hvornår kan børn tegne??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. september 2010

Anitta J

min datter fik lov til at tegne de første gange da hun var et år ca. nu bliver hun 2 i novenber, hun elsker at tegne, og kommer selv og fortæller når hun vil, og så har vi i et par mdr, også malet på lærred, og hun elsker det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2010

serinasmor

lauras*mor* skriver:

vi har aldrig jort noget for at gøre det at tegne til en spændende ting.. men for et par mdr siden opdagede hun en gammel tavle vi har brugt til huskeseddel i køkkenet.. den er taget ned for laaang tid siden men da hun opdagede den tog hun resulut fat i kridtet og tegnede på tavlen.. dvs. en masse streger og halve cirkler osv.. intet bestemt bare helt tilfældigt. men hun synes det er sjovt, så vi har flyttet denc ind på hendes værelse og der kan hun sidde i lang tid (30 min) og tegne og viske ud med hånden igen.. :-) hun er 1,5 år nu..

jeg hjalp hende også engang langt tidligere (kan ikke huske præcist hvornår), med at tegne en tegning til hendes mormor der bor langt væk.. hun holdte kuglepennen på papiret og jeg holdte udenpå hendes hånd så kugepennen bev trykket hårdt nok ned på papiret til at der kom farve på.. hehe.. det blev til en masse cirkler, men det var meget sjovt faktisk og hendes mormor blev meget glad for den.. :-)

God ide med juledekorationen.. så vil optimist mor her prøve det til jul.. :-)

tror nu heller ikke man behøver at gøre det at tegne til en spændende ting .. det skal nok komme efterhånden hvis barnet har lyst .... god ide med tavle og kridt ... efter som kridt også nemt går af i vask ... så måske mor her skal have lavet en tavle til hende til hendes 1 års fødselsdag .. så er den der i hvert fald hvis hun føler for lidt kreativitet

og selvfølgelig blev mormor stolt ... det er jo dejligt at få en tegning af børn man holder af ... får selv en tegning af min niece hver gang jeg ser hende

Anmeld

22. september 2010

serinasmor

Kirle skriver:

Tjalfe opdagede at han kunne styre farverne på papiret ved 10mdr. Nu ved næsten 3år tegner han fine elefanter, toge og drenge I øjeblikket laver vi meget perler; armbånd og plader.

I starten havde han øko bivoksfarver fra Solspejlet af, nu har han også farveblyanter og tusser.

Har vedhæftet hans elefant for jeg er så stolt af min lille mand

hold da op 10 mdr ... det var tidligt

og sikke en fin elefant .. med snabel og det hele ... er det forresten ikke tidligt at han kan skrive sit eget navn og netto .. eler tæt på netto i hvert fald

Anmeld

22. september 2010

serinasmor

N&J skriver:

Mener Nikita var 9-10 mdr. første gang hun selv lavede en tegning, den er ikke men så mange farver og de blev ikke så tydelige, da hun jo ikke kunne trykke så hårdt, men en fin første tegning er det.. 

9-10 mdr var da også tidligt så det var da rigtig flot at der kom farve på papiret og ikke i munden

hun har garanteret hygget sig med tegningen

Anmeld

22. september 2010

serinasmor

*Sofie* skriver:

Malou er lige straks 15 mdr.
Selve det at tegne har ikk fanget hende endnu. Hun vil hellere ta propperne af tusserne og sætte dem på igen Og jeg ska sidde ved siden af hende hele tiden. Ellers sutter hun på tussen eller tegner sig selv i hovedet...Yes, taler af erfaring *GS*
Hun har præsteret at få lidt farve på papiret...og det har den stolte mor seføli hængt op

tusser med låg er da også en rigtig spændende opfindelse .. og en rigtig god øvelse til pilfingerens finmotorik

og selvfølgelig skal det lidt farve der rent faktisk havnede på papiret da op at hænge  det er da klart

og ja ... man er nødt til at være der HELE tiden imens de små tegner ... ellers ender de jo bare med at have lilla streger i panden og grønne tænder

Anmeld

22. september 2010

serinasmor

camian skriver:

min datter fik lov til at tegne de første gange da hun var et år ca. nu bliver hun 2 i novenber, hun elsker at tegne, og kommer selv og fortæller når hun vil, og så har vi i et par mdr, også malet på lærred, og hun elsker det

det lyder rigtig hyggeligt

og rigtig god ide med at male på lærred ... hvilken mailing bruger du til det?? ... for kunne nok godt overveje at give bedsteforældrene abstrakt kunst NÆSTE jul...

Anmeld

22. september 2010

<3

serinasmor skriver:

hold da op 10 mdr ... det var tidligt

og sikke en fin elefant .. med snabel og det hele ... er det forresten ikke tidligt at han kan skrive sit eget navn og netto .. eler tæt på netto i hvert fald

Jo jeg tror det er lidt tidligt. Men nu har han en interesse for Netto , bogstaver og tal, så det kommer jo nok helt naturligt når man er interesseret i noget. Og jo synes også at elefanten er SÅ fin

Man kan sige at han startede også lidt tidligere end andre børn så mon ikke det går lige op? Sådan tænker jeg

Anmeld

23. september 2010

Anitta J

serinasmor skriver:

det lyder rigtig hyggeligt

og rigtig god ide med at male på lærred ... hvilken mailing bruger du til det?? ... for kunne nok godt overveje at give bedsteforældrene abstrakt kunst NÆSTE jul...

jeg bruger både vandfarver, og akryl farver, bare dem man kan købe inde i søstrene grene jeg synes akrylfarverne er bedst, de smitternemlig ik af..  og får hun for meget maling på fingrene, så udnytter vi det da bare, og laver aftryg på maleriet

Anmeld

24. september 2010

serinasmor

camian skriver:

jeg bruger både vandfarver, og akryl farver, bare dem man kan købe inde i søstrene grene jeg synes akrylfarverne er bedst, de smitternemlig ik af..  og får hun for meget maling på fingrene, så udnytter vi det da bare, og laver aftryg på maleriet

tak for inspirationen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.