Farvede I hår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.523 visninger
23 svar
0 synes godt om
20. september 2010

Chewy

Hej piger,

Nogen siger man godt må farve sit hår med skyllefarve under graviditeten og andre siger det er bandlyst. Hvad er jeres holdning?

Synes godt nok det er hårdt at skulle rende rundt med en stor udgroning så længe. Men gør det selvfølgelig, hvis det er bedst for mit barn

Knus til jer alle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2010

Pige2009

Jeg har aldrig farvet mit hår, da jeg simpelthen nægter at fylde min krop med alle de stoffer uanset om det er skyllefarve eller andet

Anmeld

20. september 2010

Mellepige

jeg har hørt og læst at man IKKE må + jeg ville ikke selv  gører det   også leve med det udgrodet hår..

hvis du slet ikke kan vente, syns jeg du skal gå til en miljø venlig frisør :-)

Kram Mia

Anmeld

20. september 2010

Margorie

Jeg farver ikke hår her mens jeg er gravid.. Der er så mange skadelige stoffer i også selv om det blir gjort hos frisøren, så hvorfor ta chancen..

Anmeld

20. september 2010

fistermor

Jeg går også og venter uden at have farvet hår. Jeg synes det er svært men gør det ikke for min lille piges skyld. Jeg har også hørt at man ikke må farve hår når man ammer men der tror jeg altså ikke jeg kan vente mere.

Anmeld

21. september 2010

Chewy

Tusind tak for jeres svar

Jeg synes virkelig, det er svært. Jeg kender masser af frisører, der har farvet hår med skyllefarve under deres graviditet, og de har alle fået sunde og raske børn.

Mit dilemma er, at jeg har en hårfarve, der er temmelig langt fra min naturlige hårfarve, så hvis jeg ikke holder det ved lige, kommer jeg til at ligne et totalt fjols. Er også ansat i en rimelig fin virksomhed, hvor man gerne må se ordenlig ud, så synes virkelig det er svært.

Nå, jeg tror jeg vil tale med min jordmor om det. Så retter jeg mig 100% efter det.

Anmeld

21. september 2010

millesofie

Chewy skriver:

Hej piger,

Nogen siger man godt må farve sit hår med skyllefarve under graviditeten og andre siger det er bandlyst. Hvad er jeres holdning?

Synes godt nok det er hårdt at skulle rende rundt med en stor udgroning så længe. Men gør det selvfølgelig, hvis det er bedst for mit barn

Knus til jer alle

der findes mange forskellige farver man kan bruge

men hvis du vil være sikker på at det ikke er skadeligt ( ikke bevist skadeligt) så skal du finde en skylle farve der ikke skal blandes sammen, altså en farve som kun kommer i en beholder

dem som man skal blande sammen har alle skadelige stoffer i som din krop så modtager og dit ufødte barn

spørg hos matas eller hvor du ellers plejer at købe hår farve

jeg har personlig aldrig farvet mit hår da jeg var gravid eller ammede, men nu da det er 2½ mån siden ja så kunne jeg ikke vente mere

mange rådhåret hilsner Mille

Anmeld

21. september 2010

Sisley

Man må jo det man selv vil, men der er en risiko forbundet med det og det skal man jo være klar over. Jeg vil mene, at risikoen er størst i 1. trimester, men helt ærlig - vent med at farve hår - det er så kort tid det drejer sig om og hvorfor løbe nogen risiko...

Anmeld

21. september 2010

Tulle28

Jeg fik lavet striber (toningsfarve) da jeg var gravid. Min frisør sagde, at så længe du ikke afbleger eller helfarver, men kun laver striber, som ikke kommer helt ned i hovedbunden, så er det OK.

Jeg mener at have læst et sted, at Danmark er vist det eneste land som fraråder at man farver hår under graviditet. Sverige og USA har helt andre "regler".

Anmeld

21. september 2010

Hyacinth

Hej

Altså jeg har talt med min frisør om det med hårfarvning og det er sådan, at så snart hårfarve rører ved din hud, hvad enten det er på hånden eller i hovedbunden, går det direkte i blodbanen og ned til foster/baby.

Derfor vil jeg mene, at det er en dårlig idé. Ydermere indånder man også nogle knapt så sunde dampe, så don't!

Jeg tror, det er bedre at vente, selvom man måske ligner et fjols. En graviditet er jo en god forklaring på, hvorfor man ikke farver hår, så det kan chefen vel ikke blive stødt over. Det handler jo ikke om, at du er usoigneret og ikke bader eller lign.

Derudover er det jo ligemeget om man kan se den "rigtige" hårfarve i udvoksningen. Det ER jo din naturlige hårfarve - sådan er det jo

Men det er selvfølgelig dit valg

Kh Hyacinth

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.