Jeres mening om vacciner !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. september 2010

SussieThyssen

MoriSverige skriver:

Lige mine ord

Nu det her er om vacciner. Er der så nogen af jer der ved om det er nødvendigt at blive vaccineret for svineinfluenzaen (H1N1) igen i år, hvis man blev vaccineret sidste år?

Har bare hørt den kan komme i udbrud igen når vejret bliver koldere.

Tror ikke, der bliver tale om det i år. Den skulle være helt forsvundet..eller næsten. Den lange kolde vinter sidste år var også med til at nedsætte vira, så jeg tror ikke det bliver tilbudt.
Det er der heller ikke nogen grund til som sådan, danskerne er generelt emune over for den slags influenzatyper, fordi vi hele tiden bliver bombarderet med vira, og dertil har vi et fugtigt klima som de trives i.
Det var værre for finnerne og nordmændene, som lever i et klima med kolde vintre.
Deroppe har de ikke haft deciderede influenzaudbrud siden 1914, så da de endelig fik det sidste år, var der rigtigt mange der blev alvorligt syge og døde.

Selve forløbet af influenzaen var også langt mildere her i Danmark, højest tænkeligt fordi vi netop er ret emune over for forskellige typer af de vira, som netop H1N1 er i slægt med. Vores krop er kodet til at genkende dem.
Faktsik var influenzaen langt mildere, folk blev ikke nær så syge som af andre typer, det der var farligt var den efterfølgende lungebetændelse, der kunne følge i kølvandet på den.
Men jeg læste at danskerne var mønsterværdige, for vi blev hjemme og i sengen til vi var raske.
Jeg fik den også selv, og tog en uge hjemme, til jeg var sikker på at den var ovre. Ikke noget med at spille helt
Men jeg oplevede den nu ikke som en rigtig influenza, hvor man ligger lig og har høj feber og ondt over det hele. Mere som en underlig ubestemmelig virus med småfeber, lidt ondt i hoved og øjne og tæthed, samt en anelse snue.

Kærligst
Sussie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2010

NinaNymannMadsen

jeg syntes det er godt vi har den mulighed at de kan blive det så ved man de ikke får de sygdomme og ikke bliver så syg som man kan blive af nogen af dem.

har ikke kunnet li nogen af de vaccinationer asta har fået... men kun de 2 første hun blev syg af. 1 års vaccinationen var hun slet ikk mærket af overhovedet.

hun skal ha 15 mdrs vaccination på fredag og har hørt den skulle være slem.

Anmeld

20. september 2010

Pige2009

Jeg synes det er dejligt, og Laura skal selvfølgelig vaccineres

K.h. Linda

Anmeld

20. september 2010

Silas&Mille

SussieThyssen skriver:

Tror ikke, der bliver tale om det i år. Den skulle være helt forsvundet..eller næsten. Den lange kolde vinter sidste år var også med til at nedsætte vira, så jeg tror ikke det bliver tilbudt.
Det er der heller ikke nogen grund til som sådan, danskerne er generelt emune over for den slags influenzatyper, fordi vi hele tiden bliver bombarderet med vira, og dertil har vi et fugtigt klima som de trives i.
Det var værre for finnerne og nordmændene, som lever i et klima med kolde vintre.
Deroppe har de ikke haft deciderede influenzaudbrud siden 1914, så da de endelig fik det sidste år, var der rigtigt mange der blev alvorligt syge og døde.

Selve forløbet af influenzaen var også langt mildere her i Danmark, højest tænkeligt fordi vi netop er ret emune over for forskellige typer af de vira, som netop H1N1 er i slægt med. Vores krop er kodet til at genkende dem.
Faktsik var influenzaen langt mildere, folk blev ikke nær så syge som af andre typer, det der var farligt var den efterfølgende lungebetændelse, der kunne følge i kølvandet på den.
Men jeg læste at danskerne var mønsterværdige, for vi blev hjemme og i sengen til vi var raske.
Jeg fik den også selv, og tog en uge hjemme, til jeg var sikker på at den var ovre. Ikke noget med at spille helt
Men jeg oplevede den nu ikke som en rigtig influenza, hvor man ligger lig og har høj feber og ondt over det hele. Mere som en underlig ubestemmelig virus med småfeber, lidt ondt i hoved og øjne og tæthed, samt en anelse snue.

Kærligst
Sussie

Okay på den måde... Vi var godt nok heller ikke videre ramt i det område af Sverige vi bor i, så jeg dropper tanken igen.

HADER også nåle så det passer mig fint

Tror det bliver kæresten der skal med bettemusen når denne skal vaccineres. Han hader også nåle, men han er trods alt mere hårdfør end jeg er

Anmeld

20. september 2010

SussieThyssen

lillespurv20 skriver:

lillepigen SKAL os vacciners, for jeg er ikke selv blevet det og for 3 mdr siden ca. fik jeg skoldkopper, ved godt man ikke vacciner for det,men wow hvor var jeg syg har aldrig været SÅ syg før !

Åhh din stakkel..den har jeg også været på.
Skoldkopper som voksen.

Af en eller anden grund så er vi i min familie tilbøjelige til at få sygdommene flere gange eller meget sent.
Jeg havde skoldkopper som 8 årig eller rettere...jeg havde een skoldkop. Min legekammerat havde dem over det hele men jeg havde kun en lille en på ryggen, og havde det egentligt ellers ret godt. Det var jeg meget fortørnet over. Jeg syntes han så utroligt sej og barsk ud med alle de "kopper" i hele hovedet. LOL

Men så smittede min venindes lille datter mig, da jeg var 21 og jeg skal love for jeg så fik "kopper" over det hele...om det så var på tungen og inde i ørerne 
Og nøj hvor var jeg syg. Jeg lå med 40 i feber i næsten 2 uger.
Det er lige før jeg vil foretrække 10 fødsler og tandpine samtidigt LOL
Nu er det jo sådan at skoldkopper oftest rammer helt små børn, heldigvis, men jeg ville jo nok mene at man burde udvikle en vaccine som man kan give efter en vis alder, hvis man ikke har haft den, så man bliver forskånet for den "fornøjelse".
Vidste I forresten at det er skoldkoppevirus, der er årsagen til Helvedsild?

Anmeld

20. september 2010

SussieThyssen

Astasmor skriver:

jeg syntes det er godt vi har den mulighed at de kan blive det så ved man de ikke får de sygdomme og ikke bliver så syg som man kan blive af nogen af dem.

har ikke kunnet li nogen af de vaccinationer asta har fået... men kun de 2 første hun blev syg af. 1 års vaccinationen var hun slet ikk mærket af overhovedet.

hun skal ha 15 mdrs vaccination på fredag og har hørt den skulle være slem.

Mine har slet ikke eller kun ganske lidt reageret på deres. De blev måske lidt pjevsede og fik en enkelt streg feber, men det gik hurtigt over igen

Anmeld

20. september 2010

NinaNymannMadsen

SussieThyssen skriver:

Mine har slet ikke eller kun ganske lidt reageret på deres. De blev måske lidt pjevsede og fik en enkelt streg feber, men det gik hurtigt over igen

når okay.

Anmeld

20. september 2010

Koen.

SussieThyssen skriver:

Åhh din stakkel..den har jeg også været på.
Skoldkopper som voksen.

Af en eller anden grund så er vi i min familie tilbøjelige til at få sygdommene flere gange eller meget sent.
Jeg havde skoldkopper som 8 årig eller rettere...jeg havde een skoldkop. Min legekammerat havde dem over det hele men jeg havde kun en lille en på ryggen, og havde det egentligt ellers ret godt. Det var jeg meget fortørnet over. Jeg syntes han så utroligt sej og barsk ud med alle de "kopper" i hele hovedet. LOL

Men så smittede min venindes lille datter mig, da jeg var 21 og jeg skal love for jeg så fik "kopper" over det hele...om det så var på tungen og inde i ørerne 
Og nøj hvor var jeg syg. Jeg lå med 40 i feber i næsten 2 uger.
Det er lige før jeg vil foretrække 10 fødsler og tandpine samtidigt LOL
Nu er det jo sådan at skoldkopper oftest rammer helt små børn, heldigvis, men jeg ville jo nok mene at man burde udvikle en vaccine som man kan give efter en vis alder, hvis man ikke har haft den, så man bliver forskånet for den "fornøjelse".
Vidste I forresten at det er skoldkoppevirus, der er årsagen til Helvedsild?

Ja, jeg ville dælme os hellere føde 100 babyer end og få det igen !! Troede jeg sq dø Jeg havde dem os overalt og rigtig mange i munden, nøøjj det var grimt ! Men heldigvis fik min lille pige ingenting, synes det tids nok kan komme

da jeg havde det snakkede lægen godt nok om at hvis man fik det igen kunne man os få det der helvedsild

Anmeld

20. september 2010

SussieThyssen

lillespurv20 skriver:

Ja, jeg ville dælme os hellere føde 100 babyer end og få det igen !! Troede jeg sq dø Jeg havde dem os overalt og rigtig mange i munden, nøøjj det var grimt ! Men heldigvis fik min lille pige ingenting, synes det tids nok kan komme

da jeg havde det snakkede lægen godt nok om at hvis man fik det igen kunne man os få det der helvedsild

Min veninde fik det da jeg fik skoldkopperne.
Og det siges at det er værre end skoldkopper 

OMG siger jeg bare.
Det er vist sådan, at man kan få begge dele uafhængigt af hinanden, og det tror jeg også er rigtigt, for min far havde helvedsild for rigtigt mange år siden. Men da han aldrig havde haft skoldkopper, så var han åbenbart ikke blevet emun over for vira til sygdommen selvom han havde haft helvedsild. Han fik nemlig skoldkopper lige før sin 70 års fødselsdag og var iøvrigt så venlig at smitte begge mine døtre 

Anmeld

20. september 2010

JustAnotherName

Mine har fået alle vaccinerne fremtil 15 mdr.
Jeg tør simpelthen ikke lade være, da de sygdomme de kan få uden, er så meget værre, end bivirkningerne af vaccinen .....Kun i MEGET FÅ tilfælde, giver det slemme/varrige mén fra vaccinen. Men sandsynligheden for dét er dog så lille, at det er mere farligt IKKE at tage imod vaccinationerne, tror jeg på!

Jeg HADER når det har været tid til vaccinerne. Men de skal altså ha´dem!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.