På ferie med baby på 4 måneder!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. september 2010

elluL

Lullaby skriver:

Først og fremmest så god tur

Udover det så må du ikke have flydende modermælkserstatning med i flyet. Du kan bede om varmt vand til pulver.

Giv ham enten flaske eller sut når i letter.

han må gerne dyppes i poolen. De elsker at blive kølet ned. En klapvogn er fin fin, husk at pakke den ind i en pose og sæt strips omkring den for den er udsat for meget. Evt kan du købe en af de der kasser man kan smide dem ind undervejs.

Tusind tak

Og tak for svaret. Jeg tror vi prøver at tage det færdig lavet MME med. Og så også have plver med, hvis nu, de siger vi skal smide det ud!

Dejligt de må komme ned i poolen, han elsker at blive badet herhjemme, så mon ikke når badekaret lige pldselig er det større, at han også med glæde vil blive kølet lidt af. Men selvfølgelig ikke for længe af gangen, det er vist noget med det kun er en 20-30 minutters tid max de må?!

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2010

mor-til-vanessa

lullebulle skriver:

Hej med jer!

Nu skal vi ud at rejse Vi skal til Mallorca i 8 dage, og vi rejser om en uge. Da kommunen åbenbart har "glemt" at sende mit feriekort, da alle andre fik, har jeg først modtaget mit nu, fordi jeg selv kontaktede dem, og undrede mig, så vi har nu få en god sjat, som jeg så har inviteret kæresten og lillemanden med på ferie for.

Men har lige nogle ting, jeg er i tvivl om, da vi jo ikke har prøvet at rejse med en lille før!

Vi har en Emmaljunga kombivogn, og har overvejet at tage klapvognsdelen med, istedet for barnevognsdelen? Vi tænker det er nemmere at komme rundt dernede, og også mht. varmen. Vi har afprøvet den, og han kan godt i at ligge i den. Er der nogen der har erfaring med det? Eller gode råd!

Og hvad med mad ombord på flyet og i lufthavnen. Er er på flaske! Så hvad må vi ha med på flyet? Vi skal allerede være i lufthavnen kl.05 og der er Milan normalt ikke vågen. (Vågner omkring kl.07). Skal vi give ham mad hjemmefra og så når vi flyver? (For at undgå tryk i ørene) Eller?

Må Milan blive dyppet i poolen eller? Og har i ellers nogle gode råd, til når man har det lille pus med på ferie?

Stort knus fra Louise og familien, spm glæder sig til at komme lidt væk fra Danmark  

foresten så må man gerne have baby mad og vand med om bord. det havde jeg fordi jeg brugte kogt vand. og de tjækker det bare for kemikalier med sådan en pind. så er ikke noget problem.

og de varmer også gerne flasker og mad på flyet

Anmeld

24. september 2010

elluL

mor-til-vanessa skriver:

foresten så må man gerne have baby mad og vand med om bord. det havde jeg fordi jeg brugte kogt vand. og de tjækker det bare for kemikalier med sådan en pind. så er ikke noget problem.

og de varmer også gerne flasker og mad på flyet

Tak det lyder godt

Anmeld

24. september 2010

elluL

sarahb skriver:

du må have alt det væske med dit barn skal have, det er reglerne og alt andet er fis. Min svoger arbejder i security og så længe det er til bebs så må i have væske med.

Super tak skal du ha!

Man skal ikke dele det færdiglavet MME op i flasker med 90 ml i hver? Eller er det lige gyldigt!?

Anmeld

24. september 2010

sarahb

lullebulle skriver:

Super tak skal du ha!

Man skal ikke dele det færdiglavet MME op i flasker med 90 ml i hver? Eller er det lige gyldigt!?

nej slet ikk, alt det med du skal have med tager du med...

Anmeld

24. september 2010

elluL

sarahb skriver:

nej slet ikk, alt det med du skal have med tager du med...

Hvor skønt. så skal jeg ikke bekymre mig om det! Tak

Anmeld

24. september 2010

smokin

Lullaby skriver:

Okay, det er så ikke alle luftfartsselskaber der er klar over det. For min svigerinde måtte smide 4 brikker ud da vi skulle afsted i sommers..

Det var da rigtig træls. Det står iøvrigt også på kastrups egen hjemmeside... så går ud fra at I bare har været uheldige. Flaskebørn er jo ikke nyopfundne, de skal jo også have mad... og tror klart der bliver studset mere over pulver af ukendt art end 3 drikkeklar nan1, allomin eller hvad man nu har med

Hilsen
Zette

Anmeld

24. september 2010

smokin

lullebulle skriver:

Ja vi glæder os også helt vildt. Det bliver skønt og rigtig spændende at have Milan med Og hvor lækkert i også skal afsted. Ja det tænkte jeg egentlig også til at starte med, men den er så "polstret" i siden, så han ligger faktisk rigtig godt i den, og den kan jo ligges næsten helt ned. Sælerne er godt nok for store, men altså han kan jo ikke rejse sig fra den. Men har så overvejet at putte en barnevogns sele i, hvis det er. Har jeg fået afvide man kunne når de er så små. Jeg satte ham "et hak" op i den igår, og det elskede han, da han så kunne følge med, hvad der skete rundt omkring ham, til forskel på selve kombivognen.

Tror vi lejer sådan en fra airshells, så tager den i hvert fald ikke skade. For har set når de står der og kaster rundt med ens bagage Og en barnevogn koster jo ikke småpenge, så vil helst ikke risikere at den bliver ødelagt.

EJ, er det rigtig. Hvor skønt. Det var faktisk det jeg frygtede mest. Det er jo SÅ meget nemmere med en drikkeklar MME. Også hvis nu de har travlt og jeg ikke kan nå at få varmt vand, må de jo faktisk godt drikkes kolde. Det svar er jeg virkelig glad for, tusind tusind tak for det svar. Og selvfølgelig tager man ikke lige skade at smage på det.

Og hvor smart med den lift, det vil jeg da lige undersøge nærmere!

Tak for det gode svar. Og i må også ha en rigtig dejlig tur, når det bliver jeres tur!

Knus Louise

Vi skal så lidt længere, nemlig om på den anden side af jorden til Singapore/Bali, men jeg er helt sikker på at det bliver en uforglemmelig tur. Hvilken combivogn har du fra Emmaljunga? Jeg har we croc og synes ikke den er polstret som du beskriver, synes tværtimod at hun skøjter lidt rundt - og hun er jo ikke en lille tøs, en ægte 8 kilos bamse.

Men tror helt sikkert hun vil elske at kunne kigge ud, så måske jeg skulle prøve at øve med hende om en måneds tid, altså 2 uger før afgang...

Vi lejer i hvert fald sådan en airshells, for jeg skal ikke have smadret en barnevogn til 10.000

Og de kaster jo uhæmmet med tingene dernede i bagageområdet.

Ja de der drikkeklar er bare alletiders! Jeg har et par gange måtte afbryde indkøbsturen, drøne op til kassen og betale for en drikkeklar, og så tilbage til et skrigende barn i barnevognen og i munden med flasken Malou er ligeglad om det er varmt eller koldt... bare det løber stærkt nok! Jeg ammer hende dog også, så hvis det går HELT galt må jeg jo hive dem frem.

Liften er ALLETIDERS så man ikke behøver at sidde med et barn hele tiden på skødet... det er jo også rart for ham at komme lidt ned og ligge...

Ihh glæder mig sådan!

KH
Zette

Anmeld

25. september 2010

elluL

Zette skriver:

Ja det bliver da helt sikkert en uforglemmelig tur Hvordan kan det være i skal derover? Har i familie eller er det for oplevelsens skyld?

Det er en Mondial Duo Combi i black croc. Synes bare ude i siden, er der lidt mere fyld i. Men har godt nok også brugt voksien i den, og så ryger han jo ikke særlig mange steder, han er nemlig også en dejlig basse på 8 kl Men har brugt den idag bare med en dyne, og virkede fint, men har ham godt nok ikke spændt fast, da han ligger helt ned i den, og ikke kan passe selen.
Gætter på jeres er en white croc, ku ikke se hvad du havde skrevet, da det blev til en smiley?

Og lige præcis, prøv den af inden i skal afsted. Jeg synes i hvert fald at den er super. Får han er begyndt at ikke vil ligge for længe af gangen i barnevognen, hvis han ved der sker noget omkring ham, når han er vågen, så er det smart de kan følge lidt med

Vi lejer også sådan en airshells, for ja skal godt nok heller ikke ha smadret vores combi  For nemlig de tænker i hvert fald ikke over hvad det er de står og kaster med!!!

Har været inde på Thomas Cooks hjemmeside, da det er dem vi skal flyve med, kan ikke lige se det med liften? For det kunne da være super rart!

Knus Louise

Anmeld

26. september 2010

smokin

lullebulle skriver:

Ja det bliver da helt sikkert en uforglemmelig tur Hvordan kan det være i skal derover? Har i familie eller er det for oplevelsens skyld?

Det er en Mondial Duo Combi i black croc. Synes bare ude i siden, er der lidt mere fyld i. Men har godt nok også brugt voksien i den, og så ryger han jo ikke særlig mange steder, han er nemlig også en dejlig basse på 8 kl Men har brugt den idag bare med en dyne, og virkede fint, men har ham godt nok ikke spændt fast, da han ligger helt ned i den, og ikke kan passe selen.
Gætter på jeres er en we croc, ku ikke se hvad du havde skrevet, da det blev til en smiley?

Og lige præcis, prøv den af inden i skal afsted. Jeg synes i hvert fald at den er super. Får han er begyndt at ikke vil ligge for længe af gangen i barnevognen, hvis han ved der sker noget omkring ham, når han er vågen, så er det smart de kan følge lidt med

Vi lejer også sådan en airshells, for ja skal godt nok heller ikke ha smadret vores combi  For nemlig de tænker i hvert fald ikke over hvad det er de står og kaster med!!!

Har været inde på Thomas Cooks hjemmeside, da det er dem vi skal flyve med, kan ikke lige se det med liften? For det kunne da være super rart!

Knus Louise

Thomas cook er mytravel så det er dem du skal kontakte. Du kan ringe til dem på 70104200.

Det er nok en god ide at ringe til dem og spørge efter den, jeg ved ikke lige om de har sådan en, men min kæreste er igang med at undersøge det faktisk (han arbejder i rejsebureau). Han siger det er forskelligt fra flyver til flyver siger han... Men ved der er puslebord wohooo.

Ja jeg har den hvide læder ER SÅ GLAD FOR DEN! Og derfor skal den IKKE smadres. Jeg prøvede igår at gå med Malou i klapvognen, altså hun var ikke synderligt begejstret, hun faldt bare i søvn... men de minutter hun var vågen slugte hun det hele råt.... Jeg tænker bare at de jo ikke har puder dyner flyverdragt eller hvad der nu polstrer dem når vi sætter dem ned nu, på når vi er ude på rejsen... så hun skal jo helst kunne sidde der uden dyne osv.

Vi skal afsted da vi har fået foræret en drømmerejse af min kærestes arbejde. En ones in a lifetime oplevelse. Vi glæder os sådan! Det er ren fornøjelse!

Selen kan iøvrigt spændes ind så den passer nogenlunde... det gjorde jeg igår....  

Og selvfølgelig lige et billede af min trunte...

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.