal passe på med sug for det kan godt irriterer slimhinderne mere end det gavner. Altså at slimhinderne hæver også er man lige vidt!Ja altså borset fra at det så ikke går væk når man sætter børnene op. Tror vi har brugt sug en eller to gange og Tjalfe er snart 3 år.

Næh næsedråber hvor du giver dem når han ligger med let løftet hoved ellers kan det godt løbe i halsen og give panikfølelse og løft hans seng en 15-20cm eller indtil han triller ned i fodenden Evt. kamillete eller dulme te som det også kaldes og måske sukkervand hvis det går helt i hårdknude men det lyder det slet ikke som om.

Og så nyd at det er uden feber og at det er væk i morgen. Det at hans immunforsvar kommer på arbejde uden at det er sygdom gør bestemt ikke noget

Anmeld

27. september 2010

Moderator

Zafir skriver:

Altså jeg ved ikke om I har naturpoteket i Århus. Men de har både forkølelseste og slimløsende te. de er begge to HELT FANTASTISKE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Men var der noget med at du ikke havde babsemælk mere? For ellers kan man også sprøjte babsemælk i næsen på dem

Mht te, så behøver man jo ikke at give dem teen varm, men lunken og kan gøre det i sutteflaske

Slut med mjölk, desværre - det lyder ellers som den billigste løsning Men jo, vi har en fremragende helsekost-gade lige nedenfor med både Ganefryd og Naturskøn, så de kunne nok hjælpe. Jeg prøver lige det med saltvand og evt. kamillethe først. Skal man så lægge hovedet bagover så det ikke løber ud?

Kh

Dumme-Rosa der ikke ved noget om snot i spædbørn

Anmeld

27. september 2010

Moderator

Caroline86 skriver:

JÆPS... et godt solidt greb om patten og så tvinger jeg et par dråber i trynen på hende og det VIRKER!!! jeg troede de tog pis på mig første gang jeg hørte det! hahaha

Fååårk der måtte jeg lige hoste en gang - LOL hvor sjauw Tak for det billede!!!

Anmeld

27. september 2010

Moderator

bagger26 skriver:

Han kan bare ligge på ryggen, det skulle være fint nok.. og hvis du vil have saltvand her og nu, så kan du nemt lave det selv.. ½ Liter kogtvand og 1 tsk salt, så er det klar, selvfølgelig afkølet hehe..

TAAAAK!!!

Anmeld

27. september 2010

Moderator

Rosa skriver:

Slut med mjölk, desværre - det lyder ellers som den billigste løsning Men jo, vi har en fremragende helsekost-gade lige nedenfor med både Ganefryd og Naturskøn, så de kunne nok hjælpe. Jeg prøver lige det med saltvand og evt. kamillethe først. Skal man så lægge hovedet bagover så det ikke løber ud?

Kh

Dumme-Rosa der ikke ved noget om snot i spædbørn

Altså hvis man sprøjter det ind i næsen på dem, så kommer snotten ned i halsen, så de sluger det... Det lyder lidt klamt, men det kommer væk

Anmeld

27. september 2010

Moderator

MoarJ skriver:

Når jeg bruger det til Julie - Har jeg hende liggende på puslepladsen, så er det nemmeste for mig...

Der kan komme lidt ballade ud af det fra den bette... Julie hader det som pesten, hun sparker mig i maven og slår ud efter mig..

Tusind tak!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.