Lille hurtig update herfra

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. september 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

StephanieJ skriver:

Nej det er jeg ikke, ville blot sende dig et par ord/tanker med på vejen.

Kan godt forestille mig hvor svært det må være at stå i den situation og håber derfor at I snart står med to streger!

Det var meget sødt af dig. Tak for det.

Ja det er benhårdt. Andet er der vist ikke at sige til det.

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2010

FruRafn skriver:

Tak:-) Vi skal jo desværre igennem hele møllen, med lang hormon behandling og ægsortering. Så lige så meget som jeg glæder mig, lige så nnervæs er jeg. Men vi skal så først i gang om 1½ år, har bare været til de forberedende undersøgelser allerede nu pga. vores situation.

Det lyder hårdt. SUK altså... Jeg kan virkelig godt sætte mig ind i de tanker du gør dig. Tror nervøsiteten er tegn på, hvor meget det her betyder for en. Det er jo klart du er bange for udfaldet når der heller ingen garantier er.

Når jeg får det sådan så tænker jeg, at de jo er så dygtige i dag, at det må kunne lade sig gøre på den ene eller anden måde.

Hvor er det godt, i er kommet i gang med forberedelse så du/i føler, at der sker lidt trods det, at i skal vente i en periode.

Jeg håber det kommer til at gå jer rigtig godt.

Anmeld

25. september 2010

Meliora

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Det lyder hårdt. SUK altså... Jeg kan virkelig godt sætte mig ind i de tanker du gør dig. Tror nervøsiteten er tegn på, hvor meget det her betyder for en. Det er jo klart du er bange for udfaldet når der heller ingen garantier er.

Når jeg får det sådan så tænker jeg, at de jo er så dygtige i dag, at det må kunne lade sig gøre på den ene eller anden måde.

Hvor er det godt, i er kommet i gang med forberedelse så du/i føler, at der sker lidt trods det, at i skal vente i en periode.

Jeg håber det kommer til at gå jer rigtig godt.

Tak for de søde ord, vi håber bestemt også det lykkedes, gerne i 1. eller 2. forsøg, hvis man kan være så heldig. Vi er heldigvis normal fertile begge to, og ifølge lægerne er der ca. 20% chance for graviditet pr. forsøg, og det er jo ikke så meget lavere end hvis man gør det derhjemme unde ægløsning, eller hvis man får alm. IVF behandling.

Vi er begge meget skrukke, og glæder os bare helt enormt meget til vi påbegynder behandling, selv om det bliver hårdt. Heldigvis skal vi ikke tænke på antal forsøg og egenbetaling. Stakkels alle dem der skal det, det må være forfærdeligt:-(

Anmeld

25. september 2010

Pixi

Godt at vide, at det ikke er fordi jeg er blevet småskør af kampen. Mistænkte mig selv for at fokusere endnu mere på dem som bliver gravide, fordi jeg synes der heeele tiden var en ny der kom med den store nyhed... Så rart at vide, andre også synes det boomer lidt ekstra for tiden.

Det lyder hårdt med IUI D og så nu at teste kæresten igen. Hvordan kan det være han skal testes igen? Gør man altid det? Håber da han har svømmere som er stærke og seje! 

Jeg er også bange for egenbetalingen. Så bliver der ikke noget barn til os tror jeg. Kan ikke se hvor vi skal skaffe flere tusinde kroner fra pr. behandling.... ej det skal jeg bare slet ikke tænke på lige nu...

Håber også 3 gang er lykkens gang. Og så håber jeg, at det også lykkes for jer snarest. Ville da være fedt, hvis i kan med hans sæd også. Ihhh hvor spændende egentligt.

KNUS

Altså hvis du er ved at blive småskør, så er jeg også
  Men tror egentlig bare lige nu at alle får børn, i min (og din) verden virker det ihvertfald sådan!

Og nej, man tester egentlig ikke igen (af hvad jeg ved) .. Åh det er en lang historie.. men, vi havde egentlig fået af vide der var liv, ikke meget - men liv var der.. Og efterfølgende var der ikke. (jeg skal prøve at korte det ned og samtidig være forståeligt)
  Den efterfølgende prøve hvor der ikke var liv, havde han få dage for inden haft insulinchok (han er diabetiker) og det sagde de INGEN betydning havde hvilket jeg satte stort spørgsmålstegn ved.. Og hans sukkersyge har kørt rigtig dårligt i nogle måneder imellem alle de tests.
   Vi ender med han får sådan en test, hvor de går ind i testiklen med nål og tager biopsier, og lægen sagde klart at hun ikke kunne tage fra det rette sted, og nøjes med den ene og ikke begge da det var svært at komme til af en eller anden grund - osv osv, men der intet liv var.. og som tiden gik satte vi større og større spørgsmålstegn ved om der mon var liv, og også på grundlag af alt tvivlen, har det været enormt svært at acceptere IUI-D behandlingen.. min kæreste har haft det rigtig svært
   Så vi indkaldte lægen til samtale, og  fremlagde sagen, som har undskyldt hele forvirringen, og prøvet at forklare os, at hun egentlig godt kan forstå det har været så svært når man samtidig tvivler!  Nu kører hans sukkersyge optimalt igen, bliver tjekket rigtig meget for at få kål på det "ujævne" og skal han have have sædafgang hver 2 eller 3 dag, i ca 14 dage eller hvad vi syntes, og så testes igen..
  Og nej, det er ikke sjovt, det er lidt at lege med folks følelser, og så oveni hatten alt det hormon behandling, jeg håber sådan for dig at du får lov til at undvære hormon behandlingen, og 3. gang her, at der kommer en lille spirrevip til dig

Jeg tror heller ikke vi kommer til at fortsætte hvis der kommer egenbetaling, så bliver det ihvertfald ikke til andet en 1 forsøg om året, evt 2, det er mange penge når det er med hormon behandling osv - Og nej, man skal ikke tænke på det, håber også inderligt det ikke bliver aktuelt, og der er held før og hvis det bliver vedtaget...

Endnu egang
Kæmpe knus

Anmeld

25. september 2010

Karina p

ALT hvad jeg for at 3. gang er lykkens gang!!!

Sender dig lige et    

Mange hilsner Karina

Anmeld

25. september 2010

otlitrom

Søde Alexis. Jeg kan godt forstå du har brug for en Pause. Det har vi alle vist engang i mellem. og det er hådt det i går igennem nu! Jeg håber 3. gang er lykkens gang!

Jeg kan godt huske den dag, der var vores 2 års dag... Det var den mest underlige dag i mit liv. Som du skriver, så havde man ALDRIG troet, at det skulle komme så vidt!

Men jeg håber I holder modet oppe, for der er med sikkerhed et barn derude, som gerne vil have Jer som mor og far! Det lader bare vente på sig!

Stort kram, og al held og lykke!!

Du skriver, hvis du har brug for det, ikke?

Anmeld

25. september 2010

DK

Det må bare være SÅ hårdt og træls og uretfærdigt!! Jeg er en af dem der følger lidt med på sidelinjen herinde i "jeres" afdeling, og du skal bare vide at der i alt fald kommer masser af baby-støv i din retning fra mig af!! Uhh hvis det der graviditets-halløj dog bare kunne smitte!! Så kunne vi holde en kæmpe baby.dk fest og dele godt og grundigt ud af "smitten"!!

Jeg vil ikke skrive en masse om "tænk positivit" osv, men bare ØV HVOR ER DET SURT!!!  og så et kæmpe kram

Anmeld

26. september 2010

Sunflower

Du får lige et kæmpe krammer fra mig. Jeg  for at 3. gang er lykkens gang for jer

Anmeld

26. september 2010

Shibby

Det tog 2 år at lave mikkel.. Mig og peter prøver,men indtil videre sker der ikk en skid. Tror ikke man kan gøre andet end at sexe og lade resten være op til skæbnen. Hvorfor er du i fertelitetsbehandling?

Anmeld

26. september 2010

Shibby skriver:

Det tog 2 år at lave mikkel.. Mig og peter prøver,men indtil videre sker der ikk en skid. Tror ikke man kan gøre andet end at sexe og lade resten være op til skæbnen. Hvorfor er du i fertelitetsbehandling?

Jeg er i fertilitetsbehandling fordi vi ikke ville vente længere. Der er ingen der kan sige hvad vi fejler - eller rettere - vi fejler ikke noget, men det vil bare ikke lykkes... Så tænkte vi, at vi ville bede om hjælp, og det fik vi.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.