Snottet baby - what to do?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.005 visninger
40 svar
0 synes godt om
27. september 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Nu har Jonathan igen en af sine snottede aftener selvom jeg pakker ham godt ind når det blæder så meget som nu... Det er ikke sådan decideret sygdom, ingen feber og han vågner rask igen i morgen. Problemet er at han ikke kan trække vejret gennem næsen helst så let som ellers og derfor vågner og græder - ialt 4 gange her til aften. Jeg kan bare tage ham op og give ham et knus, så sover han igen, og der er intet at se i næseborene - men jeg kan høre det piber. Dvs. det er ikke flydende snot, men sådan noget fast/tørret stads.

Er der overhovedet noget man kan gøre - sug virker ikke. Er der noget man kan give dem, gamle husråd eller lignende?

Han får mos og grød, så hvis der er noget der kan slimløse lidt så vil jeg gerne have et tip...

Kh

Rosa

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2010

Mira0911

Rosa skriver:

Nu har Jonathan igen en af sine snottede aftener selvom jeg pakker ham godt ind når det blæder så meget som nu... Det er ikke sådan decideret sygdom, ingen feber og han vågner rask igen i morgen. Problemet er at han ikke kan trække vejret gennem næsen helst så let som ellers og derfor vågner og græder - ialt 4 gange her til aften. Jeg kan bare tage ham op og give ham et knus, så sover han igen, og der er intet at se i næseborene - men jeg kan høre det piber. Dvs. det er ikke flydende snot, men sådan noget fast/tørret stads.

Er der overhovedet noget man kan gøre - sug virker ikke. Er der noget man kan give dem, gamle husråd eller lignende?

Han får mos og grød, så hvis der er noget der kan slimløse lidt så vil jeg gerne have et tip...

Kh

Rosa

Jeg kan varmt anbefale saltvandsdråber...

Anmeld

27. september 2010

B&J

Rosa skriver:

Kh

Rosa

stakkels ham

hvad med saltvands dråber??? eller ligge højt med hovede??

Anmeld

27. september 2010

bagger26

Hvad med saltvandsdråber. Det skulle jeg give til hjælp mod forkølelse ved de små, det skulle gerne løsne det tørret snot op...

Anmeld

27. september 2010

Moderator

kamillethe! det er mit vidundermiddel til ALT

så lunken kamillethe med en lille smule sukker i (at drikke) og så en dråbe kamillethe eller 2 (uden sukker) i hvert næsebor! Så kører det

Anmeld

27. september 2010

Moderator

MoarJ skriver:

Jeg kan varmt anbefale saltvandsdråber...

Saltvandsdråber?  - Hvordan bruger man dem?

Anmeld

27. september 2010

Moderator

Caroline86 skriver:

kamillethe! det er mit vidundermiddel til ALT

så lunken kamillethe med en lille smule sukker i (at drikke) og så en dråbe kamillethe eller 2 (uden sukker) i hvert næsebor! Så kører det

Sprøjter du det op eller? Det lyder nemlig lidt voldsomt, hvad så hvis han får det i gal hals

Anmeld

27. september 2010

Moderator

B&J skriver:

stakkels ham

hvad med saltvands dråber??? eller ligge højt med hovede??

Altså..Sidde op?

Anmeld

27. september 2010

Mira0911

Rosa skriver:

Saltvandsdråber?  - Hvordan bruger man dem?

De er faktisk klar til brug når man køber dem på apoteket.. De er i pipetter... Et par dråber i hvert næsebor....

Anmeld

27. september 2010

Moderator

Rosa skriver:

Sprøjter du det op eller? Det lyder nemlig lidt voldsomt, hvad så hvis han får det i gal hals

jeg drypper lige en dråbe ned i næsen på hende og så kan man lynhurtigt høre at det løsner sig... samme princip som brystmælk

Men ofte er det nok bare at give hende det at drikke, så løsner det sig også fint!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.