nogle kloge hundemennesker?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. september 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

henrymor86 skriver:

Godaften

min mor er ejer af en skøn blandingshund på 9 år. Han er en glad og dejlig hund (det sys jeg jo jeg var med til at vælge ham dengang... derfor er han jo også lidt min).

her de sidste tre ugers tid har han tab sig meget, derfor prøvede vi med ormekur og det så egentlig ud il at hjælpe... MEN i dag er han bare blevet rigtig dårlig, han har myldrebæ, opkast, han går og skyder ryg(som har han ondt eller fryser)og han vil helst være i fred, hvilket ikke er normal adfærd for ham overhovedet. har i nogle bud på hvad dette kan skyldes? og nogle råd?

på forhånd tak

Afsted til dyrlægen/dyrehospitalet med den. Andet er der ikke at sige.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2010

Banditten´s mor

henrymor86 skriver:

Godaften

min mor er ejer af en skøn blandingshund på 9 år. Han er en glad og dejlig hund (det sys jeg jo jeg var med til at vælge ham dengang... derfor er han jo også lidt min).

her de sidste tre ugers tid har han tab sig meget, derfor prøvede vi med ormekur og det så egentlig ud il at hjælpe... MEN i dag er han bare blevet rigtig dårlig, han har myldrebæ, opkast, han går og skyder ryg(som har han ondt eller fryser)og han vil helst være i fred, hvilket ikke er normal adfærd for ham overhovedet. har i nogle bud på hvad dette kan skyldes? og nogle råd?

på forhånd tak

Min hund fik en ormekur her i sommer og hun blev rigtig dårlig af den. Så det kan godt tænkes at din mors hund osse er blevet det. Men som alle andre skriver, så gå til dyrelægen med den hurtigst muligt. For det lyder ikke helt godt.

Håber at den får det bedre. 

Anmeld

23. september 2010

michella88

Pixi skriver:

Nu skal det ikke lyde som et angreb, og så alligevel..

Man skal simpelthen bare ikke have kæledyr hvis ikke man kan tage det ansvar der følger med det!!

Tænk sig hvis den fx har fået tarmslyng - Og i BARE har givet den en ormekur... Nu risikerer i for det første en endnu større regning, og derefter at den måske ikke står til at redde, syntes simpelthen det er DYRPLAGERI, det som du beskriver at i så ikke gør en dyt ved det!

Hvis dit barn var sygt ville du heller ikke prøve alle mulige ting før du tog til lægen..

har altså ingen respekt for folk, som ikke reagerer på ens dyr som er syge, istedet for bare at komme afsted til dyrlægen!!

3 uger - Det er fandme ikke i orden! Og med de symptomer den har idag, ring dog for helvede til dyrlægevagten!!

Ja, det var så hvad jeg havde at sige, syntes ikke det er i orden, og hvis jeg støder nogle, er det bare ærgeligt - Så skal man ikke have kæledyr!

Er ikke stødt, giver dig helt ret, men den havde jo kun tabt sig lidt i de 3 uger.. Det er jo først nu den har fået det rigtig skidt, så tror skam ikke de ligefrem er dyrplagere, men bare bekymret og lettere forvirret.. Det er jo mange penge at smide til en dyrlæge hver gang ens dyr bliver en smule sløj, og så den skal undersøges og faktisk ikke fejler noget.

Men helt sikkert, jeg havde også kørt min til dyrlæge på nuværende tidspunkt, så giver dig ½ ret

Anmeld

23. september 2010

Pixi

michella88 skriver:

Er ikke stødt, giver dig helt ret, men den havde jo kun tabt sig lidt i de 3 uger.. Det er jo først nu den har fået det rigtig skidt, så tror skam ikke de ligefrem er dyrplagere, men bare bekymret og lettere forvirret.. Det er jo mange penge at smide til en dyrlæge hver gang ens dyr bliver en smule sløj, og så den skal undersøges og faktisk ikke fejler noget.

Men helt sikkert, jeg havde også kørt min til dyrlæge på nuværende tidspunkt, så giver dig ½ ret

Tak for dit svar.. Og er da enig med dig - men

Så skidt som det beskrives.. Så havde man taget til dyrlæge, istedet for at siddde og lave indlæg...
Mine hunde, er mine børn.. De er en del af familien, og syntes simpelthen ikke det er i orden - af hvordan det beskrives hvordan den har det.
Hvis ens barn havde det SÅ skidt, sad man for længst ved lægen / Lægevagten!

Jeg har da også flere gange været ved dyrlægen akut, hvor det ikke var død-alvorligt, men alvorligt nok til smertestillende og/eller antibiotika - men nok til at det er synd for hunden, den kan jo ikke fortælle hvor den har ondt!!
  Om det så ""Bare er diarre og mavekneb"" burde man få det tjekket den har tydeligvis meget ondt, så noget smertestillende og/eller beroligende ville da være helt fantastisk for denne hund.. og tager man væggttabet i betragtning, så kan jeg slet ikke forstå man ikke allerede er ved dyrlægen!

Og jeg havde også ringet for længst, så må man spise den kage mindre hvis det er fordi man ikke har så mange penge.. Ellers skal man ikke have dyr.. Lyder virkelig som om den har det skidt..

Pixi - Hvis hunde er børnene i huset

Anmeld

23. september 2010

Amso

henrymor86 skriver:

Godaften

på forhånd tak

Jeg ville ringe til dyrelægen med det samme......! Jeg ville ikke vente så lang tid, allerede fra hunde havde tabt sig så meget af. Har en hund orm, kan man som regel også se det i dens afføring hvis man gider rode lidt i den. Tror desværre der er noget mere alvorligt galt med den. Også at dne pludselig ændre adfærd.. Det gør hunde kun hvis der virkelig er noget galt.

Anmeld

23. september 2010

michella88

Pixi skriver:

Tak for dit svar.. Og er da enig med dig - men

Så skidt som det beskrives.. Så havde man taget til dyrlæge, istedet for at siddde og lave indlæg...
Mine hunde, er mine børn.. De er en del af familien, og syntes simpelthen ikke det er i orden - af hvordan det beskrives hvordan den har det.
Hvis ens barn havde det SÅ skidt, sad man for længst ved lægen / Lægevagten!

Jeg har da også flere gange været ved dyrlægen akut, hvor det ikke var død-alvorligt, men alvorligt nok til smertestillende og/eller antibiotika - men nok til at det er synd for hunden, den kan jo ikke fortælle hvor den har ondt!!
  Om det så ""Bare er diarre og mavekneb"" burde man få det tjekket den har tydeligvis meget ondt, så noget smertestillende og/eller beroligende ville da være helt fantastisk for denne hund.. og tager man væggttabet i betragtning, så kan jeg slet ikke forstå man ikke allerede er ved dyrlægen!

Og jeg havde også ringet for længst, så må man spise den kage mindre hvis det er fordi man ikke har så mange penge.. Ellers skal man ikke have dyr.. Lyder virkelig som om den har det skidt..

Pixi - Hvis hunde er børnene i huset

Vi har kat, så forstår dig udemærket..

Ens dyr er som ens familie, og vi mistede vores hund gennem 11 år i tirsdags Var fuldstændig knust, men dyrlægerne gjorde hvad de kunne for ham, så det var bedst at han til sidst fik fred.. Var mest lettet over at han kun led i 36 timer og ikke i flere dage.. En kræftknude der var sprængt i maven på ham mente de..

Dyrene i min verden betyder ALT!!

Så forstår dig fuldt ud..

Hilsen hende der også har dyr som sine børn

Anmeld

23. september 2010

hen86

altså det var for omkring tre ugers tid siden at han begyndte at tabe sig og så fik han ormekur,jeg ser ikke hunden hver dag men min mor synes de lod til at hjælpe. det er kun nu lige her i aften han er ret skidt, hvilket han ikke har været før. bare rolig han har ikke haft racermave og feber i tre uger..............

ak for jeres svar

Anmeld

23. september 2010

Pixi

henrymor86 skriver:

altså det var for omkring tre ugers tid siden at han begyndte at tabe sig og så fik han ormekur,jeg ser ikke hunden hver dag men min mor synes de lod til at hjælpe. det er kun nu lige her i aften han er ret skidt, hvilket han ikke har været før. bare rolig han har ikke haft racermave og feber i tre uger..............

ak for jeres svar

Så meget havde vi forstået.. Men derfor skal den da til dyrlæge nu, når den har det så dårligt, selvom det kun er én dag.

Du/i ville jo heller ikke vente flere dage hvis du var så skidt..

Ved ikke hvor du bor, men der er telefonnummer til dyrlægevagt over hele landet..

Så se at komme afsted, og ikke vent til imorgen!

Anmeld

23. september 2010

hen86

nej selvfølgelig ikkke  og det gør vi heller ikke. dyrlægen er kontaktet.. sidder her og skriver for jeg bor 80 km fra hunden og kun kan sidde her og vente på svar...

Anmeld

23. september 2010

Isabella_mor

en ting jeg ikke forstår er at man spørger om hvad man skal gøre i et internetforum....!!!! når dyret TYDELIGVIST er syg... afsti afsted til dyrelægen og få den i behandling hurtigst muligt... det er EJERENS ansvar at dyret har det godt og jeg ved godt at ejeren vil hundens bedste. men man får altså ikke det ud af at spørge på et internetforum...

somom at man bare bliver alt for godtroende idet at man snakker godt med andre mennesker på et forum og så kan man spørge om sådan nogle ting og regne med at de ved hvad der er galt med hunden...!! 

og desuden er det jo ikke et kæledyrsforum, men et gravid-forældre-børne forum... 

og havde det været et barn der var de samme ting galt med havde man jo heller ikke tøvet et splitsekund med at hoppe til lægen med ungen en tur..! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.