glukosebehandling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.063 visninger
25 svar
0 synes godt om
20. september 2010

henh01

Hej piger..

Hvornår får man svar på om man har sukkersyge?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2010

oo

æhm...er det fordi du er gravid?

i så fald skal du til en glukosebelastningstest i løbet af graviditeten, hvor du skal drikke et glas sukkervand og derefter forholde dig i ro i to timer, hvorefter de tager dit blodsukker (tror jeg det er), de tager i hvert fald en blodprøve og der får du besked med det samme om det er alarmerende højt eller helt fint

Anmeld

20. september 2010

henh01

Tjuhl skriver:

æhm...er det fordi du er gravid?

i så fald skal du til en glukosebelastningstest i løbet af graviditeten, hvor du skal drikke et glas sukkervand og derefter forholde dig i ro i to timer, hvorefter de tager dit blodsukker (tror jeg det er), de tager i hvert fald en blodprøve og der får du besked med det samme om det er alarmerende højt eller helt fint

Ja har selvf ikke ikke lige fået forklaret mig godt nok

Det er ift med graviditet - er i 32. uge og ringede i dag til lægen med henblik på at få målt min blodprocent hvor hun så spørger om jeg er blevet indkaldt til denne graviditetssukkersyge undersøgelse, hvilket jeg ikke er. Skal åbenbart skynde mig lidt, da det efter sigende er mest alm at få taget denne i 30. uge. Skal derhen i morgen og var derfor bare en smule nysgerrig efter hvornår svaret kom

Anmeld

20. september 2010

roenlund

Jeg fik først svaret et par dage efter med posten.

Anmeld

20. september 2010

hyskystar

Jeg fik den lavet i hillerød og der fik man svar et par dage efter pr brev hvis man havde det og hvis man ikke havde det fik man intet brev men kunne spørger jm ved næste besøg

Anmeld

20. september 2010

Silas&Mille

Jeg skal til min anden Glykosesbelastning om 3½ uge.

Man skal drikke omkring 370 ml ekstremt sødt sukkervand, på tom mave (skal være fastende fra midnat) og derefter vente i et par timer.

Her hvor jeg få det gjort (er godt nok i Sverige) stikker hun mig i fingeren og kører den igennem en lille fiks maskine, så jeg får svar indenfor 5-10 minutter efter endt belastning.

Hader det!!!!! men alt for at sikre sig at bettemusen har det godt

Anmeld

20. september 2010

klmf

Hej

Så vidt jeg lige kan huske, er det diagnostisk foreneligt med sukkersyge, hvis dit blodsukker er 11 eller derover (to timer efter du har drukket sukkervandet). Til mig sagde de også, at hvis det var over 9, så måtte jeg ikke føde på Svendborg, så skulle jeg til Odense, hvor de har neonatal- og børneafdeling, så måske grænsen er 9 ved gravide?? Så har du ihvert fald lidt at gå efter, men tror de giver hurtigt svar og det er selvfølgelig det du skal følge

Held og lykke med det

Anmeld

20. september 2010

henh01

håber jeg får svar med det samme. Men to timer er da virkelig længe at sidde og vente

Anmeld

20. september 2010

Silas&Mille

henh01 skriver:

håber jeg får svar med det samme. Men to timer er da virkelig længe at sidde og vente

Jep og hvis du ikke var sulten da du startede, er du det i hvert fald når du er færdig

Det er en rigtig god ide lige at have en lille madpakke med, som du kan guffe når blodprøven er taget.

Jeg ved at jeg selv er lidt svimmel når de to timer er overstået og så er det godt at kunne få noget i maven med det samme.

Anmeld

20. september 2010

henh01

MoriSverige skriver:

Jep og hvis du ikke var sulten da du startede, er du det i hvert fald når du er færdig

Det er en rigtig god ide lige at have en lille madpakke med, som du kan guffe når blodprøven er taget.

Jeg ved at jeg selv er lidt svimmel når de to timer er overstået og så er det godt at kunne få noget i maven med det samme.

Ja må hellere tage lidt med hjemmefra så jeg ikke er fristet til at købe en kage... regner med at cykle frem og tilbage (5km hver vej) så det er meget rart ikke at skulle cykle hjem på tom mave

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.