glukosebehandling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. september 2010

Mama3

i kolding drikker man 200ml sukkervand med citron, og så sidder du og venter i 2 timer så får du taget en blodprøve, og hvis man har sukkersyge får du besked med posten inden for 14 dage.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2010

E.T

Kan læse at det er meget forskelligt, hvordan det foregår.

Jeg har fået en glukosebelastning to gange på Riget og det foregik på følgende måde:  

- Faste aften inden fra kl. 22 (gælder også vand og du må heller ikke tygge tyggegummi)

- Drikke det der sukkervand med citron i, derefter må du få et hospitalstyggegummi

- Vente to timer

- Stik i øret og svar med det samme

De var fine begge gange , så held og lykke med det

Anmeld

20. september 2010

henh01

Håber jeg får svar med det samme 

Nogen der har haft graviditetssukkersyge? Hvis ja: hvad skal man så gøre fremover? Hvad skal man tage hensyn til osv?

Anmeld

24. september 2010

marhemor

lotchen skriver:

Hej

Så vidt jeg lige kan huske, er det diagnostisk foreneligt med sukkersyge, hvis dit blodsukker er 11 eller derover (to timer efter du har drukket sukkervandet). Til mig sagde de også, at hvis det var over 9, så måtte jeg ikke føde på Svendborg, så skulle jeg til Odense, hvor de har neonatal- og børneafdeling, så måske grænsen er 9 ved gravide?? Så har du ihvert fald lidt at gå efter, men tror de giver hurtigt svar og det er selvfølgelig det du skal følge

Held og lykke med det

Grænsen ved gravide ligger på 9,0, og er den det har man graviditetssukkersyge, og er den 8,9 har man ikke... Meget lige til

Jeg havde nemlig 9,0 og er sidenhen blevet fulgt meget grundigt. Fik også at vide at jeg muligvis ikke måtte føde på Nykøbing, men skulle til Riget. Det var så "kun" hvis jeg røg på insulin, hvilket jeg indtil videre er sluppet for Så indtil videre tegner det til at jeg får lov at føde på Nykøbing med udsigt over vandet

Jeg fik svaret dagen efter, hvor jeg ringede til min egen læge, og 2 dage efter testen blev jeg ringet op af svangreambulatoriet. Så man er ret hys med det

Anmeld

24. september 2010

marhemor

henh01 skriver:

Håber jeg får svar med det samme 

Nogen der har haft graviditetssukkersyge? Hvis ja: hvad skal man så gøre fremover? Hvad skal man tage hensyn til osv?

Jeg fik konstateret graviditetsukkersyge. Skal dagligt tage mit blodsukker i fingeren og bliver fulgt med kontrol i diabetesambulatorium 1 gang om måneden, og i svangreambulatoriet med scanning hver 4. uge ca. Derudover blev jeg tilknyttet en diætist, som jeg var hos 2 gange.

Min verden brast sammen, men det har vist sig ikke at være så slemt, men ganske rart at kunne følge bebsen derinde

Har du fået svar?

marhemor (36+1)

Anmeld

24. september 2010

henh01

marhemor skriver:

Jeg fik konstateret graviditetsukkersyge. Skal dagligt tage mit blodsukker i fingeren og bliver fulgt med kontrol i diabetesambulatorium 1 gang om måneden, og i svangreambulatoriet med scanning hver 4. uge ca. Derudover blev jeg tilknyttet en diætist, som jeg var hos 2 gange.

Min verden brast sammen, men det har vist sig ikke at være så slemt, men ganske rart at kunne følge bebsen derinde

Har du fået svar?

marhemor (36+1)

Har lige fået svar og alt er normalt.. :

Anmeld

24. september 2010

henh01

marhemor skriver:

Har du fået svar?

marhemor (36+1)

Jeg tror de fleste reagere som du, med en sådan besked, da man jo vil bebsen det bedste.

Det kommer jo ikke udelukkende kun af dårlige madvaner vel? -Tænker lidt at en diætist kan hjælpe med en sund livsstil, men hvis man har det i forvejen.. Godt der ikke var noget galt med din bebs

Anmeld

24. september 2010

marhemor

henh01 skriver:

Jeg tror de fleste reagere som du, med en sådan besked, da man jo vil bebsen det bedste.

Det kommer jo ikke udelukkende kun af dårlige madvaner vel? -Tænker lidt at en diætist kan hjælpe med en sund livsstil, men hvis man har det i forvejen.. Godt der ikke var noget galt med din bebs

Nej graviditetssukkersyge kommer ikke nødvendigvis af dårlige madvaner, det kommer fordi det graviditetsbetingede hormon hos nogle nedsætter evnen til at producere insulin, hvorfor man får for højt blodsukker... Diætisten hjælper så én med en sundere livsstil og gør opmærksom på alle de naturlige sukkerindholdige mad- og drikkevarer der findes...

Anmeld

25. september 2010

Maja88

jeg skal også have lavet en glucosebelastning, men fik af vide af jm at det er fordi mit bmi er over 27- det er 28,5 er jo ikke meget men så skulle de teste.

Ved man skal sidde ved lægen i 2 timer, men tror i de har et sted man kan ligge. jeg frygter det virkelig, da jeg om morgenen ikke engang kan tage et par bukser på uden at blive dårlig. er meget vigtigt at det første jeg gør om morgenen er: spiser. men dette kan jeg jo ikke, da man skal komme fastende. så er lidt bange for den test.

Anmeld

25. september 2010

Sakris

henh01 skriver:

Ja har selvf ikke ikke lige fået forklaret mig godt nok

Det er ift med graviditet - er i 32. uge og ringede i dag til lægen med henblik på at få målt min blodprocent hvor hun så spørger om jeg er blevet indkaldt til denne graviditetssukkersyge undersøgelse, hvilket jeg ikke er. Skal åbenbart skynde mig lidt, da det efter sigende er mest alm at få taget denne i 30. uge. Skal derhen i morgen og var derfor bare en smule nysgerrig efter hvornår svaret kom

Jeg har fået af vide den skal tages lige efter 28 fulde uger.

Så jeg skal ind og have den lavet om halvanden uge. Efter lægebesøget i uge 24 blev jeg indkaldt!eg skal have den lavet hos egen læge, men det er vidst ikke alle der får det?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.