patella skriver:
Tusind tak for de gode tips og at du vil hjælpe.. Den med rugbrød er han vant til... han elsker at tygge... men jeg er nok ikke så god til at gi ham selv lov
Han er dog go til at ta frugt osv op og putte det i munden, så jeg er sikker på at den med skålen med de blandede madvarer vil være et hit.
Men hvad med om morgenen - der kører/kørte du også bare grød ikk?
hehe den med selv at give lov den kender jeg godt..
..!! UPS.. Men det hjalp bare SÅ meget at han selv fik lov til at udforske skålen og selv fik lov at bestemme hvad han ville have " ud fra hvad der var i skålen"..
Om morgenen kørte jeg enten med havregrød, øllebrød, eller ja en anden form for grød..! Hvis han var interesseret i SELV at tage skeen og føre til munden så fik han lov.. Der var dog en HEL DEL rengøring bagefter - men han hyggede sig og spiste mere end hvis jeg selv gav ham..!!
Nu har min søn døjet med hårdmave også tynd mave siden han var 5 uger gammel - og jeg er meget imod alle de skide kurer de lokkede os til at give ham for han fik bare mere ondt i maven af det, og Tino spiste ikke sveskegrød osv.. HVILKET JEG GODT FORSTÅR efter jeg selv smagte på det.. BRADR..
- Så han fik rusiner i hans grød..!
Nogle gange fik han også Yougurt med enten banen/pærer eller jordbær som var et kæmpe hit og det er smadder godt for maven.. =)..!!
Og når han var færdig med grøden legede vi som tosser.. =).. Også kom middagsmaden..!!
Allerede da han var 10 mdr. fik han også af vores mad..!! Nogle aftener var det ikke et hit også fik han enten sådan en skål som nævnt - eller grød..!!
Selvom det er smadder svært så prøv at giv lidt slip og lad ham hygge sig med maden og SELV bestemme hvor meget og hvor lidt..! Vi voksne spiser jo også forskellige mængder, og ikke mindst syntes vi jo det er møg kedeligt at spise det samme hver dag..!! Så forsøg dig frem.. Også med ostehapser og hvad man ellers kan give i små bidder.. Så skal han nok spise godt og jeg vil væde med at det er ligeså sjovt at se på at han selv kan som han selv syntes 
Anmeld