MoriSverige skriver:
Lige mine ord 
Nu det her er om vacciner. Er der så nogen af jer der ved om det er nødvendigt at blive vaccineret for svineinfluenzaen (H1N1) igen i år, hvis man blev vaccineret sidste år?
Har bare hørt den kan komme i udbrud igen når vejret bliver koldere.
Tror ikke, der bliver tale om det i år. Den skulle være helt forsvundet..eller næsten. Den lange kolde vinter sidste år var også med til at nedsætte vira, så jeg tror ikke det bliver tilbudt.
Det er der heller ikke nogen grund til som sådan, danskerne er generelt emune over for den slags influenzatyper, fordi vi hele tiden bliver bombarderet med vira, og dertil har vi et fugtigt klima som de trives i.
Det var værre for finnerne og nordmændene, som lever i et klima med kolde vintre.
Deroppe har de ikke haft deciderede influenzaudbrud siden 1914, så da de endelig fik det sidste år, var der rigtigt mange der blev alvorligt syge og døde.
Selve forløbet af influenzaen var også langt mildere her i Danmark, højest tænkeligt fordi vi netop er ret emune over for forskellige typer af de vira, som netop H1N1 er i slægt med. Vores krop er kodet til at genkende dem.
Faktsik var influenzaen langt mildere, folk blev ikke nær så syge som af andre typer, det der var farligt var den efterfølgende lungebetændelse, der kunne følge i kølvandet på den.
Men jeg læste at danskerne var mønsterværdige, for vi blev hjemme og i sengen til vi var raske.
Jeg fik den også selv, og tog en uge hjemme, til jeg var sikker på at den var ovre. Ikke noget med at spille helt
Men jeg oplevede den nu ikke som en rigtig influenza, hvor man ligger lig og har høj feber og ondt over det hele. Mere som en underlig ubestemmelig virus med småfeber, lidt ondt i hoved og øjne og tæthed, samt en anelse snue.

Kærligst
Sussie
Anmeld