Spiser pludselig mindre (10 måneder)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.725 visninger
23 svar
0 synes godt om
24. september 2010

patella

Hej tøser

Vil bare lige høre om det er normalt at børn pludselig spiser mindre. Det drejer sig egentlig om alle måltider. Jeg synes han havde så go appetit i starten han kom på fast føde, men nu spiser han ca. en trediedel af det han plejede. F.eks. om morgenen laver jeg havregrød af 3/4 dl. gryn og 1½ dl. vand. Heri MME. Det plejede han at kunne spise det hele af, hvilket jo egentlig også er en stor portion. Han er drøn sulten når jeg starter - sidder og smasker når jeg rører frugtmosen i. Men han spiser 1/3 af det og det synes jeg næsten er for lidt, når han ikke har fået noget mad siden kl. 17:30 aftenen før. Det er det samme når han får øllebrød. 

Det skal siges at han er forkølet og har været det næsten 11 dage, men det er for alvor på retur, men han spiser stadig lige lidt. 

Skal jeg tilbyde ham noget andet? Det virker dog ikke som om han ikke kan lide det. Og det samme gør sig gældende til de andre måltider. Han starter med at være skrupsulten men det ebber hurtigt ud. 

Tak for evt. svar 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2010

patella

....kan det være noget med ørerne?

Anmeld

24. september 2010

patella

....slet ingen der ved noget 

Anmeld

24. september 2010

tumle81

Tror det er en ganske naturlig udvikling for dit barn...

Deres appetit kan svinge meget på kort eller lang tid... De kan spise for 3 i en periode for derefter nærmest at spise for en halv. Det er helt naturligt...

Hvis han er sulten skal han nok spise, især hvis han tidligere har været glad for mad...

Er han glad, leger, har våde bleer osv ville jeg ikke bekymre mig

Knus Kathrina

Anmeld

24. september 2010

quar20

Altså min søn ændrede også spisevaner omkring 10 måneder.. og igen nu her hvor han er 19 måneder..!!

Tro mig de spiser når de er sultene.. =) Det er jeg hel sikker på..!! Nu er Tino så stor at han selv udtrykker når han er sulten..!! Det kommer også ved jer.. Tino begyndte allerede at udtrykke hans sult da han var 12 måneder.. - så det skal nok komme det er jeg hel sikker på

Anmeld

24. september 2010

Tullemor

Min søn ville heller ikke havregrød/øllebrød mere på det tidspunkt, men til gengæld ville han gerne bare have havregryn med 1 tsk sukker og sødmælk på, så det fik han og får det stadig.

Anmeld

24. september 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Det er helt normalt, at børn spiser mindre i nogen perioder. Selvfølgelig skal man være opmærksom på, at der kan være noget galt.

Måska han har lyst til noget andet at spise. Her er havergrød med kanel på et stort hit. Lina vil ikke spise andet.

Min erfaring er, at når man presser dem på, at spise - så vil de slet ikke spise. Men hvis man lader dem være, så kommer det helt af sig selv.

Kh. Katja

Anmeld

24. september 2010

serinasmor

jeg ville heller ikke bekymre mig hvis han ellers er glad og tilfreds... han spiser jo noget bare ikke det samme som før ... det kommer nok igen .. har fået at vide at den slags appetitspring er helt naturligt... men forstår da godt at det kan være frustrerende ...

Anmeld

24. september 2010

patella

tumle81 skriver:

Tror det er en ganske naturlig udvikling for dit barn...

Deres appetit kan svinge meget på kort eller lang tid... De kan spise for 3 i en periode for derefter nærmest at spise for en halv. Det er helt naturligt...

Hvis han er sulten skal han nok spise, især hvis han tidligere har været glad for mad...

Er han glad, leger, har våde bleer osv ville jeg ikke bekymre mig

Knus Kathrina

Åh det var dejligt at høre! Ja han er glad og aktiv, våde bleer (han er en tørstig dreng) og sover godt både dag og nat, så jeg er næsten sikker på det er som du siger - at appetitten naturligt svinger op og ned... 

Tusind tak for dit svar 

Anmeld

24. september 2010

patella

quar20 skriver:

Altså min søn ændrede også spisevaner omkring 10 måneder.. og igen nu her hvor han er 19 måneder..!!

Tro mig de spiser når de er sultene.. =) Det er jeg hel sikker på..!! Nu er Tino så stor at han selv udtrykker når han er sulten..!! Det kommer også ved jer.. Tino begyndte allerede at udtrykke hans sult da han var 12 måneder.. - så det skal nok komme det er jeg hel sikker på

Hvor rart at høre at det samme skete med din dreng. Og jeg fornemmer nemlig slet ikke at han ikke kan lide det og han virker så sulten i starten, men det går som sagt hurtigt over, så appetitten er bare ikke den samme - men det er nemmere at stille sig til tåls med, når man hører det er det samme for andre børn... Så mange tak fordi du gav dig tid til at svare mig... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.