Tager du p-piller imens du ammer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. september 2010

Mette.

Zette skriver:

Man er selvfølgelig også rigtig velkommen til at svare hvis man ikke har gjort eller har gjort det.

Jeg er kommet i tvivl om hvorvidt det er det rette for mig og Malou. Min læge har fortalt mig at sålænge barnet er hunkøn gør det ikke noget at overføre kvindeligt hormon til hende igennem mælken.... meeeeen er stadigvæk i tvivl.

Hilsen
Zette

Hvis du gerne vil amme fortsat, ville jeg ikke starte på p-piller. Jeg startede selv for en måned siden, hvilket resulterede i jeg stort set mistede alt mit mælk, selvom jeg havde fuldammet 3 1/2 måned. Min datter nåede at tage sig 400 gram og ikke få mælk nok i 14 dage, inden jeg opdagede hvad der var galt. så herfra rigtig dårlig erfaring, og resulteret i min datter ikke længere får bryst, selvom jeg havde rigtig rigtig meget mælk.

- Så altså, selvom lægerne siger det kun kan nedsætte det lidt, er det bestemt ikke sådan i alle tilfælde.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2010

Ranarupta

JustAnotherName skriver:

NEJ

Jeg skiftede p-piller ud med mini-piller, da de også beskytter mod befrugtning, men IKKE har nogen indvirkning på mælkeproduktionen.
Jeg fik at vide, at man med p-piller KAN risikere, at det hæmmer mælkeproduktionen, og det ville jeg ikke risikere.

Anden gang valgte jeg at få mini-pillen som indsprøjtning.
Det får jeg stadig hver 3. måned, og syntes det fungerer rigtig godt.

Med mini-piller skal man nemlig være MEGET NØJAGTIG med at tage dem på samme tid hver dag. Men som indsprøjtning, skal jeg jo kun tænke på prævention hver 3. måned  ...Jeg får bare en ny tid efter hver gang.
Så det er super nemt, og har ingen indvirkning på ens ammeforløb.

Nu er det altså ikke for at være sortseer, men fordi jeg lige ville se, om den sprøjte ikke er noget for mig. 

Se hvad, jeg fandt, som jeg synes er værd at snakke med lægen om:
http://www.netdoktor.dk/sunderaad/fakta/p-sproejte.htm

Når de skriver, at metoden ikke er 100%, mon ikke, at de så mener, at det er på niveau med pillerne? De er jo også betinget af en vis regelmæssighed...
Og hvordan med blødningerne?  

Jeg har mini-piller liggende i skabet, min læge anbefalede at jeg satte min mobil til at bippe hver dag/samme tidspunkt, så jeg tager pillerne. Jeg er nemlig en klovn til at huske 

Anmeld

27. september 2010

Ranarupta

Zette skriver:

Man er selvfølgelig også rigtig velkommen til at svare hvis man ikke har gjort eller har gjort det.

Jeg er kommet i tvivl om hvorvidt det er det rette for mig og Malou. Min læge har fortalt mig at sålænge barnet er hunkøn gør det ikke noget at overføre kvindeligt hormon til hende igennem mælken.... meeeeen er stadigvæk i tvivl.

Hilsen
Zette

Jeg er endnu ikke begyndt, men jeg har mini-piller, der ligger og venter på mig ude i skabet. 
Min læge anbefalede mig, at jeg satte min mobil til at bippe, når de skal tages. Så må vi se, om jeg kan finde ud af det... 

Anmeld

27. september 2010

JustAnotherName

Nu er det altså ikke for at være sortseer, men fordi jeg lige ville se, om den sprøjte ikke er noget for mig. 

Se hvad, jeg fandt, som jeg synes er værd at snakke med lægen om:
http://www.netdoktor.dk/sunderaad/fakta/p-sproejte.htm

Når de skriver, at metoden ikke er 100%, mon ikke, at de så mener, at det er på niveau med pillerne? De er jo også betinget af en vis regelmæssighed...
Og hvordan med blødningerne?  

Jeg har mini-piller liggende i skabet, min læge anbefalede at jeg satte min mobil til at bippe hver dag/samme tidspunkt, så jeg tager pillerne. Jeg er nemlig en klovn til at huske 

Se det bekræfter jo for mig bare endeligt for, hvorfor jeg kun har blødt ÉEN eneste gang i få dage, siden jeg fødte Celina for 16 måneder siden.

Jeg fik ikke menstruation de første 13 måneder. Og har ikke haft det de sidste 3 måneder....

Mon det bør bekymre, eller er det mon okay, når det har sin grund?
Jeg HAR tidligere nævnt det hos min læge, men han tog ikke sådan på vej over det. Svaret lød bare, at det kan varriere meget fra kvinde til kvinde, og at det ikke er usædvaneligt, at der KAN gå op til et år, osv...

Men nu er der jo gået 1 år og 4 måneder.......
Da jeg fik Bianca kom min menses igen efter ca. 4 måneder.

Mht. sikkerheden - så JA dækker de ligeså godt som mini-piller, som dækker omtrent ligesom p-piller HVIS man altså husker at tage dem præcis til tiden. Og dén bekymring har man jo ikke med sprøjten. Så sandsynligheden for at kunne blive gravid, burde altså ikke være større, end med så meegt andet prævention.

Anmeld

27. september 2010

Lise

Jeg startede på p-piller igen for en måned siden. Min søn er 6½ måned. Jeg ammer ham minimalt. Dvs. han sagde fra over for amningen da han var få uger gammel, men vi har på trods af flaskemåltider, holdt amningen ved lige. Spurgte min læge om prævention til 5 mdr undersøgelsen, og hun sagde jeg gerne måtte tage p-piller, selvom jeg ammer lidt. Tror hun er lidt forvirret, for da jeg ammede min første søn, sagde hun jeg skulle have mini-piller...  NÅ men, jeg ammer LIDT (ser det faktisk ikke som måltider, men som rent hygge, da der ikke er meget tilbage), OG tager p-piller.. jeg har haft det lidt dårligt med det nogle gange, men lægen siger jo jeg godt må, og så er det så lidt han får...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.