Vendingsforsøg...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. september 2010

marhemor

Mor Til Julie<3 skriver:

Heejsa ...

Min Datter lå i UK ...
Oq de prøvede oq vende hende oq de fik hende vendt en lille smule men så måtte de stoppe iqen da det virkeliq qjorde så ondt på miiiq a jeq lå oq var ked a det de 20 minutter de nu prøvede ... Oq om aften jeq sidder oq slapper a i sofanen ka jeq bare se a hun vender siq tilbaqe iqen som før de prøvede ... Lidt Træls ... Det var ca 3 uqer før terminen ... Så jeq fik hende me kejsersnit 8 daqe før min termin ... Oq jeq sys det var en riqtiq qod oplevelse selvfølqeliq ville jeq jo nok qøre have født hende selv men det kunne ikk lad siq qøre desværre ... Fik så os a vide a qrunden til hun ikk kunne komme ordenliqt ned oq liqqe var fordi mit bækken er for lille så må slet ikk komme til oq føde selv ... oq jeq har aldriq noqnsinde haft noqt me mit ar overhovedet ... Havde manqe smerter ca en månedes tid efter ...

Knuss Stine ...  

Tak for din historie

Hmm... det bekymrer mig lidt at I alle sammen siger at vendingsforsøget gør så ondt  Men heldigvis (tror jeg) er min fordel at hun ikke ligger i UK, men ligger på tværs, så hun ligger ikke fast med numsen... Tror bare desværre at der sker det samme, som du fortæller at hun "kravler" tilbage til udgangspunktet, og ligger som hun selv har lyst til...

Godt at høre at det ikke er så forfærdeligt med kejsersnit, selvom en måned med smerter fra såret, det lyder godt nok knapt så rart...

Maria (36+4)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2010

Nadia&Daniel

marhemor skriver:

Du må lige opdatere...

Har stadig en stjernekigger i maven - dog er h*n rykket lidt mere den rigtige vej Fik dog af vide, at lige pt. (34+6) er det okay at h*n ligger som h*n gør - så nu må vi se Men vægten var oppe på cirka 2000 gram nu

Anmeld

27. september 2010

dithmer

marhemor skriver:

Tak for din historie...

Gruer også lidt for at det er møg ubehageligt når de forsøger at vende hende, men det er jeg villig til at tage med.

Hvad med dagene efter kejsersnittet, havde du ikke mange smerter?

Jo jeg havde da ondt og synes den første uge var rigtig hård. Der er heldigvis hjælp at hente på barselsgangen når man har fået KS. Det er vigtigt man overholder de regler med kun at må løfte et hvis antal kg. Jeg har aldrig haft problemer med selve såret og det er rigtig pænt den dag i dag.

Anmeld

27. september 2010

Mor til Frederic og Freya

marhemor skriver:

Tak for din historie

Hmm... det bekymrer mig lidt at I alle sammen siger at vendingsforsøget gør så ondt  Men heldigvis (tror jeg) er min fordel at hun ikke ligger i UK, men ligger på tværs, så hun ligger ikke fast med numsen... Tror bare desværre at der sker det samme, som du fortæller at hun "kravler" tilbage til udgangspunktet, og ligger som hun selv har lyst til...

Godt at høre at det ikke er så forfærdeligt med kejsersnit, selvom en måned med smerter fra såret, det lyder godt nok knapt så rart...

Maria (36+4)

Frederic lå i tværleje gennem hele graviditet.

Her havde de svært ved at få fat om hans numse, da den lå ved v. hofte og de kunne derved ikke komme ordenligt ned omkring den.

Hans hoved og fødder lå gemt lige unde mine riben, så der havde de også svært ved at få fat, da de først skulle have hans hoved fri.

Så var ikke mange uger henne, før end at jeg måtte side skævt på alle stole. Bare det at tage strømper på - bukke sig efter noget - sætte sig på hug mm. Kunne jeg mærke hans hoved smutte på kanten af mine riben.

De kunne ikke vende ham. Så han kom ud ved pks i 38+2. 3200g og 52 cm...

Anmeld

27. september 2010

marhemor

Nadia&Daniel skriver:

Har stadig en stjernekigger i maven - dog er h*n rykket lidt mere den rigtige vej Fik dog af vide, at lige pt. (34+6) er det okay at h*n ligger som h*n gør - så nu må vi se Men vægten var oppe på cirka 2000 gram nu

Sikke en fin vægt

Ja, de må jo gerne ligge "som de vil" indtil 37+0, men derefter skulle de jo helst ligge sig til rette

stadig for at h*n får lagt sig godt til rette!

Anmeld

27. september 2010

marhemor

dithmer skriver:

Jo jeg havde da ondt og synes den første uge var rigtig hård. Der er heldigvis hjælp at hente på barselsgangen når man har fået KS. Det er vigtigt man overholder de regler med kun at må løfte et hvis antal kg. Jeg har aldrig haft problemer med selve såret og det er rigtig pænt den dag i dag.

Ja, det er også den første uge jeg gruer for, men det må man jo bare tage med

Er ikke så bekymret for arret, pyt med det. "Gider" bare heller ikke at være indlagt længere end højest nødvendigt, og det kræver jo desværre lidt længere tid at komme sig efter kejsersnit

Anmeld

27. september 2010

marhemor

Mor til Frederic skriver:

Frederic lå i tværleje gennem hele graviditet.

Her havde de svært ved at få fat om hans numse, da den lå ved v. hofte og de kunne derved ikke komme ordenligt ned omkring den.

Hans hoved og fødder lå gemt lige unde mine riben, så der havde de også svært ved at få fat, da de først skulle have hans hoved fri.

Så var ikke mange uger henne, før end at jeg måtte side skævt på alle stole. Bare det at tage strømper på - bukke sig efter noget - sætte sig på hug mm. Kunne jeg mærke hans hoved smutte på kanten af mine riben.

De kunne ikke vende ham. Så han kom ud ved pks i 38+2. 3200g og 52 cm...

Det lyder lidt mere som min historie, da min pige også ligger på tværs, dog ligger hun ikke fast på nogen måde, så jeg har stadig et lille håb for at de kan vende hende den rigtige vej, tror dog desværre bare at hun vender sig igen derefter. Men nu må vi se, tager én dag ad gangen

Sikke en fin størrelse han havde din søn

Tak for din historie

Anmeld

27. september 2010

Mor til Frederic og Freya

marhemor skriver:

Det lyder lidt mere som min historie, da min pige også ligger på tværs, dog ligger hun ikke fast på nogen måde, så jeg har stadig et lille håb for at de kan vende hende den rigtige vej, tror dog desværre bare at hun vender sig igen derefter. Men nu må vi se, tager én dag ad gangen

Sikke en fin størrelse han havde din søn

Tak for din historie

Håber da også det lykkes for jer..

Her havde han fået skubbet og putte sig, så mine organer mm havde flyttet sig så han kunne ligge sådan - hele tiden...

Aldrig haft en fornemmelse af han slog koldbøtter osv. 

Ligger hun også med strakte ben? Frederic var lang tid om at ligge som en 'normal' baby, fordi han konstant havde lagt med strakte ben og ikke bukket og bøjet dem som andre. Måske derfor han har så lange ben idag?

Anmeld

27. september 2010

marhemor

Mor til Frederic skriver:

Håber da også det lykkes for jer..

Her havde han fået skubbet og putte sig, så mine organer mm havde flyttet sig så han kunne ligge sådan - hele tiden...

Aldrig haft en fornemmelse af han slog koldbøtter osv. 

Ligger hun også med strakte ben? Frederic var lang tid om at ligge som en 'normal' baby, fordi han konstant havde lagt med strakte ben og ikke bukket og bøjet dem som andre. Måske derfor han har så lange ben idag?

Takker

Jeg må indrømme at jeg har svært ved at bedømme helt nøjagtigt hvordan hun ligger, om det er med bøjede eller strakte ben, for jeg har da indimellem fået fornemmelsen af at hun har lavet en kolbøtte eller to, men synes mest bare at hun "møver" sig oppe under ribbene... Er i hvert fald spændt på hvordan det hele forløber sig, og krydser stadig fingre for at jeg undgår kejsersnittet

Anmeld

27. september 2010

LISBETH:-)

Jeg fik PKS for 4 mdr siden på Nykøbing F. sygehus - hvor jeg også går udfra at du skal føde.

Det var en super god oplevelse, og jeg havde kun smerter i et døgn efter, og har INGEN problemer haft efterfølgende.

Fødte kl. 8.30 og var oppe og gå første gang kl. 15 - Elina var hos mig hele tiden.

Fortæller gerne mere når vi mødes d. 4. Oktober

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.