et brev - og nu meget nervøs..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.706 visninger
24 svar
0 synes godt om
18. september 2010

Anonym trådstarter

hej piger..

Jeg er gravid i uge 11, og har haft det godt indtil nu.. Jeg var til lægen i forrige uge, for at få lavet vandrejournalen osv, og der afleverer jeg en urinprøve.. De finder lidt æggehvidestof 'men det er ikk noget jeg skal bekymre mig om, da testen er meget fintfølende'.. Det var hvad min læge sagde.. I sidste weekend bløder jeg så lidt, og bliver derfor scannet - alt ok med baby..

I onsdags var jeg så igen til læge for at få taget blodprøve, og afleverer igen en urinprøve.. I dag, lørdag, modtager jeg så et brev fra lægehuset.. De har fundet protein i urinen, og det kræver nærmere undersøgelse.. Jeg skal kontakte dem snarest..

Og nu kører tankerne så.. hvad betyder det her..? Mon jeg fejler noget..? Og endnu værre: mon min lille baby har det godt..? Åh, er så bange og ked - og det værste er næsten, at jeg jo for pokker ikk kan komme til at tale med nogen før mandag..

Er der nogen herinde der ved noget..? Måske har prøvet det samme..?

Ano

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2010

vingummibamse

altså nu er jeg noget længer henne end dig.. men jeg har utrolig meget protein i mit urin... så jeg blir holdt øje med med henblik på svangerskabsforgiftning...

men det håber jeg da bestemt ikke at du har udviklet allerede nu..

Anmeld

18. september 2010

klmf

Slap heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelt af! Det er IKKE tegn på, at der er noget galt med barnet! Så tag lige en dyb indånding....

Man er altid opmærksomme på proteiner i urinen hos gravide, bl.a. fordi det kan være et tegn på svangerskabsforgiftning. Mange gravide har lidt protein i urinen hele graviditeten igennem og har det ganske glimrende, så tag det roligt.

Når der er protein i urinen skal de bare følge det og dit blodtryk og din læge eller JM skal nok fortælle dig, hvis det bliver alvorligt.

Så bare ring mandag, men tag det helt roligt hvis du ellers har det godt (ingen svimmelhed, susen for ørerne,flimren for øjnene, meget vand i benene)

Og stort tillykke med graviditeten!

Anmeld

18. september 2010

Mumto3

En urinprøve bliver MEGET nemt forurenet med protien. Hvis der bare kommer den mindste drop udflåd med, så slå prøven ud! man skal tage det der hedder 'midt stråleurin', altså at man har tisset lidt inden man holder glasset under, eller kan man være næsten helt sikker på at der kommer protien med i prøven.

Når det er sagt, så skal det også siges at protein kan være tegn på blærebetændelse og det skal selvfølgelig behandels. Men din baby har det godt, selvom du har blærebetændesel.

Når du er længere henne, kan protein være tegn på begyndede svagerskabsforgiftning, men det får man altså ikke i uge 11.

Så tag det bare helt roligt!!! Det er sikkert ikke noget, og hvsi det er, er det blot blærebetændelse.

God wweekend.

Anmeld

18. september 2010

SussieThyssen

Mange kvinder har protein i urinen under hele svangerskabet uden det behøver at have nogen betydning, men for en sikkerhedsskyld, skal der holdes godt øje med en, fordi enkelte KAN udvikle en svangerskabsforgiftning, især mod slutningen.
Men jeg synes ikke du skal bekymre dig unødigt søde ven. Det er jo kun for at passe på dig.
Jeg havde protein i urinen med nr 2 og det blev ikke til andet.

Kærligst
Sussie

Anmeld

18. september 2010

Anonym trådstarter

vingummibamse skriver:

altså nu er jeg noget længer henne end dig.. men jeg har utrolig meget protein i mit urin... så jeg blir holdt øje med med henblik på svangerskabsforgiftning...

men det håber jeg da bestemt ikke at du har udviklet allerede nu..

mange tak for dit svar..

Hvordan bliver du fulgt..? Altså hvor ofte bliver blodtrykket målt og sådan..?
Mit blodtryk lå i øvrigt rigtig fint i sidste uge hos lægen..

Anmeld

18. september 2010

Anonym trådstarter

lotchen skriver:

Slap heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelt af! Det er IKKE tegn på, at der er noget galt med barnet! Så tag lige en dyb indånding....

Man er altid opmærksomme på proteiner i urinen hos gravide, bl.a. fordi det kan være et tegn på svangerskabsforgiftning. Mange gravide har lidt protein i urinen hele graviditeten igennem og har det ganske glimrende, så tag det roligt.

Når der er protein i urinen skal de bare følge det og dit blodtryk og din læge eller JM skal nok fortælle dig, hvis det bliver alvorligt.

Så bare ring mandag, men tag det helt roligt hvis du ellers har det godt (ingen svimmelhed, susen for ørerne,flimren for øjnene, meget vand i benene)

Og stort tillykke med graviditeten!

tusind tak for dit svar..

Det er rart, lige, at høre nogen sige, at det måske ikk behøver at være noget særligt.. Jeg er måske bare lige lidt ekstra følsom ovenpå weekenden hvor jeg blødte, og var sikker på, at jeg havde mistet vores baby..

Anmeld

18. september 2010

klmf

Anonym skriver:

tusind tak for dit svar..

Det er rart, lige, at høre nogen sige, at det måske ikk behøver at være noget særligt.. Jeg er måske bare lige lidt ekstra følsom ovenpå weekenden hvor jeg blødte, og var sikker på, at jeg havde mistet vores baby..

Årh, så er det da klart du er ekstra opmærksom. Kan jo heller ikke love noget, men bare sige at lidt protein i urinen altså ikke er grund til babu-babu. Tænk på det på den her måde, hvis det var alvorligt, så havde de ikke bare sendt dig et brev, så havde de ringet dig op. INGEN lader et alvorligt laboratoriesvar, der kræver hurtig handling ligge weekenden over og sender besked med brev!!

Gav det lidt ro?

Anmeld

18. september 2010

Anonym trådstarter

Mumto3 skriver:

En urinprøve bliver MEGET nemt forurenet med protien. Hvis der bare kommer den mindste drop udflåd med, så slå prøven ud! man skal tage det der hedder 'midt stråleurin', altså at man har tisset lidt inden man holder glasset under, eller kan man være næsten helt sikker på at der kommer protien med i prøven.

Når det er sagt, så skal det også siges at protein kan være tegn på blærebetændelse og det skal selvfølgelig behandels. Men din baby har det godt, selvom du har blærebetændesel.

Når du er længere henne, kan protein være tegn på begyndede svagerskabsforgiftning, men det får man altså ikke i uge 11.

Så tag det bare helt roligt!!! Det er sikkert ikke noget, og hvsi det er, er det blot blærebetændelse.

God wweekend.

også mange tak for dit svar..

Hvor er det skønt, at baby.dk aldrig har lukket, eller holder weekend.. (y)

Når nu du nævner det, ja, så tænkte jeg faktisk over, at det var en forfærdelig 'plummet' prøve jeg afleverede.. Åh, du godeste, lad det bare være det der har givet udslaget..

Blærebetændelse kan jeg forholde mig til.. Men ikke en uvished..

Anmeld

18. september 2010

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Mange kvinder har protein i urinen under hele svangerskabet uden det behøver at have nogen betydning, men for en sikkerhedsskyld, skal der holdes godt øje med en, fordi enkelte KAN udvikle en svangerskabsforgiftning, især mod slutningen.
Men jeg synes ikke du skal bekymre dig unødigt søde ven. Det er jo kun for at passe på dig.
Jeg havde protein i urinen med nr 2 og det blev ikke til andet.

Kærligst
Sussie

tusind tak for din søde besked, sussie..

Jeg er vist lidt mere rolig nu efter at have et par svar der næsten alle siger det samme - at det ikk behøver at være alvorligt.. så vil jeg prøve at nyde resten af min fødselsdag..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.