Der går rygter om...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. september 2010

Mira0911

Trolde_mor skriver:

Har lige snakket med min mor, der starter på ass. her om en uge, og hun siger at der ikke er truffet nogen beslutninger endnu, og at det i så fald først er fra 2013

Har heller ikke kunne se noget om det inde på FOA's hjemmeside..

Hvor dejligt at høre... :)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2010

Meliora

MoarJ skriver:

At voksenlønnen i Sosu hjælper og Ass. skal væk?? Er det korrekt.?

Synes det er noget øv det vil tage det væk... Ja hvis det er nødvendigt, skal det da gøres...

Så en voksen løn kommer til ligge på det samme som alm. hjælper udd...

Det var en bekendt der fortalte det...

hmm, nu kan det godt være jeg spørger dumt, men er al løn ikke voksenløn? Alle der arbejder som SOSU er vel voksne mennesker? Eller hva? Forestiller mig ikke at børn render rundt i den branche, det ville da være uforsvarligt...

Anmeld

19. september 2010

Mira0911

FruRafn skriver:

hmm, nu kan det godt være jeg spørger dumt, men er al løn ikke voksenløn? Alle der arbejder som SOSU er vel voksne mennesker? Eller hva? Forestiller mig ikke at børn render rundt i den branche, det ville da være uforsvarligt...

Det er uddannelsen...

Man får voksenlønnen når man er over 25 år og har 1 års erfaring...

Anmeld

19. september 2010

Meliora

MoarJ skriver:

Det er uddannelsen...

Man får voksenlønnen når man er over 25 år og har 1 års erfaring...

hmm, det lyder da strengt for dem på f.eks. 23 år der har mere end 1 års erfaring. Man burde da få løn efter kvalifikationer og ansvar.. Bare min mening...

Anmeld

19. september 2010

Mira0911

FruRafn skriver:

hmm, det lyder da strengt for dem på f.eks. 23 år der har mere end 1 års erfaring. Man burde da få løn efter kvalifikationer og ansvar.. Bare min mening...

Ikke på uddannelsen...

De køre med adgangskrav som man skulle kunne opfylde når man søger ind....

Dem under 25 år får en løn der ca. hedder 10000,- på uddannelsen.. Hvert fald her hvor jeg bor...

Når man er over 25 år er lønnen ca. 18000,- på uddannelsen her hvor jeg bor...

Anmeld

19. september 2010

JustAnotherName

AA10 skriver:

hej

Ja det er rigtigt.. går på udd nu og voksenlønnen gik væk i aug...

Det må være et spørgsmål om, hvilken komune man tilhører så!

For jeg er lige startet på sosu-hjælperen den 1 september (altså for knap 3 uger siden), og jeg får da voksen elev-løn !!!

Jeg har INTET hørt om, at den skulle forsvinde ??? 

Anmeld

19. september 2010

Snefnug1984

Efter min mening burde alle uddanelser kun bestå af SU og så praktikløn i praktikkerne...!!! Jer som læser til ass. tjener jo næsten mere UNDER uddannelsen, end jeg gør som uddannet med en 3½ årig videregående uddannelse bag mig.. Synes det er grotesk - og nej jeg har ik valgt min uddannelse pga pengene, men alligevel..

Anmeld

19. september 2010

Findusinde

JordbærBlomst skriver:

Efter min mening burde alle uddanelser kun bestå af SU og så praktikløn i praktikkerne...!!! Jer som læser til ass. tjener jo næsten mere UNDER uddannelsen, end jeg gør som uddannet med en 3½ årig videregående uddannelse bag mig.. Synes det er grotesk - og nej jeg har ik valgt min uddannelse pga pengene, men alligevel..

hvorfor er det grotesk? Jeg læser til assistent og jeg ville ikke kunne tage den uddannelse jeg brænder sådan for hvis jeg ikke kunne få voksenløn.. jeg sidder i hus, og har barn. Hvorfor er det grotesk? Vi har en kæmpe ansvar når vi er færdiguddannet, og der skal da også være en gulerod som kan lokke kompetente mennesker til at tage uddannelsen, det er jo ikke fordi du bare får voksenløn... Du skal jo have erfaring med dig.

Anmeld

19. september 2010

Snefnug1984

hvorfor er det grotesk? Jeg læser til assistent og jeg ville ikke kunne tage den uddannelse jeg brænder sådan for hvis jeg ikke kunne få voksenløn.. jeg sidder i hus, og har barn. Hvorfor er det grotesk? Vi har en kæmpe ansvar når vi er færdiguddannet, og der skal da også være en gulerod som kan lokke kompetente mennesker til at tage uddannelsen, det er jo ikke fordi du bare får voksenløn... Du skal jo have erfaring med dig.

Vi andre har da også et liv der skal hænge sammen uanset om man får su eller løn.. Men så må mit arbejde som pædagog med ansvar for 13 små poder åbenbart være mindre "vigtigt", hvis vi snakker løn kontra ansvar i jobbet.. hmm..

Det var slet ikke det der var min pointe med indlægget - synes bare det er UNFAIR, hvis jeg skal bruge et andet ord, at nogen kan få en LØN under hele deres uddannelse som er højere end en løn man får som færdiguddannet efter 3½ år

Anmeld

19. september 2010

Findusinde

JordbærBlomst skriver:

Vi andre har da også et liv der skal hænge sammen uanset om man får su eller løn.. Men så må mit arbejde som pædagog med ansvar for 13 små poder åbenbart være mindre "vigtigt", hvis vi snakker løn kontra ansvar i jobbet.. hmm..

Det var slet ikke det der var min pointe med indlægget - synes bare det er UNFAIR, hvis jeg skal bruge et andet ord, at nogen kan få LØN under hele deres uddannelse, mens andre må "nøjes" med en sølle su..

Jeg har ikke sagt noget om at dit arbjede som pædagog har mindre ansvar..

Jeg synes det er OK at der er nogle uddannelser hvor der er løn istedet for SU.. og nej det har ikke noget at gøre med at jeg selv er ved at tage en uddannelse med løn.. Jeg synes f.eks at det er 100 % Fair at politielever ikke er på SU....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.