Anonym skriver:
Jeg skriver lige anonymt, da jeg ikke vil have folk skal vide hvem jeg er!
Jeg har i løbet af de seneste 2 måneder haft kvalme
, opkastninger, ømme bryster osv.
Så jeg tog en test, men kan squ ikke finde ud af det!
Når der kun er 1 streg er man så gravid eller?
Ehmmm..siden hvornår har forældre skullet have at vide at man er gravid, når man har passeret de 15 år, som er den seksuelle lavalder???
For jeg ved da at forældre IKKE skal informeres om den slags ting, når man har passeret de 15.
Desuden er man PERSONLIG myndig når man er 16 og så skal de slet ikke informeres.
At være personlig myndig vil sige at man skal rådspørges i alt, og at andre ikke kan tage bestemmelse over en, hvis man man modsætter sig det.
Dog har man ikke stemmeret eller kan bindes af underskrifter, men man skal være medunderskriver i alt vedrørende ens personlige affærer.
Og da du er 16, så er jeg 99,9% sikker på at du ikke skal informere dine forældre.
Men spørg lægen, han/hun ved det.
Og så vil jeg da sige at du dælme skal se at komme til lægen i en fart søde pige. Mange kvinder's graviditet kan ikke måles før senere i svangerskabet, og med det du har sagt, så kan det godt lyde som om du har en lille på vej.
Og hvis det er sådan at du ikke ønsker barnet, så skal du hurtigst muligt have en abort, og INDEN 12 uge.
Skriv igen...jeg føler SÅ meget med dig.
Stooort trøsteknus

Kærligst
Sussie
Anmeld