som mange af jer ved, har jeg besluttet ikke at amme - efter mange og lange og ikke mindst utrolig svære overvejelser og i samråd med både jordemoder og sundhedsplejerske.
da jordemoderen var på hjemmebesøg sidste tirsdag går det så op for mig, at det ikke er hende, men min egen læge der skal give mig ammestoppillen, den skal hun udskrive på recept til apoteket. nåhnåh, jeg tænker, at det vel ikke kan være så bøvlet, så jeg sender min læge en mail imorges og skriver at jeg jo ikke skal amme og om hun kan sende en recept på sådan en pille, så vi kan få den hentet hjem og have herhjemme til fødslen - nu kan det jo være når som helst og jeg vil gerne have pillen så hurtigt som muligt efter fødslen.
Vi har overhovedet ikke talt fødsel eller amning eller noget som helst med lægen, hun har ikke spurgt og vi har hele tiden tænkt at det jo var jordemoderen der var den primære kontakt under graviditeten.
nåh...så får man en mail tilbage om, at det vil hun ikke, at jeg skal ringe og lave en aftale hos lægesekretæren så vi kan få os en snak.
SUK!
jeg er virkelig irriteret og frustreret over at skulle have en "snak" med min læge om det her også, jeg synes ikke det er nemt at sidde og snakke om og JA, jeg føler mig stadig lidt rådden over at fravælge det, men jeg VED at det er det bedste for både baby Juhl og mig og både jordemoderen og sundshedsplejersken bakker 100% op omkring mit valg. Det er jo ikke noget vi "bare" har besluttet for nemheds skyld.
øv. jeg er bare røvnederen over at skulle hen og snakke med doktoren, men jeg fik en aftale til onsdag eftermiddag, så det kunne komme ud af verden hurtigt, og så vi forhåbentlig kan hente pillen torsdag 
kan det overhovedet ske, at ens læge simpelthen nægter at udskrive den pille til een? og kan man i så fald ringe til en anden læge eller hvad? jeg ved ikke rigtig om jeg for alvor tror at min læge vil nægte det, men... 
Anmeld