jeg er så irriteret :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. september 2010

Sasja77

Maise skriver:

Hmmm Trine.

Jeg tænker at det nok er et dårligt tidspunkt for dig at skulle op til lægen og igen åbne dig. I denne tid er du i forvejen sårbar og har andre ting der er vigtigere at koncentrere dig om lige nu. Hun skulle nødig åbne en bog hos dig lige nu der ikke skal åbnes lige nu ( hvis du forstår) Hver ting til sin tid. Synes du bare lader Søren om at give lægen den besked ellers som du siger må han ringe til SP og JM og så må de hjælpe med at stoppe det skøre input din læge lige synes hun skal rode i.

Ønsker dig det bedste og en fantastisk fødselsoplevelse i hjemmet.

kh Maise

enig!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2010

Ni-ko-li-ne

Tjuhl skriver:

som mange af jer ved, har jeg besluttet ikke at amme - efter mange og lange og ikke mindst utrolig svære overvejelser og i samråd med både jordemoder og sundhedsplejerske.

da jordemoderen var på hjemmebesøg sidste tirsdag går det så op for mig, at det ikke er hende, men min egen læge der skal give mig ammestoppillen, den skal hun udskrive på recept til apoteket. nåhnåh, jeg tænker, at det vel ikke kan være så bøvlet, så jeg sender min læge en mail imorges og skriver at jeg jo ikke skal amme og om hun kan sende en recept på sådan en pille, så vi kan få den hentet hjem og have herhjemme til fødslen - nu kan det jo være når som helst og jeg vil gerne have pillen så hurtigt som muligt efter fødslen.

Vi har overhovedet ikke talt fødsel eller amning eller noget som helst med lægen, hun har ikke spurgt og vi har hele tiden tænkt at det jo var jordemoderen der var den primære kontakt under graviditeten.

nåh...så får man en mail tilbage om, at det vil hun ikke, at jeg skal ringe og lave en aftale hos lægesekretæren så vi kan få os en snak.

SUK!

jeg er virkelig irriteret og frustreret over at skulle have en "snak" med min læge om det her også, jeg synes ikke det er nemt at sidde og snakke om  og JA, jeg føler mig stadig lidt rådden over at fravælge det, men jeg VED at det er det bedste for både baby Juhl og mig og både jordemoderen og sundshedsplejersken bakker 100% op omkring mit valg. Det er jo ikke noget vi "bare" har besluttet for nemheds skyld.

øv. jeg er bare røvnederen over at skulle hen og snakke med doktoren, men jeg fik en aftale til onsdag eftermiddag, så det kunne komme ud af verden hurtigt, og så vi forhåbentlig kan hente pillen torsdag

kan det overhovedet ske, at ens læge simpelthen nægter at udskrive den pille til een? og kan man i så fald ringe til en anden læge eller hvad? jeg ved ikke rigtig om jeg for alvor tror at min læge vil nægte det, men...

arh men seriøst!

kender din læge ikke godt din baggrund? kan hun da så ikke lægge to og to sammen?

nåh, men jeg håber det er rent formelt!

ellers Trine, så får du sgu bare en anden læge

Anmeld

21. september 2010

oo

Ni-ko-li-ne skriver:

arh men seriøst!

kender din læge ikke godt din baggrund? kan hun da så ikke lægge to og to sammen?

nåh, men jeg håber det er rent formelt!

ellers Trine, så får du sgu bare en anden læge

det er en af de ting der virkelig irritere mig i den her sag, at hun jo netop godt kender min baggrund, for jeg er jo nødt til at hive det frem hver evig eneste gang jeg har noget med læger osv at gøre og hun har aldrig nævnt hverken fødsel eller amning med et eneste ord til lægesamtalerne under graviditeten, så jeg forstår ikke det pludselig er så vigtigt for hende...

Søren sendte en mail igår aftes, en meget fin og sober mail, hvor han bare skrev at jeg havde været ked af det hele dagen over udsigten til endnu en samtale om emnet, da det er grænseoverskridende for mig, at skulle gennemsnakke det om og om igen. Jeg sad bare og græd flere gange igår og da han så læste den her tråd, sagde han, at det ville han bare ikke have og når der var så mange andre der også synes at det var for meget, så ville han altså skrive hende en mail. Jeg mener, jeg er åben omkring min fortid, og jeg kan sagtens sige jeg er incestbarn uden at bryde helt sammen, men når man skal tale med læger/jordmødre/sundhedsplejersker om det, så er det jo med en hel del flere detaljer og det er bare så hårdt. Det var jo netop derfor jeg tog snakken med min jordemoder allerede ved første besøg, fordi jeg ikke ville have det til at ligge som et åbent sår når jeg skulle føde - og det føler jeg lidt det gør lige nu

Nu må vi se hvad hun siger til hans mail, og ellers må vi ringe til jordemoderen og sundhedsplejersken.

Anmeld

21. september 2010

<3

Lyder som en god plan også SKIFT læge!!! Du skal da ikke have en du ikke kan med! Slut prut!

Anmeld

21. september 2010

oo

Kirle skriver:

Lyder som en god plan også SKIFT læge!!! Du skal da ikke have en du ikke kan med! Slut prut!

det sagde Søren også igår - "når det her er faldet på plads, så skifter vi med det samme!"

Anmeld

21. september 2010

<3

Tjuhl skriver:

det sagde Søren også igår - "når det her er faldet på plads, så skifter vi med det samme!"

En fornuftig Søren du har dig der

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.