Gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. september 2010

kkk

Du er nødt til at ringe til din læge hurtigst muligt for at få af- eller bekræftet om du er gravid. Jo før du finder ud af, at du er gravid, jo 'lettere' vil det være at få aborten.

Du behøver ikke at fortælle dine forældre, at du går til lægen for at få tjekket om du er gravid.

HVIS det skulle vise sig at du ER gravid, har du så ikke en anden voksen du er tryg ved at tale med, som måske kan hjælpe dig med at tale med dine forældre?

HVIS det skulle vise sig, at du er længere henne end de 12 uger som er abortgrænsen, så fortvivl ikke helt - det ER muligt at søge om sen abort og det vil du få lov til, når du ikke er ældre end du er.

rigtig meget fingre for at det er falsk alarm!!! Men det skal nok gå alt sammen uanset! Skynd dig at ringe til din læge.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2010

henh01

Puha du lyder helt panikslagen med en masse tanker flyvende i hovedet. Jeg håber du får afkræftet din frygt ved lægen i dag.  fingre for at alt går godt.

Anmeld

27. september 2010

SussieThyssen

Anonym skriver:

Jeg skriver lige anonymt, da jeg ikke vil have folk skal vide hvem jeg er!

Jeg har i løbet af de seneste 2 måneder haft kvalme, opkastninger, ømme bryster osv.

Så jeg tog en test, men kan squ ikke finde ud af det!

Når der kun er 1 streg er man så gravid eller?

Ehmmm..siden hvornår har forældre skullet have at vide at man er gravid, når man har passeret de 15 år, som er den seksuelle lavalder???

For jeg ved da at forældre IKKE skal informeres om den slags ting, når man har passeret de 15.
Desuden er man PERSONLIG myndig når man er 16 og så skal de slet ikke informeres.

At være personlig myndig vil sige at man skal rådspørges i alt, og at andre ikke kan tage bestemmelse over en, hvis man man modsætter sig det.
Dog har man ikke stemmeret eller kan bindes af underskrifter, men man skal være medunderskriver i alt vedrørende ens personlige affærer.
Og da du er 16, så er jeg 99,9% sikker på at du ikke skal informere dine forældre.
Men spørg lægen, han/hun ved det.

Og så vil jeg da sige at du dælme skal se at komme til lægen i en fart søde pige. Mange kvinder's graviditet kan ikke måles før senere i svangerskabet, og med det du har sagt, så kan det godt lyde som om du har en lille på vej.
Og hvis det er sådan at du ikke ønsker barnet, så skal du hurtigst muligt have en abort, og INDEN 12 uge.
Skriv igen...jeg føler SÅ meget med dig.
Stooort trøsteknus

Kærligst
Sussie

Anmeld

27. september 2010

Anonym trådstarter

Tak! Men jeg tør ikke ringe til lægen!

Anmeld

27. september 2010

1977

Profilbillede for 1977
Anonym skriver:

Tak! Men jeg tør ikke ringe til lægen!

Det er der bare ikke noget der hedder 'forstår godt du er bange, men hvis du vil havde det fjernet, ja så er der ligesom en dateline. Aflever en urinprøve til sekretæren, og ring til hende for at få svaret. Så behøver du ikke snakke med lægen hvis det ikke er nødvendigt.

Anmeld

27. september 2010

langt om længe

søde ven. du bliver sku nød til at ringe til den læge..... tag evt din bedste tætte veninde med. det er jo faktisk sådan, at hvis du nu er gravid og ikke går til lægen, så har du et barn om 7 måneder.

Og nu får jeg sikkert huk fra mange herinde.... men er man gammel nok til at ha ubeskyttet sex, så er man også gammel nok til at tage konsekvensen af  det.... For din egen skyld så se at ring til den læge. Med mindre du gerne vil ha et barn.   ja det er ret sort/hvidt men det er det fact du har foran dig søde.

Og vil lige skynde mig at sige jeg hverken mener ovenstående som dømmene eller stødende eller på anden måde negativt. Jeg ønsker kun at gøre dig opmærksom på de eneste 2 valg du har.

Og så får du også lige et med på vejen. ønsker det bedste for dig

Anmeld

27. september 2010

Anonym trådstarter

langt om længe skriver:

søde ven. du bliver sku nød til at ringe til den læge..... tag evt din bedste tætte veninde med. det er jo faktisk sådan, at hvis du nu er gravid og ikke går til lægen, så har du et barn om 7 måneder.

Og nu får jeg sikkert huk fra mange herinde.... men er man gammel nok til at ha ubeskyttet sex, så er man også gammel nok til at tage konsekvensen af  det.... For din egen skyld så se at ring til den læge. Med mindre du gerne vil ha et barn.   ja det er ret sort/hvidt men det er det fact du har foran dig søde.

Og vil lige skynde mig at sige jeg hverken mener ovenstående som dømmene eller stødende eller på anden måde negativt. Jeg ønsker kun at gøre dig opmærksom på de eneste 2 valg du har.

Og så får du også lige et med på vejen. ønsker det bedste for dig

Ikke for at hugge dig ned, men vi havde beskyttet sex! Kondomet sprang, og vi stoppede! Men åbenbart for sent!

Anmeld

27. september 2010

langt om længe

ah okay sorry. Det vidste jeg ikke.

Men det ændre jo ikke sagen alligevel. Du er muligvis gravid og du bliver altså nød til at ringe til den læge... lige som en af de andre sagde. aflever en urin prøve hos sekretæren og afvent svar. Og er uheldet sket, så tal med din bedste veninde og fin en voksen du er fortrolig med. venindes mor... lærer eller...... Så de kan hjælpe dig med at tale med dine forældre.

Anmeld

27. september 2010

Muffinmus

skynd dig at få en tid, eller bare smut ned til lægen og få lavet en urinprøve uden tidsbestilling hvis det er.

Det er  hverken pinligt eller noget, men er du gravid, og har du været det i over 2 mdr nu, så har du altså kun få uger tilbage inden du IKKE bare kan få en abort, for der regnes dit foster som et levedygtigt barn med arme og fingre, end et foster i kartoffelstadiet.

Så for din egen skyld og for et evt barn inde i din mave er du sørme nødt til at tage dig sammen.

Anmeld

27. september 2010

morethanperfect

Ring til lægen for pokker da ... Om det var et uheld eller ej , så ring hvis du ikke vil have barnet ... Længere er den desværre ikke ... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.