jeg er så irriteret :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.362 visninger
35 svar
0 synes godt om
20. september 2010

oo

som mange af jer ved, har jeg besluttet ikke at amme - efter mange og lange og ikke mindst utrolig svære overvejelser og i samråd med både jordemoder og sundhedsplejerske.

da jordemoderen var på hjemmebesøg sidste tirsdag går det så op for mig, at det ikke er hende, men min egen læge der skal give mig ammestoppillen, den skal hun udskrive på recept til apoteket. nåhnåh, jeg tænker, at det vel ikke kan være så bøvlet, så jeg sender min læge en mail imorges og skriver at jeg jo ikke skal amme og om hun kan sende en recept på sådan en pille, så vi kan få den hentet hjem og have herhjemme til fødslen - nu kan det jo være når som helst og jeg vil gerne have pillen så hurtigt som muligt efter fødslen.

Vi har overhovedet ikke talt fødsel eller amning eller noget som helst med lægen, hun har ikke spurgt og vi har hele tiden tænkt at det jo var jordemoderen der var den primære kontakt under graviditeten.

nåh...så får man en mail tilbage om, at det vil hun ikke, at jeg skal ringe og lave en aftale hos lægesekretæren så vi kan få os en snak.

SUK!

jeg er virkelig irriteret og frustreret over at skulle have en "snak" med min læge om det her også, jeg synes ikke det er nemt at sidde og snakke om  og JA, jeg føler mig stadig lidt rådden over at fravælge det, men jeg VED at det er det bedste for både baby Juhl og mig og både jordemoderen og sundshedsplejersken bakker 100% op omkring mit valg. Det er jo ikke noget vi "bare" har besluttet for nemheds skyld.

øv. jeg er bare røvnederen over at skulle hen og snakke med doktoren, men jeg fik en aftale til onsdag eftermiddag, så det kunne komme ud af verden hurtigt, og så vi forhåbentlig kan hente pillen torsdag

kan det overhovedet ske, at ens læge simpelthen nægter at udskrive den pille til een? og kan man i så fald ringe til en anden læge eller hvad? jeg ved ikke rigtig om jeg for alvor tror at min læge vil nægte det, men...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2010

AnneBJ

Først; ro på! Jeg havde (måske ikke præcis) samme følelse, da jeg kastede håndklædet i ringen, og ringede til lægen for at få piller mod kvalme. Var sikker på ikke at få dem, og nærmest klar til indlæggelse, fordi jeg ingen mad fik Overdrivelse fremmer, ikk'?

For at gøre en lang historie kort, udskrev lægen uden videre ballade pillerne til mig, og ønskede mig god bedring - så al den bekymring var til ingen verdens nytte.

MEN! Skulle hun/han nu ske, at sætte sig imod, så ville jeg ringe til min JM og spørge what to do! Det skal kunne lade sig gøre at få de piller og du skal holde fast i dit valg! Det er det helt rigtige for Jer, og en supermor som du bliver, sidder ikke i brysterne!!

Anmeld

20. september 2010

Laulund87

Jeg tror ikke din læge kan nægte dig det Det er jo DIT valg! Jeg var godt nok indlagt da jeg skulle have pillen, men det var "bare" en sygeplejerske der hentede den. Irriterende at din læge lige skal være på tværs

Anmeld

20. september 2010

TbCp

Det er ski da også for træls!!!!

Kan jordmoderen ikke give lægen et ring??? Eller nu har du jo fået en tid så er det måske det letteste... men det er da for irriterende...

Amning er jo DIT valg og hvis hun nægter at give dig den/de pille/r så skal du skisme slå i bordet!!!!!

Og ellers må du malke ud og sende al mælken til hende for du skal jo ikke bruge den

Nej, jeg tror ikke på hun nægter dig den, men vil nok bare være sikker på at det er velovervejet.

Anmeld

20. september 2010

roenlund

Til dig. Jeg ved ikke om en læge kan/må nægte at give medicin men mon ikke at hun forstår at det er en beslutning der er gennemtænkt når du snakker med hende??? og at nægte at give dig dem med din baggrund for beslutningen synes jeg ville være direkte uforsvarligt.'

Men hvis der bliver nogle problemer ville jeg snakke med JM og SP og se om de ikke kunne hjælpe med at snakke med lægen.

Lige endnu et herfra og så håber jeg at lægen bare fatter med det samme hvad det går ud på og du for din recept.

Mvh Mia

Anmeld

20. september 2010

Lillefe

Nej jeg tvivler også stærkt på de kan nægte dig det, det er nok fordi hun/Han vil prøve at overtale dig til at amme, det er jeg sikker på kunne min læge også finde på at sige. de vil altid have en snak om alt det er skide irrireterende...!

Anmeld

20. september 2010

Samus1983

Hejsa..

Har sendt dig en privat besked...

Anmeld

20. september 2010

<3

Jeg tror ikke at din læge vil forsøge at snakke dig fra det men simpelhent er en ansvarlig læge der ikke udskriver medicin til højre og venstre uden at du 1. er sikker på hvordan og hvornår du skal bruge det og 2. er helt afklaret omkring det. Det synes jeg er lidt positivt at du har en så god læge.

Når det så er sagt så er det da monsterirriterende. Og jeg synes ærligt godt at Jm mfl. kunne have varskoet jer i god tide netop fordi det her er et meget ømtåleligt emne for dig.

Nå der er ikke andet for at du må give en redigeret udgave af fortællingen til din læge. Håber du er klar til det og forhåbentligt finder ud af at det ikke var så slemt når det først var overstået

Anmeld

20. september 2010

Pige2009

Sikke en padde Hun kan i princippet godt nægte at udskrive recepten, men jeg tvivler nu på, hun vil gøre det, når nu du er så afklaret med det

Good luck, Trine...

K.h. Linda

Anmeld

20. september 2010

mor-til-vanessa

da du ikke få den på sygehuset??? det fik min mor da hun ikke skulle amme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.