hvornår kan børn tegne??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. september 2010

serinasmor

fisen skriver:

Det er godt at være optimist

det er jo det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2010

foto på lærred

ja nogle gange tror man som mor, at de liiiige ville kunne klare det og at det vil gå smadder godt. Sidste år til jul, tog vi til min mor for at lave en juledekoration. Tænkte at hun kunne lege lidt med leret og måske sætte et lys osv ned i. Men hun kunne overhoved ikke forstå det. Hun ville konstant tage leret ind i munden og efter 2 min. var hendes toldmodighed sluppet op. Så vi ellers nok så meget stå med alt julepunten og julemusiken og tro at vi skulle have en hyggelig time

Jeg tror min datter var omkring 2 år, da hun virkelig fattede interesse i det med farverne. Men det er stadigvæk ikke det som hun er mest interesseret i. Hun er dog pt meget obs på at "skrive". dvs hun tager en farveblyant og tegner en fin streg i mens hun siger "moooor" og ny steg "faaarrr", osv. Hun tror, at hun skriver navnene.

Anmeld

21. september 2010

serinasmor

foto på lærred skriver:

ja nogle gange tror man som mor, at de liiiige ville kunne klare det og at det vil gå smadder godt. Sidste år til jul, tog vi til min mor for at lave en juledekoration. Tænkte at hun kunne lege lidt med leret og måske sætte et lys osv ned i. Men hun kunne overhoved ikke forstå det. Hun ville konstant tage leret ind i munden og efter 2 min. var hendes toldmodighed sluppet op. Så vi ellers nok så meget stå med alt julepunten og julemusiken og tro at vi skulle have en hyggelig time

Jeg tror min datter var omkring 2 år, da hun virkelig fattede interesse i det med farverne. Men det er stadigvæk ikke det som hun er mest interesseret i. Hun er dog pt meget obs på at "skrive". dvs hun tager en farveblyant og tegner en fin streg i mens hun siger "moooor" og ny steg "faaarrr", osv. Hun tror, at hun skriver navnene.

hehe .. tak for advarselen ... ellers havde jeg med garanti også forsøgt mig med juledekorationen i december

og hvor sødt at hun tror hun skriver ordene

Anmeld

21. september 2010

tinasmor

serinasmor skriver:

hehe .. tak for advarselen ... ellers havde jeg med garanti også forsøgt mig med juledekorationen i december

og hvor sødt at hun tror hun skriver ordene

ja, nogle gange er det nok mere mors "behov". Altså at man bare ikke kan vente med at gøre alle de hyggelige ting sammen. Men man finder så lige ud af, at det nok liiige var tideligt nok. Men så har man jo prøvet og haft det hyggeligt imens.

Go for it med juledekorationene alligvel. Det er jo et sjovt minde for moren og en masse sjove billeder  

Anmeld

21. september 2010

serinasmor

tinasmor skriver:

ja, nogle gange er det nok mere mors "behov". Altså at man bare ikke kan vente med at gøre alle de hyggelige ting sammen. Men man finder så lige ud af, at det nok liiige var tideligt nok. Men så har man jo prøvet og haft det hyggeligt imens.

Go for it med juledekorationene alligvel. Det er jo et sjovt minde for moren og en masse sjove billeder  

tja ... nu ser vi når vi når til jul ... om jeg synes vi skal prøve ad alligevel eller hvad

Anmeld

21. september 2010

lauras*mor*

vi har aldrig jort noget for at gøre det at tegne til en spændende ting.. men for et par mdr siden opdagede hun en gammel tavle vi har brugt til huskeseddel i køkkenet.. den er taget ned for laaang tid siden men da hun opdagede den tog hun resulut fat i kridtet og tegnede på tavlen.. dvs. en masse streger og halve cirkler osv.. intet bestemt bare helt tilfældigt. men hun synes det er sjovt, så vi har flyttet denc ind på hendes værelse og der kan hun sidde i lang tid (30 min) og tegne og viske ud med hånden igen.. :-) hun er 1,5 år nu..

jeg hjalp hende også engang langt tidligere (kan ikke huske præcist hvornår), med at tegne en tegning til hendes mormor der bor langt væk.. hun holdte kuglepennen på papiret og jeg holdte udenpå hendes hånd så kugepennen bev trykket hårdt nok ned på papiret til at der kom farve på.. hehe.. det blev til en masse cirkler, men det var meget sjovt faktisk og hendes mormor blev meget glad for den.. :-)

God ide med juledekorationen.. så vil optimist mor her prøve det til jul.. :-)

Anmeld

22. september 2010

<3

Tjalfe opdagede at han kunne styre farverne på papiret ved 10mdr. Nu ved næsten 3år tegner han fine elefanter, toge og drenge I øjeblikket laver vi meget perler; armbånd og plader.

I starten havde han øko bivoksfarver fra Solspejlet af, nu har han også farveblyanter og tusser.

Har vedhæftet hans elefant for jeg er så stolt af min lille mand

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

22. september 2010

N&J

Mener Nikita var 9-10 mdr. første gang hun selv lavede en tegning, den er ikke men så mange farver og de blev ikke så tydelige, da hun jo ikke kunne trykke så hårdt, men en fin første tegning er det.. 

Anmeld

22. september 2010

<3

Glemte at skrive at han også tegner bogstaver og tal. Faktisk kan han allerede skrive sit eget navn Det kunne jeg selvfølgelig ikke lige finde et foto af men her forsøger han at skrive Netto

Dejlig dreng!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

22. september 2010

*Sofie*

Malou er lige straks 15 mdr.
Selve det at tegne har ikk fanget hende endnu. Hun vil hellere ta propperne af tusserne og sætte dem på igen Og jeg ska sidde ved siden af hende hele tiden. Ellers sutter hun på tussen eller tegner sig selv i hovedet...Yes, taler af erfaring *GS*
Hun har præsteret at få lidt farve på papiret...og det har den stolte mor seføli hængt op

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.