Hej alle tøser..
Jeg har valgt at skrive anonymt, da jeg helst ikke vil have at det kommer ud til nogle.
Jeg går og er lidt bange.. Jeg startede på p-piller for 1 månede siden, og inden da havde min kæreste og jeg sex med kondom, men allerede 1. dag på p-piller, havde vi sex uden kondom, og har fået derefter fået afvide at vi skulle ha' beskyttet os de første 7 dage.
Det der så er, er at jeg skulle ha' haft min menstruation for .. 3-4 dage siden, og jeg håber inderligt og den bare er forsinket! (Jeg har haft en meget uregelmæssig menstruation).. Men tænk nu hvis? Jeg er en person som tænker meget langt ud i fremtiden, så langt jeg nu kan komme afsted med.. Og tænk hvis jeg ER blevet gravid? Jeg går ikke ind for aborter, jeg går ind for at hvis man er klar til at have sex, så er man også klar til hvis det nu fx ''går galt''. Problemet ville ikke være min kæreste, vi har været sammen i 1½ år, og vi er OVERHOVEDET ikke som andre par på vores alder (Jeg er 19 og han er 20).. Ingen af os drikker eller ryger, vi er helt pjattede med hinanden, og er begge sikre på at vi nok skal blive sammen.. Vi elsker virkelig hinanden højt, og kan være os selv 100% overfor hinanden, pjatte og have det sjovt, men så sandelig også alvorlig.. Jeg er ikke tvivl om at vi ville have kærlighed til denne baby, han ville være verdens bedste far osv, han er ved at uddanne sig til bager, og ham og hans lærer er i gang med at finde læreplads til ham.. Så det er dejligt. Han elsker selv børn og når jeg ser ham med sin lillesøster, kan jeg se hvor fantastisk han nu endnu en gang er.
Vi kan selvfølgelig have vores op og nedture, men hvem kan ikke det? Uden det er det jo ikke rigtigt et forhold vil jeg sige :-)
Men - det jeg er bange for - er.. Vi har nogle problemer med vores økonomi, da vi har haft et underskud på omkring 8000 kr, som vi heldigvis er i kontakt med banken omkring, og hvis vi er heldige får vi lavet det om til et lån, og så er der intet. Vi har ingen lån i forvejen osv.. Men - vi bor sammen i en ungdomsbolig, der er ikke plads til et barneværelse, og vi kan ikke skaffe et indskud til en bolig, hvor der kan være plads til en lille baby? Hverken mine svigerforældre eller mine forældre ville have råd til hjælpe os med de store ting, som barnevogn, seng, jamen alt..
Jeg ved ikke hvordan vi skulle skaffe alt det man skal have til en baby? Virkelig alt fra de dyre ting der koster måske 6000 kr, ned til små ting til de 100 kr. Jeg har virkelig ingen idé... Den ville være rig på kærlighed og omsorg, fra os og vores familier, men desværre er ingen rige, og banken vil jo ikke give os ''endnu'' et lån...
Som sagt ville barnet være utrolig elsket af vores familier, de er jo dejlige, men.... Min forlovede har en storesøster på 24 år, som svigermekanikken ''skubber sødt'' til at få et barn snart, eller hvad man siger, imens at de bliver ved med at sige at det gør ikke noget at vi venter 5 års tid.. Jeg er helt enig.. Men, jeg går altså bare ikke ind for abort? - Og jeg ville aldrig kunne tilgive mig selv igen - min søster fik en abort da hun var 15, og jeg fik det så dårligt, og dér gik det op for mig hvordan jeg havde det med det.. Skal jeg virkelig gå i mod mig selv med alt dette, og have det dårligt?
Jeg skal starte på HG næste år, og derefter ville jeg gerne uddanne mig videre som lægesekretær eller kontorassistent med speciale i administration, og jeg ved heller ikke hvordan dette skulle passe ind?
Det er bare alt hvad der kører rundt i mine tanker lige for tiden, jeg er simpelthen så stresser af at tænke på det.
Årh, ja.. Jeg er måske lidt bange..