brug for et godt råd!! laaannnnggtt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. september 2010

Anonym trådstarter

quar20 skriver:

Jeg har ikke selv prøvet noget ligenden men min mor har selv haft en MEGET voldig mand - som jeg FLERE gange har advaret imod..!! Deres ægteskab sluttede FØRSt efter 8 år..!! Jeg tog en afstand til min mor pga. ham og idag har vi simpelthen et mærkeligt forhold - for vi mangler ligesom de 8år..!!

Jeg forstår udemærket din bekymring - men jeg tænke  ringet til dig, og han måske har overhørt at hun har fortalt dig det og derfor benægter det bagefter..!!

Hans reaktion med at kalde både din mand og dit barn sådan virker for mig som om at få dig og din mor til at skabe en afstand så han får hende for sig selv hvis du forstår..!! Det skete sådan hos mig og min mor..!!

Jeg aner simpelthen ikke hvad skal jeg råde dig selv - andet end at selvom det er smadder hårdt så ha fortsat kontakt med din mor..!! Selvom hun måske ikke vil indrømme hvad der er sket - så tror jeg hun vil takke dig for stadig at have kontakt med hende når hun kommer ud af det.. Og det gør hun da når hun har en så sød og bekymrende datter.. ..

Sender dig lige en pokkers masse tanker og du får samtidig en kæmpe ..  

jo det kan godt lyde som om han prøver at skabe splid, inderst inde ved hun jo nok godt han ikk er god for hende, jeg har prøvet at skrive til hende at jeg fik det helt dårligt osv men hun har valgt ikke at svare tilbage eller ringe, måske fordi hun ikke ved hvad hun skal sige men alligevel gør det mig jo os ked af det, ikke at jeg ber hende sige undskyld men altså bare en lyd, og det får mig til at føle at hun allerede har valgt mig og min lille familie fra  og mange tak for de søde ord og for dit svar det sidste jeg har lyst til er at miste min mor, men har heller ikke lyst til min lille søn skal være en del af det her.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2010

Anonym trådstarter

MariaE skriver:

Årh, det er svært, men hun skla VÆK fra ham, hun er voksen og er NØDT til at indse at han intet todt gør for hende overhvoedet og at det kun bliver værre fra nu af.

Ked af at sige det, men min venindes mor havde en kæreste der var lidt et røvhul, og hun tog sit eget liv sidste år. meget pludseligt.Det ramte mig hårdt fordi jeg altid har synes hendes mor var meget lig min egen mor, frisk og sjov og dejlig.

Så inden det sker for andres mødre,så  sørg for at hun forstår at han IKKE er en sød rar mand der elsker hende, han er en tyran der elsker at bestemme og herske over andre og få sin vilje. IKKE et godt menneske og bliver det ikke så længe han drikker.Din mor har bildt sig selv ind at hun har brug for ham, at han ere jo oik det meste af tiden, at hun ikker er god til at være alene. Men hun skal vide at hun kan finde en der er et godt menneske og som vil hendes det bedste i stedet for det værste. Han vil styrke hendes verden dag for dag som det er nu, og din....

puhha sikke en forfærdelig historie, men tak for dit svar!!

hun sagde sidste gang at min søn var det eneste lyspunkt i det her helvede, så ingen tvivl om hun har det skidt, og der var jo en grund til at hun ringede da han havde skubbet hende osv, men nægte det bagefter giver ikke mening, så jo hun er nok skide bange, har ikke lyst til at bede hende om at vælge, men jeg kan ikke leve med hele tiden at skulle være bekymret ihvertfald..

Anmeld

24. september 2010

quar20

Anonym skriver:

jo det kan godt lyde som om han prøver at skabe splid, inderst inde ved hun jo nok godt han ikk er god for hende, jeg har prøvet at skrive til hende at jeg fik det helt dårligt osv men hun har valgt ikke at svare tilbage eller ringe, måske fordi hun ikke ved hvad hun skal sige men alligevel gør det mig jo os ked af det, ikke at jeg ber hende sige undskyld men altså bare en lyd, og det får mig til at føle at hun allerede har valgt mig og min lille familie fra  og mange tak for de søde ord og for dit svar det sidste jeg har lyst til er at miste min mor, men har heller ikke lyst til min lille søn skal være en del af det her.

Jeg forstår dig SÅ udemærket - og husk at tænk på at det IKKE ER HENDE der fravælger dig/jer men det er simpelthen HAM der gør det ved hende..!

For mig lyder det til at han allerede har kontrollen over hende og derved tænker jeg også at din mor ikke svarer på din sms fordi han måske har set den, eller har slettet den før hun har fået den læst..!!

Aner virkerlig ikke hvad jeg skal råde dig til - men sender dig ihvertfald en masse varme tanker og en masse kæmpe

Anmeld

24. september 2010

Anonym trådstarter

quar20 skriver:

Jeg forstår dig SÅ udemærket - og husk at tænk på at det IKKE ER HENDE der fravælger dig/jer men det er simpelthen HAM der gør det ved hende..!

For mig lyder det til at han allerede har kontrollen over hende og derved tænker jeg også at din mor ikke svarer på din sms fordi han måske har set den, eller har slettet den før hun har fået den læst..!!

Aner virkerlig ikke hvad jeg skal råde dig til - men sender dig ihvertfald en masse varme tanker og en masse kæmpe

jo det har han måske nok, men jeg har selv levet i sådan et forhold hvor han også prøvede langsomt at få mig væk fra min mor, men jeg sagde stop, og så tænker jeg bare at vi ikke betyder nok, jeg ved det sku ikke det er jo svært at sige.. men har da heller ikke lyst til at kontakte hende når hun vælger ikke at svare.. 

men tak

Anmeld

24. september 2010

quar20

Anonym skriver:

jo det har han måske nok, men jeg har selv levet i sådan et forhold hvor han også prøvede langsomt at få mig væk fra min mor, men jeg sagde stop, og så tænker jeg bare at vi ikke betyder nok, jeg ved det sku ikke det er jo svært at sige.. men har da heller ikke lyst til at kontakte hende når hun vælger ikke at svare.. 

men tak

tror du ikke din mor gør det her for at beskytte dig og ikke mindst for sit barnebarn?..! Det tænker jeg lidt..!! Som mor ville jeg da skåne mine børn alt jeg overhovedet kan og ikke mindst børnebørn når det kommer dertil om mange år..!!

Anmeld

24. september 2010

Anonym trådstarter

quar20 skriver:

tror du ikke din mor gør det her for at beskytte dig og ikke mindst for sit barnebarn?..! Det tænker jeg lidt..!! Som mor ville jeg da skåne mine børn alt jeg overhovedet kan og ikke mindst børnebørn når det kommer dertil om mange år..!!

hmm jo det havde jeg ikke tænkt på, men det kunne du måske have ret i, vil jo bare have hun har det godt det er det eneste

Anmeld

24. september 2010

quar20

Anonym skriver:

hmm jo det havde jeg ikke tænkt på, men det kunne du måske have ret i, vil jo bare have hun har det godt det er det eneste

Ja selvfølgelig vil du da det..!! Det er jo klart og ligger naturligt..!!

Men nu kender jeg hverken dig eller din mor eller jeres forhold men ud fra hvad jeg læser kunne det jo være en mulighed at hun simpelthen prøver at beskytte jer..!!

Syntes ærligtalt at du sku ringe hende op.. og BLIV ved indtil hun tager den..! Og sig at du MEGET gerne vil snakke med hende ALENE..!! også si alt det til hende som du føler..!! Du skal bare huske at han sikkert lytter hvad der blir sagt..!! Også selvom din mor siger hun er alene..! Hvis man er SÅ magtsyg som han lyder til at være - så stol ikke på når din mor siger hun er alene, eller at han ikke gør hende noget og at hun har det godt..! Det er noget han tvinger hende til at sige..!!  Sådan er det ihvertfald tit..

Håber inderligt  du kan få hende til at indse at det er forkert som hun lever og blir behandlet..!! Om du så skal smutte op efter hende og nærmest kidnappe hende.. Jamen så må du gøre det..!

1 ting du bare skal huske på er at når en mand som din mors kæreste mister den "ting" ( de ser ikke andre mennesker som mennesker men som ting ) - så vil han måske gøre et stort nummer ud af at finde hende igen..!! Derfor når i kører derfra skal du ringe til politiet som så kan stå standby de første mange aftener via. telefonen eller lige kører forbi et par gange hvor i bor -  for kæresten vil hel sikkert ikke opgive hende..!! Det er jo netop derfor det kan være så svært at forlade dem..!!

Anmeld

24. september 2010

serinasmor

hold da op ... til dig ... det lyder godt nok hårdt ...

jeg synes på ingen måde du skal vælge din mor fra ... tænker at grunden til hun ikke svarer dig på din sms er at hun ikke længere råder over sin telefon ....

som flere af de andre synes jeg du skal få babyen passet og med din kæreste og et par kammerater hente din mor ... så må hun bo hos jer eller på et krisecenter (hvis i ikke har pladsen) et stykke tid til hun kommer ovenpå igen ...

Anmeld

24. september 2010

marhemor

Jeg sender dig først en stor 'er, det er en rigtig øv-situation du står i...

Jeg ved egentlig ikke hvad jeg skal råde dig til, men vil forsøge at forklare hvad jeg tror din mor har brug for... Jeg har selv stået i samme situation, levet i et forhold med en alkoholiker, og det tog mig 8 år før jeg fik øjnene op og fik "reddet mig selv". Min omverden var meget passiv, og vidste godt at jeg til sidst ikke havde det godt hvor jeg var, men der var alligevel ingen der gjorde eller sagde noget til mig.

Jeg tror at du skal fortælle din mor alene, evt. på en café eller noget, at hun skal vide at du er der for hende, når hun er klar til at tage springet. For det er sindssygt hårdt at tage springet og komme væk, men det værste er klart tiden efter. Jeg boede under beskyttet adresse og havde hemmeligt tlf.nr i 3 år efter at jeg forlod min eks. I den tid 'terroriserede' han mine forældre og bror med ubehagelige tlfopkald og lagde direkte og inddirekte dødstrusler på deres telefonsvarere. Desværre er det kun tiden der læger sådanne sår, og i dag kan jeg trække vejret roligt, 5 år efter

Jeg tror at du kan hjælpe hende med at få øjnene op ved at "fjerne" hendes eneste lyspunkt (som du selv skriver) og sige at så længe hun er sammen med ham, som opfører sig så svinsk og nedladende overfor dig (og din familie) så vil du ikke lade din mor se din søn... Det vil forhåbentlig presse hende ud i en beslutning, som vil glæde dig og hende!! Men det bliver hårdt for jer alle...!!

og ønsket om en "happy ending"

Anmeld

24. september 2010

Anonym trådstarter

quar20 skriver:

Ja selvfølgelig vil du da det..!! Det er jo klart og ligger naturligt..!!

Men nu kender jeg hverken dig eller din mor eller jeres forhold men ud fra hvad jeg læser kunne det jo være en mulighed at hun simpelthen prøver at beskytte jer..!!

Syntes ærligtalt at du sku ringe hende op.. og BLIV ved indtil hun tager den..! Og sig at du MEGET gerne vil snakke med hende ALENE..!! også si alt det til hende som du føler..!! Du skal bare huske at han sikkert lytter hvad der blir sagt..!! Også selvom din mor siger hun er alene..! Hvis man er SÅ magtsyg som han lyder til at være - så stol ikke på når din mor siger hun er alene, eller at han ikke gør hende noget og at hun har det godt..! Det er noget han tvinger hende til at sige..!!  Sådan er det ihvertfald tit..

Håber inderligt  du kan få hende til at indse at det er forkert som hun lever og blir behandlet..!! Om du så skal smutte op efter hende og nærmest kidnappe hende.. Jamen så må du gøre det..!

1 ting du bare skal huske på er at når en mand som din mors kæreste mister den "ting" ( de ser ikke andre mennesker som mennesker men som ting ) - så vil han måske gøre et stort nummer ud af at finde hende igen..!! Derfor når i kører derfra skal du ringe til politiet som så kan stå standby de første mange aftener via. telefonen eller lige kører forbi et par gange hvor i bor -  for kæresten vil hel sikkert ikke opgive hende..!! Det er jo netop derfor det kan være så svært at forlade dem..!!

hmm jo hun har lige skrevet en sms, at min søn ikke skal forsvare sig selv så længe hun lever, at hun er træt af det hele og ikke kan gøre nogen tilfredse

ja som du skriver bliver jeg nok nød til at tage hjem og snakke med hende om ikke andet hente hende hjem til mig..

tusind tak for dine svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.