Spiser pludselig mindre (10 måneder)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. september 2010

patella

Tullemor skriver:

Min søn ville heller ikke havregrød/øllebrød mere på det tidspunkt, men til gengæld ville han gerne bare have havregryn med 1 tsk sukker og sødmælk på, så det fik han og får det stadig.

Ok, det må jeg prøve! Og de kan godt tåle sådan 1½ dl sødmælk af gangen nu? 

Tror jeg vil afprøve det i morgen... 

Mange tak for dit svar 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2010

patella

MoarHvidovre skriver:

Det er helt normalt, at børn spiser mindre i nogen perioder. Selvfølgelig skal man være opmærksom på, at der kan være noget galt.

Måska han har lyst til noget andet at spise. Her er havergrød med kanel på et stort hit. Lina vil ikke spise andet.

Min erfaring er, at når man presser dem på, at spise - så vil de slet ikke spise. Men hvis man lader dem være, så kommer det helt af sig selv.

Kh. Katja

Ja jeg tror du har meget ret i at de ikke skal presses! Jeg er også bange for at det gir bagslag. Men det er nogle gange svært at lade være, når man er overbevist om at de ikke får nok. Men man skal nok bare lade dem selv styre det, og respektere når hovedet blir vendt væk... 

Jeg skal helt sikkert afprøve kanel på havregrøden. Har du så også frugtmos i?

Mange tak for dit svar 

Anmeld

24. september 2010

Tullemor

Ja de må jo få sødmælk fra de er et halvt år ca. og ja her er mme på vej ud da han kun fik de 400ml for at han ikke skulle have jerndråber. mangler kun "putte"flasken så er de væk.

Anmeld

24. september 2010

patella

serinasmor skriver:

jeg ville heller ikke bekymre mig hvis han ellers er glad og tilfreds... han spiser jo noget bare ikke det samme som før ... det kommer nok igen .. har fået at vide at den slags appetitspring er helt naturligt... men forstår da godt at det kan være frustrerende ...

Det er kun frustrerende indtil man hører at det er normalt. Og det har du været med til at overbevise mig om at det er 

Han er nemlig en meget glad dreng, som stort set aldrig er ked af det - han hygger og leger og sover fint nat og dag. Og jeg tænker også at hvis han f.eks. ikke fik nok mad, så ville han vel begynde og vågne om natten og være sulten. Og det gør han aldrig. Tværtimod. I nat sov han fra 18:45-07:35 og spiste kun 1/3 af det øllebrød han fik serveret til morgen... og nu sover han i barnevognen og har gjort det over 1½ time, uden at ha fået andet end det nævnte øllebrød - så sulten kan han ikke være... 

Mange tak for svar!

Anmeld

24. september 2010

quar20

patella skriver:

Hvor rart at høre at det samme skete med din dreng. Og jeg fornemmer nemlig slet ikke at han ikke kan lide det og han virker så sulten i starten, men det går som sagt hurtigt over, så appetitten er bare ikke den samme - men det er nemmere at stille sig til tåls med, når man hører det er det samme for andre børn... Så mange tak fordi du gav dig tid til at svare mig... 

jamen selv tak da.. =) Vi er jo herinde for at hjælpe hinanden.. 

Ellers prøv at find på noget nyt mad og når han er 10 mdr. vil han jo smadder gerne selv prøve at tage det op til munden osv..! Hjælp ham kun når det driller eks. med en ske..!!

Tino fik lov at grisse sig til og fik lov til at få to forskellige ting til hvert måltid fordi jeg frygtede for at han ikke fik nok..!!

Derefter Syntes han det var rigtig sjovt også begyndte han at spise igen..!! =)

Anmeld

24. september 2010

patella

quar20 skriver:

jamen selv tak da.. =) Vi er jo herinde for at hjælpe hinanden.. 

Ellers prøv at find på noget nyt mad og når han er 10 mdr. vil han jo smadder gerne selv prøve at tage det op til munden osv..! Hjælp ham kun når det driller eks. med en ske..!!

Tino fik lov at grisse sig til og fik lov til at få to forskellige ting til hvert måltid fordi jeg frygtede for at han ikke fik nok..!!

Derefter Syntes han det var rigtig sjovt også begyndte han at spise igen..!! =)

Ok, det lyder som en go idé... men jeg er lidt dum til det her, ka du evt komme med nogle forslag til hvad han kan ta op selv... tænker du på rugbrødshapser evt.?

Anmeld

24. september 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Ja jeg tror du har meget ret i at de ikke skal presses! Jeg er også bange for at det gir bagslag. Men det er nogle gange svært at lade være, når man er overbevist om at de ikke får nok. Men man skal nok bare lade dem selv styre det, og respektere når hovedet blir vendt væk... 

Jeg skal helt sikkert afprøve kanel på havregrøden. Har du så også frugtmos i?

Mange tak for dit svar 

Jeg laver kanelsukker - ligesom til risengrød. Jeg putter derudover en lille smørklat i, men ingen frugtgrød. Lina elsker det og er et kæmpe hit. Luka gider det ikke, han skal bare have sin havergryn med rosiner på, så er han glad

Anmeld

24. september 2010

quar20

patella skriver:

Ok, det lyder som en go idé... men jeg er lidt dum til det her, ka du evt komme med nogle forslag til hvad han kan ta op selv... tænker du på rugbrødshapser evt.?

hehe nej nej nej og nej du er da ikke dum...!! Du spørger og jeg kan muligvis svarer dig =) Vi hjælper hinanden.. =)

Jamen eks. Tino fik en halv rugbrød med torskerov, leverpostej eller hva du nu plejer at putte på..! Også i små hapserer..! OG så havde vi måske dagen forinden fået kyllingsbryst, og det havde jeg så skåret ud i små små stykker som han kunne tygge lidt på..! Også lidt rosiner, og små ananasstykker..

Alt dette kom i en skål også satte jeg den foran ham..! Også syntes han jo for det første at det var hammer sjovt at der var så mange ting at vælge imellem..  =) Jeg tænkte ALTID på hvor KEDELIGT et måtte være hvis vi i frokostpausen skulle sidde at tygge os igennem 2 hele rugbrødder med leverfætter..!! KEDELIGT..!! Så valgte at gøre potionerne mindre også med flere ting.. =) Og det fungerede bare rigtig godt herhjemme..! Med grøden tilsatte jeg eks. en anden smag nogle gange i steder for det er den samme ( undskyld sproget ) SKIDE smag hverdag.. =)..! Tit havde jeg også blendet grøntsager med kartofler osv, men for at det ikke blev det samme osv, for kartoffelsmager får sku igen - så ku jeg godt tage lidt frugtmos i..!! Og han spiste det..!

Jeg hjalp ham også med skeen..!! Med at føre den op til munden og allerede efter små 8 dage spiste han selv skemad.. =)

Anmeld

24. september 2010

patella

quar20 skriver:

hehe nej nej nej og nej du er da ikke dum...!! Du spørger og jeg kan muligvis svarer dig =) Vi hjælper hinanden.. =)

Jamen eks. Tino fik en halv rugbrød med torskerov, leverpostej eller hva du nu plejer at putte på..! Også i små hapserer..! OG så havde vi måske dagen forinden fået kyllingsbryst, og det havde jeg så skåret ud i små små stykker som han kunne tygge lidt på..! Også lidt rosiner, og små ananasstykker..

Alt dette kom i en skål også satte jeg den foran ham..! Også syntes han jo for det første at det var hammer sjovt at der var så mange ting at vælge imellem..  =) Jeg tænkte ALTID på hvor KEDELIGT et måtte være hvis vi i frokostpausen skulle sidde at tygge os igennem 2 hele rugbrødder med leverfætter..!! KEDELIGT..!! Så valgte at gøre potionerne mindre også med flere ting.. =) Og det fungerede bare rigtig godt herhjemme..! Med grøden tilsatte jeg eks. en anden smag nogle gange i steder for det er den samme ( undskyld sproget ) SKIDE smag hverdag.. =)..! Tit havde jeg også blendet grøntsager med kartofler osv, men for at det ikke blev det samme osv, for kartoffelsmager får sku igen - så ku jeg godt tage lidt frugtmos i..!! Og han spiste det..!

Jeg hjalp ham også med skeen..!! Med at føre den op til munden og allerede efter små 8 dage spiste han selv skemad.. =)

Tusind tak for de gode tips og at du vil hjælpe.. Den med rugbrød er han vant til... han elsker at tygge... men jeg er nok ikke så god til at gi ham selv lov Han er dog go til at ta frugt osv op og putte det i munden, så jeg er sikker på at den med skålen med de blandede madvarer vil være et hit. 

Men hvad med om morgenen - der kører/kørte du også bare grød ikk?

Anmeld

24. september 2010

patella

MoarHvidovre skriver:

Jeg laver kanelsukker - ligesom til risengrød. Jeg putter derudover en lille smørklat i, men ingen frugtgrød. Lina elsker det og er et kæmpe hit. Luka gider det ikke, han skal bare have sin havergryn med rosiner på, så er han glad

Mmm det vil jeg prøve... det elsker moderen, så det ku jo være han havde arvet det smagsløg 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.