Hvad redder jeres dag som forældre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.231 visninger
30 svar
0 synes godt om
22. september 2010

Thalia

Her tænker jeg ikke på udstyr, men på den der lille ting som gør at man overlever når ungerne skriger i flere timer, sover elendigt, slår deres søskende i hovedet med skovlen, eller hverdagen bare generelt er for presset.

Er det et enkelt glas rødvin, en cigaret ude på terrassen, den forbudte chokolade i skabet eller noget helt andet der giver jer overskud til forældrelivets prøvelser?

Herhjemme er det min Senseomaskine der er min bedste ven. Den laver kaffe hurtigt og effektivt - og det smager altså bare bedre end instant. Og med en lille mælkeskummer og noget sirup kan jeg lave flot stribet kaffe som smager lige så lækkert som det jeg får på cafeerne :-)

Men hvad fornøjer i jer med når maden brænder på og børnene skriger og vækkeuret bare aldrig ringer til tiden?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2010

2721

jeg har lidt forskellige ting. når jeg kan snige mig til liiige at lige en fin neglelak, en ansigtsmaske, hårkur eller andet i den stil. Det gør at jeg føler mig helt menneskelig igen ofte har jeg nemlig så travlt at jeg intet får gjort. Eller jeg kan sætte mig en halv time med en bog og bare læse mens jeg nusser med en af mine dejlige katte

Anmeld

22. september 2010

Tullebobs

Hyggelig tråd - og forhåbentlig kilde til inspiration i de der situationer

Her er det:

- Pepsi max

- Riskager med chokolade

-5 min ved pc'en

- Reklamer og blade - eeeelsker at læse men netop pga små børn bliver ikke til meget men stjæler et lille øjeblik til at læse i fx HMs eller Ikeas katalog eller en artikel i et dameblad

- Radio, gerne P3 - elsker morgenholdet, den løse kanon og mads og monopolet :-)

Kh Trine

Anmeld

22. september 2010

Mumto3

Jeg prøver at sætte mig ud på bænken i solen og drikke en kop kaffe mens min datter sover. Det er jo ikke hver dag solen skinner og heller ikke hver dag jeg får det gjort! Men jeg prøver. Det er SÅ fedt at sidde ude (uanset om det er koldt eller varmt) i solen men en kop god kaffe, og så kan jeg iøvrigt anbefale bogen

Zen for mødre

Den skal jeg vist lige have gravet frem igen!!!

Anmeld

22. september 2010

TbCp

Det her reder min dag!

At kravle langt ned under dynen med et blad, computeren eller andet. Slumre lidt ind imellem....

Anmeld

22. september 2010

serinasmor

når min datter sover er det første jeg gør HVER GANG (hvis vejret tillader det) at sætte mig på terassen (nu i varmt tøj) med en kop kaffe og en cigaret... så lades batterierne lige op til næste omgang

Anmeld

22. september 2010

BinaMor

GULDKORN

når ungerne sover (eller i det mindste den største) så hiver jeg en pakke guldkorn frem og grovæder af den foran fjernsynet eller internettet. muuums..

Anmeld

22. september 2010

Halbschön

........at kæresten spørger om han skal køre en tur med Nicolai

..............når jeg får lov til at ligge mig ind i soveværelset under dynen med et glas pepsi max og tænde for One Tree Hill på dvd'en

.......når jeg kan få lov til at gå over og handle midt i det hele

Anmeld

22. september 2010

mor-til-vanessa

synes det er dejligt når min mor tager vanessa en nat ( sjældent ) så jeg kan lade op og få ny energi

Anmeld

22. september 2010

Mathilde

Når min kæreste tager Celina med en tur fx ud og cykle eller handle, hvis hun er sur og ikke vil noget.

Når Celina tager en god lur og jeg kan smide mig på sofaen og se fjernsyn og slappe lidt af og nyde roen.

Når jeg putter mig ned om aftenen ved siden af min datter og kysser hende på panden mens jeg bare fyldes af kærlighed til min lille pige og glemmer alle besværlighederne i løbet af dagen!

Chokolade

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.