Hvor gamle/unge var I da i fik mens første gang??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. september 2010

Sakris

Jeg fik det blå mandag, og var lige fyldt 15. Havde noget lyserødt udflåd et halv år før kan jeg huske, men der gik altså et halvt år inden det kom rigtigt! Jeg var bestemt ikke misundelig på dem der havde det. Og var bestemt ikke glad for at få det!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2010

oo

jeg fik det da jeg var 9 - heldigvis havde min mor lige forklaret mig om menstruation fjorten dage forinden, fordi hun selv fik det meget tidligt, så jeg vidste godt hvad det var da jeg vågnede med blod über alles (eller sådan føltes det). Min mor havde ikke selv vidst hvad menstruation var og havde grædt og grædt da hun fik det fordi hun troede hun var ved at dø

men min mor havde sådan en dejlig regel med, at når vi fik vores menstruation første gang (jeg har jo to yngre søstre også), så blev det fejret. sådan VIRKELIG fejret! hun havde absolut ingen penge, og vi kom aldrig nogen steder - og i hvert fald aldrig alene med mor, så det var helt vildt specielt og dejligt at blive inviteret ud at spise og på konditori dengang kan jeg huske så følte jeg ikke det var så slemt, fordi hun var så positiv omkring det!

Anmeld

24. september 2010

eirene

Jeg var lige fyldt 13 og min datter fik det lige inden sin 14 års fødselsdag. Men hun havde så også 3 måneder fra 1. til 2. gang.

Anmeld

24. september 2010

SussieThyssen

Jeg var 13 1/2 da jeg fik den første reminder, men så gik der 3/4 år og så kom det for alvor, så jeg var altså 14 år og knapt 2 mdr..for jeg fik det i begyndelsen af februar, kan jeg huske.

Jeg følte mig meget voksen og stor lige pludseligt LOL.

Mine egne piger var begge to 13 1/2 år.
desværre får pigerne det jo tidligere og tidligere, og det synes jeg er utroligt synd, men der er jo delte meninger hvad det skyldes.
personligt tror jeg at det er pga vores sunde levestandart, for ser man på U-landene, så får pigerne det først meget sent.

Kærligst
Sussie

Anmeld

24. september 2010

mortilfreja

Kan se at de ikke er så unormalt at få det i en tidlig alder..

Er der nogen herinde der har børn i 9-13 års alderen hvor børnene har fået deres mens tidligt???

Tænker nemlig om det lidt udflåd min datter har kan være tegn på at mens er lige om hjørnet??

Kan ik selv huske om jeg havde det inden jeg fik min første mens.

Kram og tak for alle jeres svar

Anmeld

24. september 2010

charlottemor3

13 lige op til min konfirmertion

Anmeld

24. september 2010

CarinaSB

jeg var 9½ da jeg fik det 

Anmeld

24. september 2010

2721

Omkring de 12 år.
Men syntes godt nok det er tidligt med 9 år!!??
Puha, der er man jo stadig bare et lille barn

Anmeld

24. september 2010

Maja88

jeg var 10 og gik i 4 klasse

Anmeld

24. september 2010

Majeha

23  Før jeg fødte, havde jeg haft det max 5 gange i alt på 8 år. Tror da, det var mens, hehe.  Lægerne troede heller ikke, jeg kunne blive gravid.. Heldigvis tog de fejl

Da jeg fik kobberspiral lidt tid efter, jeg havde født, begyndte den at komme "regelmæssigt" med ca. 35-40 dages mellemrum. Fik fjernet spiralen (den var ved at ryge ud) i jan, og kan nu have mellem 30 dage og 3 mdrs mellemrum.

Den første i folkeskoleklassen var 9, da hun fik det, og de fleste 12. Men har hørt, at børn i dag er yngre, når de går i puberteten og begynder tidligere med mens og sådan...  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.