Tager du p-piller imens du ammer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. september 2010

Sabrina2014

Zette skriver:

aha jeg må prøve at ringe og spørge lægen for jeg skal snart have det helt på plads da min menstruation kommer i næste uge og jeg har en p-pille recept. Min amning er næsten stoppet efter min brystbetændelse, så lægen mente ikke at det var det store tab for mig hvis den fjernede det helt. (og det er jeg til dels enig i). Jeg er mere nervøs for de hormoner der videregives.. men hun er jo en pige, og så burde der ikke være de store konsekvenser. Men der er jo selvfølgelig konsekvenser ved alt.

Hej.

Jeg var lige inde på http://www.sexogsamfund.dk/Default.aspx?ID=4083, hvor jeg fandt dette;

Når amningen er godt i gang, kan man begynde at spise p-piller. Hvis amningen ikke er helt velfungerende, skal man ikke starte på p-piller, da østrogenet i pillerne kan nedsætte mælkeproduktionen en anelse. Den mængde hormon, der udskilles i mælken, er så minimal, at det ikke har nogen indvirkning på barnet.

Men jeg ved ikke om du kan bruge det til noget, ville bare lige vise dig det, hvis du nu kan!

Knus Sabrina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2010

Sabrina2014

Men jeg tror at man skal tage lavøstrogene p-piller, det ville nok være det bedste.

Anmeld

27. september 2010

smokin

Sabrina L skriver:

Hej.

Jeg var lige inde på http://www.sexogsamfund.dk/Default.aspx?ID=4083, hvor jeg fandt dette;

Når amningen er godt i gang, kan man begynde at spise p-piller. Hvis amningen ikke er helt velfungerende, skal man ikke starte på p-piller, da østrogenet i pillerne kan nedsætte mælkeproduktionen en anelse. Den mængde hormon, der udskilles i mælken, er så minimal, at det ikke har nogen indvirkning på barnet.

Men jeg ved ikke om du kan bruge det til noget, ville bare lige vise dig det, hvis du nu kan!

Knus Sabrina

tusind tak for det

Anmeld

27. september 2010

Sabrina2014

Zette skriver:

tusind tak for det

Det var da så lidt. Er glad for du kunne bruge det (hvis du kunne )

Anmeld

27. september 2010

Jibbe

Jeg tager minipiller. Startede i tirsdags. Min gynækolog siger at jeg bare skal tage dem om aftenen og at det ikke behøver at være så præcist som det var engang. De skulle stadig beskytte fint. Altså ligesom p-piller.
Hilsen Lisbeth som allerede har haft ægløsning 1 gang efter graviditeten og som skal passe på!

Anmeld

27. september 2010

Muffinmus

Har svaret blankt da jeg fik nuva p-ring i stedet for piller, netop af samme årsag... Så her droppede vi pilerne. Og TAK for det, for hvor er p-ringen da bare så meget nemmere at have emd at gøre og huske:-)

Anmeld

27. september 2010

SiLiMiMa

ja det GJORDE jeg - dog var det mini-piller

Anmeld

27. september 2010

Ni-ko-li-ne

Zette skriver:

Man er selvfølgelig også rigtig velkommen til at svare hvis man ikke har gjort eller har gjort det.

Jeg er kommet i tvivl om hvorvidt det er det rette for mig og Malou. Min læge har fortalt mig at sålænge barnet er hunkøn gør det ikke noget at overføre kvindeligt hormon til hende igennem mælken.... meeeeen er stadigvæk i tvivl.

Hilsen
Zette

jag valgte mini piller.... netop pga. det med hormonerne og risikoen for at de hæmmer mælkeproduktionen...

mini piller er lige så sikre, men de skal tages på præcis samme tidspunkt hver dag, for at være sikre.... og der kan nemt forekomme pletblødning samt uregelmæssig mens

Anmeld

27. september 2010

Diana...

Ja det gjorde jeg. Men jeg tog dem kun i 20 dage så droppet jeg dem af 2 grunde jeg tog 10 kg på på de 20 dage. Og det stoppet min amning. 

Jeg fik p-piller første gang da jeg var 12 år pga meget kraftige mens smerter. Og der tog jeg lige så meget på, på meget kort tid så der blev de også droppet og har ikke taget dem siden. Jeg skulle så havde nogen her da jeg havde født og snakket med lægen omk det med vægten og man skulle ikke kunne tage på af dem men det gjorde jeg. Og det skulle heller ikke kunne stoppe amningen men kunne nedsætte det en smule og der tænkte jeg at det ville ikke gøre noget da jeg havde så meget mælk at jeg kunne amme hele byens børn. Men da jeg så begynde gik der kun 14 dage så kunne jeg ikke få mere ud så p-piller kommer jeg aldrig til at tage igen. 

Hov og lægen sagde til mig at det var så lidt der kom i mælken at det ingen betydning havde for den lille. 

Knus Diana

Anmeld

27. september 2010

M.O.A.R.

Nej - det fik jeg også af vide af læge og sundhedsplejerske at jeg ikke måtte. De anbefaler man får sat spiral op i stedet, den koster dog også mere, men holder ca 5 år mener jeg sundhedsplejersken sagde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.