jeg er så irriteret :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. september 2010

mor-til-vanessa

Tjuhl skriver:

jeg skal føde hjemme

ja så kan jeg godt se det bliver lidt svært

krydser for at du får de af din læge

knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2010

mariamiss6

Tjuhl skriver:

som mange af jer ved, har jeg besluttet ikke at amme - efter mange og lange og ikke mindst utrolig svære overvejelser og i samråd med både jordemoder og sundhedsplejerske.

da jordemoderen var på hjemmebesøg sidste tirsdag går det så op for mig, at det ikke er hende, men min egen læge der skal give mig ammestoppillen, den skal hun udskrive på recept til apoteket. nåhnåh, jeg tænker, at det vel ikke kan være så bøvlet, så jeg sender min læge en mail imorges og skriver at jeg jo ikke skal amme og om hun kan sende en recept på sådan en pille, så vi kan få den hentet hjem og have herhjemme til fødslen - nu kan det jo være når som helst og jeg vil gerne have pillen så hurtigt som muligt efter fødslen.

Vi har overhovedet ikke talt fødsel eller amning eller noget som helst med lægen, hun har ikke spurgt og vi har hele tiden tænkt at det jo var jordemoderen der var den primære kontakt under graviditeten.

nåh...så får man en mail tilbage om, at det vil hun ikke, at jeg skal ringe og lave en aftale hos lægesekretæren så vi kan få os en snak.

SUK!

jeg er virkelig irriteret og frustreret over at skulle have en "snak" med min læge om det her også, jeg synes ikke det er nemt at sidde og snakke om  og JA, jeg føler mig stadig lidt rådden over at fravælge det, men jeg VED at det er det bedste for både baby Juhl og mig og både jordemoderen og sundshedsplejersken bakker 100% op omkring mit valg. Det er jo ikke noget vi "bare" har besluttet for nemheds skyld.

øv. jeg er bare røvnederen over at skulle hen og snakke med doktoren, men jeg fik en aftale til onsdag eftermiddag, så det kunne komme ud af verden hurtigt, og så vi forhåbentlig kan hente pillen torsdag

kan det overhovedet ske, at ens læge simpelthen nægter at udskrive den pille til een? og kan man i så fald ringe til en anden læge eller hvad? jeg ved ikke rigtig om jeg for alvor tror at min læge vil nægte det, men...

Kunne du ikke få din JM og SP til at lave en hurtig skrivelse om at emnet ikke står til diskussion og at du i samråd med dem og af meget personlige årsager skal have den pille - BASTA!

Anmeld

20. september 2010

oo

mariamiss6 skriver:

Kunne du ikke få din JM og SP til at lave en hurtig skrivelse om at emnet ikke står til diskussion og at du i samråd med dem og af meget personlige årsager skal have den pille - BASTA!

jeg er lige i sådan en overvejelsesfase i aften. Søren kom hjem og blev møgtosset fordi jeg var så ked af det over, at skulle ind og gennemsnakke det IGEN og sagde, at han med glæde ville ringe til lægen imorgen og sige, at det ville vi ikke finde os i (han er, ligesom mig, overbevist om, at hun bare gerne vil høre historien med sine egne ører...du ved, hun kan godt lide lidt drama, vores læge ) og at vi skulle bare have den pille BASTA og hvis hun sagde nej, så ville han ringe til jordemoderen og skabe sig.

jeg overvejer lidt om jeg bare skal bide det i mig og tage samtalen på onsdag eller om jeg skal maile hende og sige, at jeg simpelthen ikke har overskud til at skulle snakke om det hele igen igen.... og din ide virker meget tiltalende, for jeg ved jo at de to andre er enige med mig i beslutningen...

Anmeld

20. september 2010

sarahb

hvis du er det mindste usikker ver at gå op til din læge og tale om helle dette ømtålelige emne så skal du ikke og så synes jeg du skal lade søren ringe der op og evt give jordemoderens navn som reference.

Anmeld

20. september 2010

mariamiss6

Tjuhl skriver:

jeg er lige i sådan en overvejelsesfase i aften. Søren kom hjem og blev møgtosset fordi jeg var så ked af det over, at skulle ind og gennemsnakke det IGEN og sagde, at han med glæde ville ringe til lægen imorgen og sige, at det ville vi ikke finde os i (han er, ligesom mig, overbevist om, at hun bare gerne vil høre historien med sine egne ører...du ved, hun kan godt lide lidt drama, vores læge ) og at vi skulle bare have den pille BASTA og hvis hun sagde nej, så ville han ringe til jordemoderen og skabe sig.

jeg overvejer lidt om jeg bare skal bide det i mig og tage samtalen på onsdag eller om jeg skal maile hende og sige, at jeg simpelthen ikke har overskud til at skulle snakke om det hele igen igen.... og din ide virker meget tiltalende, for jeg ved jo at de to andre er enige med mig i beslutningen...

Hvis du ikke vil tale med din læge om det så skal du bare ikke Basta!

Du ville jo heller aldrig lukke dig op for en psykolog eller terapeut du ikke var tryg ved vel????

Der er frit lægevalg i DK (ved godt fyn ikke er kææææmpe) og hvis du ikke har en bare rimelig kemi med din egen læge, så skal du ikke bruge hende, men få en anden....

I mellemtiden synes jeg faktisk du skal kalde akut på din SP og din JM og faktisk bede dem lave den skrivelse, eller ringe til din læge. Så du bare kan få den pille, uden at skulle hele gøjemøget igennem en gang til...

det havde jeg altså gjort Trine...

Anmeld

20. september 2010

mariamiss6

Og ellers så lad da Søren brokke sig til din læge til at starte med... Virker det ikke SÅ kan du ringe din JM og SP op og bede om den skrivelse....

Anmeld

20. september 2010

Tulle28

Tror du ikke, det er lidt ligesom, hvis du skal have en henvisning? Der skal man jo også først op til sin egen læge (også selvom vedkommende ikke har en dyt forstand på det, man nu kommer med). Jeg kan på sin vis godt forstå, at lægen gerne vil se dig og lige være helt sikker på at det er det, du nu også virkelig ønsker. Meeeeen det er da dødirriterende, når du nu er så afklaret, som du er omkring den amning.

Tulle

Anmeld

20. september 2010

Rikke Houmøller Thaarup

Du kan have helt reelle grunde til dit valg. Jeg skal ikke være den der dømmer dit valg inde eller ude.....

Ved godt det kan være "meget" at skulle fortælle en tredje person om det, men det er nu hende der har ordinationsretten til den medicin, som du så gerne vil have...

Og jeg syntes kun hun er en ansvarlig læge, der ikke bare skriver et præparat ud, fordi nogen sender hende en mail.
Det er vigtigt for hende at kende bevæggrunden for din beslutning, da det er hendes grundlag til at forsvare at udskrive medicinen.

Jeg ved ikke om du er klar over hvilke bivirkninger, der er forbundet med medicinen? Har man fx. en hjerteklaplidelse kan medicinen påvirke dig negativt.
Bivirkningerne kan være en af grundende til at din læge gerne vil sikre sig ved en personlig samtale at du er sikker i din sag og indforstået med at du slet IKKE ammer, når du får medicin..

Der er rigtig mange ting lægerne tager stilling til når de ordinerer medicin.
Og ja, de kan vælge ikke at ordinere.. de skal ikke bare fordi du siger det. Der skal være en grund til at ordinere...

Den læge, der ordinere medicinen har altså ansvaret for at alt går godt og du får den nødvendige information.

Så tag 3 dybe indåndinger inden mødet med din læge.. Hun vil dig intet ondt, blot sikre sig alt går godt... Og at hun kan stå inde for behandlingen.

Anmeld

20. september 2010

Sasja77

Hej du,

Jeg synes også at Søren skal ringe derop eller at du måske kunne få jordemoderen til det! OG som du skriver at din læge er sådan en der gerne vil høre det selv fordi hun godt kan lide at få lidt drama skal simpelthen ikke være på din bekostning!! Det er bare noget svineri!

Håber at det hele går i orden og at du ikke skal ud i endnu en beretning!!

fra Sasja

Anmeld

20. september 2010

Maise

Hmmm Trine.

Jeg tænker at det nok er et dårligt tidspunkt for dig at skulle op til lægen og igen åbne dig. I denne tid er du i forvejen sårbar og har andre ting der er vigtigere at koncentrere dig om lige nu. Hun skulle nødig åbne en bog hos dig lige nu der ikke skal åbnes lige nu ( hvis du forstår) Hver ting til sin tid. Synes du bare lader Søren om at give lægen den besked ellers som du siger må han ringe til SP og JM og så må de hjælpe med at stoppe det skøre input din læge lige synes hun skal rode i.

Ønsker dig det bedste og en fantastisk fødselsoplevelse i hjemmet.

kh Maise

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.