hvornår kan børn tegne??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.673 visninger
28 svar
0 synes godt om
21. september 2010

serinasmor

Ja som spørgsmålet lyder ... hvornår kan de små pus tegne ... og her tænker jeg altså ikke på de helt store mesterværker men mere hvornår forstår de handlingerne " farve i hånden + hånden ned til papiret +bevæge hånden = farve på papiret "

Serina og jeg skal imorgen med legestuerne op og pynte kirken til høst .. til det formål skulle vi have pynt med ... mor her tænkte at det kunne vi jo måske godt og lagde 2 blade på bordet og tapede et stykke papir fast over det ... i ved til den metode hvor man bare gnider farvekridtet over der hvor bladene er og vupti så har man tegnet et fint blad ... jeg vil sige det gik som forventet ... faktisk lidt bedre end forventet ... serina synes virkelig de farver så spændende ud så de skulle selvfølgelig i munden ...men det fik hun altså ikke lov til ...med lidt (læs MEGET)hjælp fra mor fik vi gnedet bladene frem på papiret... men men men ... hun bankede også i bordet med en farve i hånden .. og har selv tegnet 2 prikker og hun ramte endda papiret ... men det var nu nok mere held end forstand

men ja ... hvornår kan børn tegne uden hjælp

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2010

Sunflower

Jeg ved det ikke, men synes da det lyder som om I har haft en total hyggelig mor / datter stund

Anmeld

21. september 2010

serinasmor

Bomst84 skriver:

Jeg ved det ikke, men synes da det lyder som om I har haft en total hyggelig mor / datter stund

hehe ... det var det ... vildt hyggeligt  

kunne heller ikke lade være med at tage en masse billeder

Anmeld

21. september 2010

frk Jensen

serinasmor skriver:

Ja som spørgsmålet lyder ... hvornår kan de små pus tegne ... og her tænker jeg altså ikke på de helt store mesterværker men mere hvornår forstår de handlingerne " farve i hånden + hånden ned til papiret +bevæge hånden = farve på papiret "

Serina og jeg skal imorgen med legestuerne op og pynte kirken til høst .. til det formål skulle vi have pynt med ... mor her tænkte at det kunne vi jo måske godt og lagde 2 blade på bordet og tapede et stykke papir fast over det ... i ved til den metode hvor man bare gnider farvekridtet over der hvor bladene er og vupti så har man tegnet et fint blad ... jeg vil sige det gik som forventet ... faktisk lidt bedre end forventet ... serina synes virkelig de farver så spændende ud så de skulle selvfølgelig i munden ...men det fik hun altså ikke lov til ...med lidt (læs MEGET)hjælp fra mor fik vi gnedet bladene frem på papiret... men men men ... hun bankede også i bordet med en farve i hånden .. og har selv tegnet 2 prikker og hun ramte endda papiret ... men det var nu nok mere held end forstand

men ja ... hvornår kan børn tegne uden hjælp

min søn er snart 2 år og laver de flotteste mesterværker..

Han kommer selv med papir og blyant og vil tegne..

Anmeld

21. september 2010

serinasmor

fisen skriver:

min søn er snart 2 år og laver de flotteste mesterværker..

Han kommer selv med papir og blyant og vil tegne..

hvor hyggeligt

hvornår begyndte han på det .. hvis du da kan huske det det er jo ikke alt data der står printet fast i mors hukommelse

Anmeld

21. september 2010

frk Jensen

serinasmor skriver:

hvor hyggeligt

hvornår begyndte han på det .. hvis du da kan huske det det er jo ikke alt data der står printet fast i mors hukommelse

Det er ikke så længe siden han begyndte på det.. han har nok gjort det i en tre mdr nu... (ammehjernen hænger ved endnu )

Hvor gammel er din pige?

Anmeld

21. september 2010

Snefnug1984

Allerede efter 1-1½ års alderen begynder de at finde farverne spændende og kan finde ud af at overføre dem til papir efterhånden som de ser andre gøre det..Det begynder med tilfældige mærker på papiret og udvikler sig gradvis til tegninger.

Anmeld

21. september 2010

serinasmor

fisen skriver:

Det er ikke så længe siden han begyndte på det.. han har nok gjort det i en tre mdr nu... (ammehjernen hænger ved endnu )

Hvor gammel er din pige?

kun 8½ mdr

så hendes mor var STOR optimist

Anmeld

21. september 2010

serinasmor

JordbærBlomst skriver:

Allerede efter 1 års alderen begynder de at finde farverne spændende og kan finde ud af at overføre dem til papir efterhånden som de ser andre gøre det..

det var faktisk tidligt

glæder mig allerede ....

hmm måske ikke så meget til det der med farve alle andre steder end på papiret  .. men alligevel

Anmeld

21. september 2010

frk Jensen

serinasmor skriver:

kun 8½ mdr

så hendes mor var STOR optimist

Det er godt at være optimist

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.