Tager du p-piller imens du ammer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Tager du p-piller imens du stadigvæk ammer?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.517 visninger
24 svar
0 synes godt om
26. september 2010

smokin

Man er selvfølgelig også rigtig velkommen til at svare hvis man ikke har gjort eller har gjort det.

Jeg er kommet i tvivl om hvorvidt det er det rette for mig og Malou. Min læge har fortalt mig at sålænge barnet er hunkøn gør det ikke noget at overføre kvindeligt hormon til hende igennem mælken.... meeeeen er stadigvæk i tvivl.

Hilsen
Zette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2010

JustAnotherName

NEJ

Jeg skiftede p-piller ud med mini-piller, da de også beskytter mod befrugtning, men IKKE har nogen indvirkning på mælkeproduktionen.
Jeg fik at vide, at man med p-piller KAN risikere, at det hæmmer mælkeproduktionen, og det ville jeg ikke risikere.

Anden gang valgte jeg at få mini-pillen som indsprøjtning.
Det får jeg stadig hver 3. måned, og syntes det fungerer rigtig godt.

Med mini-piller skal man nemlig være MEGET NØJAGTIG med at tage dem på samme tid hver dag. Men som indsprøjtning, skal jeg jo kun tænke på prævention hver 3. måned  ...Jeg får bare en ny tid efter hver gang.
Så det er super nemt, og har ingen indvirkning på ens ammeforløb.

Anmeld

26. september 2010

smokin

JustAnotherName skriver:

NEJ

Jeg skiftede p-piller ud med mini-piller, da de også beskytter mod befrugtning, men IKKE har nogen indvirkning på mælkeproduktionen.
Jeg fik at vide, at man med p-piller KAN risikere, at det hæmmer mælkeproduktionen, og det ville jeg ikke risikere.

Med mini-piller skal man nemlig være MEGET NØJAGTIG med at tage dem på samme tid hver dag. Men som indsprøjtning, skal jeg jo kun tænke på prævention hver 3. måned  ...Jeg får bare en ny tid efter hver gang.

Hvor kan jeg læse om den slags prævention som du beskriver og hvor sikkert er det?

Anmeld

26. september 2010

Ox.

JustAnotherName skriver:

NEJ

Hejsa ...

Jeg får også minipiller og har fået det siden jeg fødte - men hvordan og hvorledes gør man med betaling når det er som indsprøjtning, og hvor meget er det ca?

Anmeld

26. september 2010

JustAnotherName

Zette skriver:

Hvor kan jeg læse om den slags prævention som du beskriver og hvor sikkert er det?

Hm, aner det faktisk ikke ......Men man kan vel altid søge info på nettet ?!?

Jeg fik en snak hos lægen. Det er ligeså effiktivt som p-piller, mener jeg.

Men jeg er ingen ekspert på området, så hvis du overvejer det, så anbefaler jeg, at du vender det med din egen læge først 

Anmeld

26. september 2010

JustAnotherName

Hejsa ...

Jeg får også minipiller og har fået det siden jeg fødte - men hvordan og hvorledes gør man med betaling når det er som indsprøjtning, og hvor meget er det ca?

Jeg køber bare indsprøjtningen (altså selve væsken) på apoteket, og medbringer, og så får jeg det sprøjtet ind hos lægen.

Mener jeg giver ca. 160 kr ....men det dækker jo også i 3 måneder.

Anmeld

26. september 2010

smokin

JustAnotherName skriver:

Hm, aner det faktisk ikke ......Men man kan vel altid søge info på nettet ?!?

Jeg fik en snak hos lægen. Det er ligeså effiktivt som p-piller, mener jeg.

Men jeg er ingen ekspert på området, så hvis du overvejer det, så anbefaler jeg, at du vender det med din egen læge først 

jeg kan ikke tage minipiller hver dag samme tidspunkt - det glemmer jeg simpelthen men en sprøjte er jo lidt nemmere... hvor meget koster den?

Anmeld

26. september 2010

JustAnotherName

jeg kan ikke tage minipiller hver dag samme tidspunkt - det glemmer jeg simpelthen men en sprøjte er jo lidt nemmere... hvor meget koster den?

Se mit svar ovenfor 
Jeg dur heller ikke til at være så præcis, og huske det så nøjagtigt hver dag!

Anmeld

26. september 2010

smokin

JustAnotherName skriver:

Se mit svar ovenfor 
Jeg dur heller ikke til at være så præcis, og huske det så nøjagtigt hver dag!

aha jeg må prøve at ringe og spørge lægen for jeg skal snart have det helt på plads da min menstruation kommer i næste uge og jeg har en p-pille recept. Min amning er næsten stoppet efter min brystbetændelse, så lægen mente ikke at det var det store tab for mig hvis den fjernede det helt. (og det er jeg til dels enig i). Jeg er mere nervøs for de hormoner der videregives.. men hun er jo en pige, og så burde der ikke være de store konsekvenser. Men der er jo selvfølgelig konsekvenser ved alt.

Anmeld

26. september 2010

Pige2009

Jeg har svaret nej, da jeg i stedet fik en recept på minipiller. Argumentet er det sammen som andre allerede har svaret

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.