På ferie med baby på 4 måneder!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.531 visninger
25 svar
2 synes godt om
24. september 2010

elluL

Hej med jer!

Nu skal vi ud at rejse Vi skal til Mallorca i 8 dage, og vi rejser om en uge. Da kommunen åbenbart har "glemt" at sende mit feriekort, da alle andre fik, har jeg først modtaget mit nu, fordi jeg selv kontaktede dem, og undrede mig, så vi har nu få en god sjat, som jeg så har inviteret kæresten og lillemanden med på ferie for.

Men har lige nogle ting, jeg er i tvivl om, da vi jo ikke har prøvet at rejse med en lille før!

Vi har en Emmaljunga kombivogn, og har overvejet at tage klapvognsdelen med, istedet for barnevognsdelen? Vi tænker det er nemmere at komme rundt dernede, og også mht. varmen. Vi har afprøvet den, og han kan godt i at ligge i den. Er der nogen der har erfaring med det? Eller gode råd!

Og hvad med mad ombord på flyet og i lufthavnen. Er er på flaske! Så hvad må vi ha med på flyet? Vi skal allerede være i lufthavnen kl.05 og der er Milan normalt ikke vågen. (Vågner omkring kl.07). Skal vi give ham mad hjemmefra og så når vi flyver? (For at undgå tryk i ørene) Eller?

Må Milan blive dyppet i poolen eller? Og har i ellers nogle gode råd, til når man har det lille pus med på ferie?

Stort knus fra Louise og familien, spm glæder sig til at komme lidt væk fra Danmark  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2010

mor-til-vanessa

jeg rejse til usa med min datter da hun var 4mdr og det gik fint.

jeg ville nok give ham noget mad når i står op og så måske lidt også når i letter og lander da det letter trykket i ørene. vanessa sagde dog ikke noget til det. 

men hensyn til klapvognen så skal i hvis nok afleverer den i stor bagage i lufthavnen og så kommer den ud på bagage bånd med jeres anden bagage.

god tur. lyder lækkert med ferie. gid det var mig

Anmeld

24. september 2010

Lullaby

lullebulle skriver:

Hej med jer!

Nu skal vi ud at rejse Vi skal til Mallorca i 8 dage, og vi rejser om en uge. Da kommunen åbenbart har "glemt" at sende mit feriekort, da alle andre fik, har jeg først modtaget mit nu, fordi jeg selv kontaktede dem, og undrede mig, så vi har nu få en god sjat, som jeg så har inviteret kæresten og lillemanden med på ferie for.

Men har lige nogle ting, jeg er i tvivl om, da vi jo ikke har prøvet at rejse med en lille før!

Vi har en Emmaljunga kombivogn, og har overvejet at tage klapvognsdelen med, istedet for barnevognsdelen? Vi tænker det er nemmere at komme rundt dernede, og også mht. varmen. Vi har afprøvet den, og han kan godt i at ligge i den. Er der nogen der har erfaring med det? Eller gode råd!

Og hvad med mad ombord på flyet og i lufthavnen. Er er på flaske! Så hvad må vi ha med på flyet? Vi skal allerede være i lufthavnen kl.05 og der er Milan normalt ikke vågen. (Vågner omkring kl.07). Skal vi give ham mad hjemmefra og så når vi flyver? (For at undgå tryk i ørene) Eller?

Må Milan blive dyppet i poolen eller? Og har i ellers nogle gode råd, til når man har det lille pus med på ferie?

Stort knus fra Louise og familien, spm glæder sig til at komme lidt væk fra Danmark  

Først og fremmest så god tur

Udover det så må du ikke have flydende modermælkserstatning med i flyet. Du kan bede om varmt vand til pulver.

Giv ham enten flaske eller sut når i letter.

han må gerne dyppes i poolen. De elsker at blive kølet ned. En klapvogn er fin fin, husk at pakke den ind i en pose og sæt strips omkring den for den er udsat for meget. Evt kan du købe en af de der kasser man kan smide dem ind undervejs.

Anmeld

24. september 2010

smokin

Lullaby skriver:

Først og fremmest så god tur

Udover det så må du ikke have flydende modermælkserstatning med i flyet. Du kan bede om varmt vand til pulver.

Giv ham enten flaske eller sut når i letter.

han må gerne dyppes i poolen. De elsker at blive kølet ned. En klapvogn er fin fin, husk at pakke den ind i en pose og sæt strips omkring den for den er udsat for meget. Evt kan du købe en af de der kasser man kan smide dem ind undervejs.

Det er IKKE sandt. Du må gerne have dem i brik med på 200 ml. der er speciel tilladelse fra luftfartsselskaber til dette. Jeg har undersøgt det grundigt da jeg skal til Singapore om halvanden måned så det ved jeg med 100% at man gerne må have med. Man kan blive tvunget til at smage på det i kontrollen.... men det dør man jo heller ikke af.

Anmeld

24. september 2010

smokin

lullebulle skriver:

Hej med jer!

Hejsa,

Sejt at I skal ud og rejse. Det skal vi også når Malou er 5 måneder (i starten af november). Vi har også en combivogn og har overvejet at tage klapvognen med, jeg synes dog at den pt er for stor til hende da hun ikke kan sidde selv og liften er blevet for lille... så jeg overvejer kraftigt at tage selve kombivognen med. Du kan leje en boks hos airshells for 189 kr. for en uge (40 kr. per påbegyndt uge efterfølgende) som den kan komme ned i. Så tjekker man den ind i stor bagage og vupti har du din barnevogn med

Ombord på flyveren kan du bare tage de der drikkeklar med og som jeg skrev til den anden bruger herinde så ved jeg at man må få dem med derop da der er speciel tilladelse til dette. Det kan dog kræve at du smager på dem, men det er der jo ingen ben i. Drikkeklar er jo drikkeklar... og ellers kan man få en skål med varmt vand i flyveren og varme den i inden den bliver hældt op. Du kan iøvrigt bestille lift i flyveren hjemmefra, så han kan ligge og sove.. det har vi gjort (og den ekstra bonus er så at du med i det får ekstra benplads )

Det koster IKKE ekstra at få lift.. men den skal bestilles hjemmefra.

Ved op og nedstigning skal han have flaske for at mindske trykket i ørene. Eller bryst...

God tur.

Hilsen

Zette

Anmeld

24. september 2010

smokin

Og bare lige for ikke at blive haglet ned, så har du svaret her:

Håndbagage
Du må medbringe 1 stk. håndbagage, der maks. må veje 8 kg og måle 23x40x55 cm. Rejser du på Economy Extra eller Business, må du medbringe 2 stk. håndbagage.

Bemærk: Det er ikke tilladt at medbringe flydende eller geleagtige væsker eller spraydåser i håndbagagen (dvs. drikkevarer, shampoo, solcreme, tandpasta, hårgele, hårspray, flydende kosmetik og lign.), med mindre disse er pakket i en gennemsigtig plastikpose med lukning (1 liter) og de enkelte beholdere ikke overstiger 90 ml (3oz). Indholdet skal være fuldstændigt forseglet og skal gennemlyses separat i sikkerhedskontrollen. Posen skal være genlukkelig, og du skal selv medbringe den. Godkendte poser kan købes i blandt andet Føtex og Matas, samt i butikker i lufthavnen.

Undtaget for disse begrænsninger er:

• Baby mælk (brystmælk og modermælkserstatning), baby mad i glas/flasker, hvis en baby eller lille barn rejser med
  • Medicin til eget brug under flyvningen (væske, geleer og/eller aerosol)
    Væsker (herunder juice) eller geleer for diabetikere, eller anden medicinsk brug under rejsen

Anmeld

24. september 2010

elluL

mor-til-vanessa skriver:

jeg rejse til usa med min datter da hun var 4mdr og det gik fint.

jeg ville nok give ham noget mad når i står op og så måske lidt også når i letter og lander da det letter trykket i ørene. vanessa sagde dog ikke noget til det. 

men hensyn til klapvognen så skal i hvis nok afleverer den i stor bagage i lufthavnen og så kommer den ud på bagage bånd med jeres anden bagage.

god tur. lyder lækkert med ferie. gid det var mig

Hold da op, det var også en lang flyvetur. Men dejligt hun ikke sagde noget til det. Jeg glæder mig også til at se hvordan han tager det.

Men tak for rådene, tror også jeg vil give ham mad når vi letter og lander.

Anmeld

24. september 2010

Lullaby

Zette skriver:

Det er IKKE sandt. Du må gerne have dem i brik med på 200 ml. der er speciel tilladelse fra luftfartsselskaber til dette. Jeg har undersøgt det grundigt da jeg skal til Singapore om halvanden måned så det ved jeg med 100% at man gerne må have med. Man kan blive tvunget til at smage på det i kontrollen.... men det dør man jo heller ikke af.

Okay, det er så ikke alle luftfartsselskaber der er klar over det. For min svigerinde måtte smide 4 brikker ud da vi skulle afsted i sommers..

Anmeld

24. september 2010

elluL

Zette skriver:

Hejsa,

Sejt at I skal ud og rejse. Det skal vi også når Malou er 5 måneder (i starten af november). Vi har også en combivogn og har overvejet at tage klapvognen med, jeg synes dog at den pt er for stor til hende da hun ikke kan sidde selv og liften er blevet for lille... så jeg overvejer kraftigt at tage selve kombivognen med. Du kan leje en boks hos airshells for 189 kr. for en uge (40 kr. per påbegyndt uge efterfølgende) som den kan komme ned i. Så tjekker man den ind i stor bagage og vupti har du din barnevogn med

Ombord på flyveren kan du bare tage de der drikkeklar med og som jeg skrev til den anden bruger herinde så ved jeg at man må få dem med derop da der er speciel tilladelse til dette. Det kan dog kræve at du smager på dem, men det er der jo ingen ben i. Drikkeklar er jo drikkeklar... og ellers kan man få en skål med varmt vand i flyveren og varme den i inden den bliver hældt op. Du kan iøvrigt bestille lift i flyveren hjemmefra, så han kan ligge og sove.. det har vi gjort (og den ekstra bonus er så at du med i det får ekstra benplads )

Det koster IKKE ekstra at få lift.. men den skal bestilles hjemmefra.

Ved op og nedstigning skal han have flaske for at mindske trykket i ørene. Eller bryst...

God tur.

Hilsen

Zette

Ja vi glæder os også helt vildt. Det bliver skønt og rigtig spændende at have Milan med Og hvor lækkert i også skal afsted. Ja det tænkte jeg egentlig også til at starte med, men den er så "polstret" i siden, så han ligger faktisk rigtig godt i den, og den kan jo ligges næsten helt ned. Sælerne er godt nok for store, men altså han kan jo ikke rejse sig fra den. Men har så overvejet at putte en barnevogns sele i, hvis det er. Har jeg fået afvide man kunne når de er så små. Jeg satte ham "et hak" op i den igår, og det elskede han, da han så kunne følge med, hvad der skete rundt omkring ham, til forskel på selve kombivognen.

Tror vi lejer sådan en fra airshells, så tager den i hvert fald ikke skade. For har set når de står der og kaster rundt med ens bagage Og en barnevogn koster jo ikke småpenge, så vil helst ikke risikere at den bliver ødelagt.

EJ, er det rigtig. Hvor skønt. Det var faktisk det jeg frygtede mest. Det er jo SÅ meget nemmere med en drikkeklar MME. Også hvis nu de har travlt og jeg ikke kan nå at få varmt vand, må de jo faktisk godt drikkes kolde. Det svar er jeg virkelig glad for, tusind tusind tak for det svar. Og selvfølgelig tager man ikke lige skade at smage på det.

Og hvor smart med den lift, det vil jeg da lige undersøge nærmere!

Tak for det gode svar. Og i må også ha en rigtig dejlig tur, når det bliver jeres tur!

Knus Louise

Anmeld

24. september 2010

sarahb

lullebulle skriver:

Hej med jer!

du må have alt det væske med dit barn skal have, det er reglerne og alt andet er fis. Min svoger arbejder i security og så længe det er til bebs så må i have væske med.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.