Jeres mening om vacciner !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad synes i om at vaccinere de små?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.635 visninger
25 svar
0 synes godt om
20. september 2010

Koen.

Er bare nysgerrig, hvad synes i om de små bliver vaccineret?

Jeg synes det er fint vi har muligheden, men frygter allerede hendes 5 mdrs på mandag fordi hun var kanon syg en hel uge efter den første

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

jeg forstår ikke nogen tør lade være

Og nej, det er bestemt ikke sjovt når de bliver syge - hverken for forældre eller børn - men den pris betaler jeg gerne (også på Lauras vegne) i forhold til at risikere hun bliver RIGTIG syg...

Knus Caroline

Anmeld

20. september 2010

Koen.

Caroline86 skriver:

Og nej, det er bestemt ikke sjovt når de bliver syge - hverken for forældre eller børn - men den pris betaler jeg gerne (også på Lauras vegne) i forhold til at risikere hun bliver RIGTIG syg...

Knus Caroline

Nej det er rigtig

Anmeld

20. september 2010

A.

jeg synes det er utrolig vigtigt at de bliver vaccineret jeg vil ikke turde andet...

min dreng var også syg efter den 3 mdr vaccine men ingenting efter 5 mdr..så det er ikke sikkert at din pige bliver syg den gang også

Anmeld

20. september 2010

Koen.

A. skriver:

jeg synes det er utrolig vigtigt at de bliver vaccineret jeg vil ikke turde andet...

min dreng var også syg efter den 3 mdr vaccine men ingenting efter 5 mdr..så det er ikke sikkert at din pige bliver syg den gang også

kan kun håbe, men ellers går det nok

Anmeld

20. september 2010

Noneother

Vores 3måneders var heller ikke sjov. -men når man tænker på hvad alternativet er, så går det jo nok.

Anmeld

20. september 2010

Malthes mor

Med min den store dreng, ved jeg at han altid får feber efterfølgende en vaccination, hvorimod den lille er noget stærkere mht det. Han får ikke feber.

Men ikke at tage imod vaccinationerne - Det har aldrig været på tale her. For tænk hvis de skulle rammes af en børnesygdom og tænk hvilke koncekvenser det kan have...Hvilken gyser.

Anmeld

20. september 2010

Silas&Mille

Caroline86 skriver:

Knus Caroline

Lige mine ord

Nu det her er om vacciner. Er der så nogen af jer der ved om det er nødvendigt at blive vaccineret for svineinfluenzaen (H1N1) igen i år, hvis man blev vaccineret sidste år?

Har bare hørt den kan komme i udbrud igen når vejret bliver koldere.

Anmeld

20. september 2010

SussieThyssen

Ser da også ud til at der indtil videre er næsten fuld opbakning om det LOL

Nu er jeg jo vokset op i en lidt ældre generation end de fleste herinde. Det var dengang hvor man kun blev koppe- og børnelammelse vaccineret.
Så min generation fik alle børnesygdommene...uf.
Hvor var jeg dog syg af mine, og det blev man..det kan jeg godt love for.
Masser af børn blev skadet for livstid på den ene eller den anden måde, og var syge i ugevis.
Kan huske der var en epedemi af kighoste i mine forældres omgangskreds. Heldigvis fik jeg det ikke, men masser af børn fik det. Og de var syge i måneder efter.

Selv var jeg hønesyg af alle de gængse børnesygdomme. Dengang var de fleste mødre hjemmegående, men for pokker da...når et helt kor af unger lagde sig på stribe, tog det uger før der var ro på familien igen.
Selv lå jeg i 3 uger af mæslinger, og i 2 af fåresyge, alt det er vi forskånet for i vore dage. Og børn blev blinde og døve af mæslinger, nogle fik endda meningittis efterfølgende. Drenge blev sterile af fåresyge og kvinder der ikke havde haft røde hunde fik misdannede børn, hvis de så fik det tidligt i svangerskabet.
Så mit synspunkt er helt klart, at man er tåbelig hvis man ikke tager imod vaccinationerne.

Der er godt nok nogle der påstår at det er med til at styrke emunforsvaret at lade sine børn få børnesygdommende, men det er der intet videnskabeligt belæg for. Et emunforsvar kan virke godt eller dårligt, og det bliver IKKE boostet af at få flere barske sygdomme. Enten virker det eller også gør det ikke.
Det er jo den enkelte sygdom man bliver emun over for, og det har ingen indflydelse what so ever på andre sygdomme.

Kærligst
Sussie

Anmeld

20. september 2010

Koen.

SussieThyssen skriver:

Ser da også ud til at der indtil videre er fuld opbakning om det LOL

Nu er jeg jo vokset op i en lidt ældre generation end de fleste herinde. Det var dengang hvor man kun blev koppe- og børnelammelse vaccineret.
Så min generation fik alle børnesygdommene...uf.
Hvor var jeg dog syg af mine, og det blev man..det kan jeg godt love for.
Masser af børn blev skadet for livstid på den ene eller den anden måde, og var syge i ugevis.
Kan huske der var en epedemi af kighoste i mine forældres omgangskreds. Heldigvis fik jeg det ikke, men masser af børn fik det. Og de var syge i måneder efter.

Selv var jeg hønesyg af alle de gængse børnesygdomme. Dengang var de fleste mødre hjemmegående, men for pokker da...når et helt kor af unger lagde sig på stribe, tog det uger før der var ro på familien igen.
Selv lå jeg i 3 uger af mæslinger, og i 2 af fåresyge, alt det er vi forskånet for i vore dage. Og børn blev blinde og døve af mæslinger, nogle fik endda meningittis efterfølgende. Drenge blev sterile af fåresyge og kvinder der ikke havde haft røde hunde fik misdannede børn, hvis de så fik det tidligt i svangerskabet.
Så mit synspunkt er helt klart, at man er tåbelig hvis man ikke tager imod vaccinationerne.

Der er godt nok nogle der påstår at det er med til at styrke emunforsvaret at lade sine børn få børnesygdommende, men det er der intet videnskabeligt belæg for. Et emunforsvar kan virke godt eller dårligt, og det bliver IKKE boostet af at få flere barske sygdomme. Enten virker det eller også gør det ikke.
Det er jo den enkelte sygdom man bliver emun over for, og det har ingen indflydelse what so ever på andre sygdomme.

Kærligst
Sussie

lillepigen SKAL os vacciners, for jeg er ikke selv blevet det og for 3 mdr siden ca. fik jeg skoldkopper, ved godt man ikke vacciner for det,men wow hvor var jeg syg har aldrig været SÅ syg før !

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.