Der går rygter om...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. september 2010

Snefnug1984

Findusinde skriver:

Jeg har ikke sagt noget om at dit arbjede som pædagog har mindre ansvar..

Jeg synes det er OK at der er nogle uddannelser hvor der er løn istedet for SU.. og nej det har ikke noget at gøre med at jeg selv er ved at tage en uddannelse med løn.. Jeg synes f.eks at det er 100 % Fair at politielever ikke er på SU....

hihi, nej men du sagde at I har et stort ansvar når I er færdige og derfor var det fair med den høje løn under uddannelsen... men jeg kan bare ikke se, hvorfor der skal være forskel på uddannelsernes økonomi det var alt..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

MoarJ skriver:

Ikke på uddannelsen...

De køre med adgangskrav som man skulle kunne opfylde når man søger ind....

Dem under 25 år får en løn der ca. hedder 10000,- på uddannelsen.. Hvert fald her hvor jeg bor...

Når man er over 25 år er lønnen ca. 18000,- på uddannelsen her hvor jeg bor...

Hvis du skal have løn som voksen elev, skal du min. have 1 års relevant erhvervserfaring.

Jeg er selv 28, har netop søgt ind på udd. og får IKKE voksenelevløn, da jeg ikke har det 1 års erfaring  på området... Desværre.

Hvis voksenelevlønne frafalder, så vil jeg ikke tage den uddannelse alligevel. Kan ikke klare mig for SÅ lidt i så mange år, når jeg også vil læse videre på SU senere... Så skulle der jo være en fordel i at være elev, når jeg forlænger min uddannelsestid.

Nu bliver jeg i tvivl om det er dumt at starte fordi jeg forlænger min udd. tid ved at gå den vej.... Hvis jeg altså ik kan få voksenelevløn senere

Anmeld

19. september 2010

slettet_7530

Det er vel den enkelte kommune der tager stilling til om de vil betale voksenløn eller ej

Anmeld

19. september 2010

Mira0911

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Hvis du skal have løn som voksen elev, skal du min. have 1 års relevant erhvervserfaring.

Jeg er selv 28, har netop søgt ind på udd. og får IKKE voksenelevløn, da jeg ikke har det 1 års erfaring  på området... Desværre.

Hvis voksenelevlønne frafalder, så vil jeg ikke tage den uddannelse alligevel. Kan ikke klare mig for SÅ lidt i så mange år, når jeg også vil læse videre på SU senere... Så skulle der jo være en fordel i at være elev, når jeg forlænger min uddannelsestid.

Nu bliver jeg i tvivl om det er dumt at starte fordi jeg forlænger min udd. tid ved at gå den vej.... Hvis jeg altså ik kan få voksenelevløn senere

Jeg er skam i gang med at finde noget praktik, så jeg kan få 1 års erfaring... :)

Anmeld

19. september 2010

Isabella_mor

er det ikke forskelligt fra kommune til kommune?

jeg havde ellers tænkt mig at gå på uddannelsen efter barslen men hvis lønnen bliver lavere end det jeg tjæner nu så kan jeg jo blive nødttil at udskyde den uddannelse.. sur røv..

Anmeld

19. september 2010

MoarJ skriver:

Jeg er skam i gang med at finde noget praktik, så jeg kan få 1 års erfaring...

Smart, jeg har bare ikke "TID" til det hvis jeg skal se en ende på udd. Jeg vil nemlig med sikkerhed læse videre

Men kan godt forstå at du søger praktik for at kunne få den voksenløn. Håber virkelig bare ikke de afskaffer den!

Anmeld

19. september 2010

Mira0911

Smart, jeg har bare ikke "TID" til det hvis jeg skal se en ende på udd. Jeg vil nemlig med sikkerhed læse videre

Men kan godt forstå at du søger praktik for at kunne få den voksenløn. Håber virkelig bare ikke de afskaffer den!

Det er så via Jobcentret/aktiveringen jeg kommer i praktik.. Håber godt nok heller ikke de afskaffer den...

Håber du når at få den med voksenløn...

Anmeld

19. september 2010

Det er så via Jobcentret/aktiveringen jeg kommer i praktik.. Håber godt nok heller ikke de afskaffer den...

Håber du når at få den med voksenløn...

Det er da også bare perfekt hvis det kan flaske sig for dig på den måde!

Jeg kommer nok ikke til at få voksenløn, uanset hvad, for så skal jeg vente med at tage assistenten til jeg har arbejdet et år som hjælper. Og vil gerne videre på en Bachelor, så.... Synes et år ekstra venten  er meget så...

Jeg kan være færdig med studenterkursus om 2 år, og det andet kommer jo til at tage 2,8 år,( har hg som erstatning for 5 mdrs grundforløb + noget merit i fag)  og så et år imellem hvis jeg skal have elevløn. Det er dobbelt så lang tid. Tror jeg ikke jeg har tålmodighed til

Anmeld

19. september 2010

Mira0911

Det er da også bare perfekt hvis det kan flaske sig for dig på den måde!

Jeg kommer nok ikke til at få voksenløn, uanset hvad, for så skal jeg vente med at tage assistenten til jeg har arbejdet et år som hjælper. Og vil gerne videre på en Bachelor, så.... Synes et år ekstra venten  er meget så...

Jeg kan være færdig med studenterkursus om 2 år, og det andet kommer jo til at tage 2,8 år,( har hg som erstatning for 5 mdrs grundforløb + noget merit i fag)  og så et år imellem hvis jeg skal have elevløn. Det er dobbelt så lang tid. Tror jeg ikke jeg har tålmodighed til

Ja det kan jeg godt se... Håber du finder en løsning på det hele..

Anmeld

19. september 2010

JustAnotherName

JordbærBlomst skriver:

Efter min mening burde alle uddanelser kun bestå af SU og så praktikløn i praktikkerne...!!! Jer som læser til ass. tjener jo næsten mere UNDER uddannelsen, end jeg gør som uddannet med en 3½ årig videregående uddannelse bag mig.. Synes det er grotesk - og nej jeg har ik valgt min uddannelse pga pengene, men alligevel..

"Livet er for kort til at bære nag" 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.