Jeres mening om vacciner !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. september 2010

Rikke Houmøller Thaarup

SussieThyssen skriver:

Tror ikke, der bliver tale om det i år. Den skulle være helt forsvundet..eller næsten. Den lange kolde vinter sidste år var også med til at nedsætte vira, så jeg tror ikke det bliver tilbudt.
Det er der heller ikke nogen grund til som sådan, danskerne er generelt emune over for den slags influenzatyper, fordi vi hele tiden bliver bombarderet med vira, og dertil har vi et fugtigt klima som de trives i.
Det var værre for finnerne og nordmændene, som lever i et klima med kolde vintre.
Deroppe har de ikke haft deciderede influenzaudbrud siden 1914, så da de endelig fik det sidste år, var der rigtigt mange der blev alvorligt syge og døde.

Selve forløbet af influenzaen var også langt mildere her i Danmark, højest tænkeligt fordi vi netop er ret emune over for forskellige typer af de vira, som netop H1N1 er i slægt med. Vores krop er kodet til at genkende dem.
Faktsik var influenzaen langt mildere, folk blev ikke nær så syge som af andre typer, det der var farligt var den efterfølgende lungebetændelse, der kunne følge i kølvandet på den.
Men jeg læste at danskerne var mønsterværdige, for vi blev hjemme og i sengen til vi var raske.
Jeg fik den også selv, og tog en uge hjemme, til jeg var sikker på at den var ovre. Ikke noget med at spille helt
Men jeg oplevede den nu ikke som en rigtig influenza, hvor man ligger lig og har høj feber og ondt over det hele. Mere som en underlig ubestemmelig virus med småfeber, lidt ondt i hoved og øjne og tæthed, samt en anelse snue.

Kærligst
Sussie

H1N1 bliver en del af vinter-influenzavaccinationsprogrammet..
(som tingene ser ud lige nu)
Og jo, man forventer at der kommer et udbrud mere.. altså en 2. omgang her til vinter over hele verden.
Oftest tager man og propper 2-3 influenzatyper i vintervaccinationen... Og H1N1 er bestemt en vinder til en af pladserne.
Den er ikke til at kimse af... Andre lande end os har haft virkelig store problemer med H1N1.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2010

Snuffler25

lillespurv20 skriver:

Er bare nysgerrig, hvad synes i om de små bliver vaccineret?

Jeg synes det er fint vi har muligheden, men frygter allerede hendes 5 mdrs på mandag fordi hun var kanon syg en hel uge efter den første

Det skal bare overstås - der er intet "sjovt" ved det, bare en ting man skal igennem. Vi havde jo når de små er syge, så gør netop dette for at undgå de blive syge for i hvert fald det vaccinationen er imod

Nicolaj er blevet vaccineret idag - 5 mdr. Det gik godt, var hurtigt overstået og fik hurtigt en masse søde smilere efter han var blevet stukket. Han har været en smule pylret sidst på eftermiddagen, men ellers sig selv.

Men det er jo forskelligt hvordan babyer reagerer - håber i kommer problem-frit igennem jeres 5 mdr vaccination

Anmeld

11. oktober 2010

SussieThyssen

Synes da lige vi skal have støvet den her af, netop fordi der lige er blevet lavet en tråd om  en 15-måneders vaccination.

Kærligst
Sussie

Anmeld

11. oktober 2010

Moar'en

Rikke Houmøller Thaarup skriver:

H1N1 bliver en del af vinter-influenzavaccinationsprogrammet..
(som tingene ser ud lige nu)
Og jo, man forventer at der kommer et udbrud mere.. altså en 2. omgang her til vinter over hele verden.
Oftest tager man og propper 2-3 influenzatyper i vintervaccinationen... Og H1N1 er bestemt en vinder til en af pladserne.
Den er ikke til at kimse af... Andre lande end os har haft virkelig store problemer med H1N1.

Det er os hvad vores læge har fortalt os.

Viktor skal ned og have vinter-influenzavaccination mandag i uge 43 så vi krydser finger for at han ikke bliver ramt inden.

Anmeld

11. oktober 2010

saxa

Kunne aldrig finde på at vælge vacciner fra!! Begge mine følger vaccinations programmet.. Tænk hvis flere og flere valgte dem fra - så kunne det jo ende med alle de trælse sygdomme kom mere i omløb..

Anmeld

11. oktober 2010

Lucipher

Det kan godt være der ikke er så stor chance for, at ens børn bliver syge her hjemme af de sygdomme som vi vaccinere imod, men kan man forudsige om ens børn vil ud og se verdenen når de bliver større? Der er jo stadig steder i verden hvor der er polio og andre af sygdomme som vi ikke her i DK.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.