Er det bare mig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. september 2010

Anonym trådstarter

TrineLærke skriver:

Den er svær - men egentlig så synes jeg faktisk du overreagere lidt.

Hvis han arbejder hele ugen, så skal han vel også have et pusterum når han er hjemme i weekenden? Vi skiftes herhjemme rigtig meget i weekenden, da kæresten også arbejder. Så synes det er helt okay at han får lov at hygge sig.

Og det med at hente ham og tage din lille datter med midt om natten  Den forstår jeg simpelthen ikke, lad ham tage en taxa næste gang, så hun og du kan få lov at sove.

Og at han kaster op, er altså ikke ensbetydende med at han har drukket meget, man reagere forskelligt på alkohol. Og selvfølgelig stinker man af sprut når man har drukket, den kommer du ikke udenom.

Dette skriver jeg ikke for at række ned på dig, men det er min synsvinkel.

Alle synspunkter er da også velkommen.
Men jeg skal til hverdag passe mit studie, holde huset, stå for maden, vaske tøj, fodre hunde og passe vores barn. Det eneste min kæreste står for er sådan set sig selv og arbejde....!
Så hvor er de enkelte minutters pause jeg li har brug.
Ved godt jeg selv har valgt at få barn og har heller ikk fortrudt det, men situationen bliver bare lidt hård når man havde forestillet sig det anderledes. Og ikk helt har vænnet sig til tanken om at tid til sig selv er der ikk noget af...
Og blev nødt til at hente da vi ikk har råd til taxa.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2010

Ann.

MoriSverige skriver:

Sad faktisk med samme tanke...

Jeg er endnu ikke blevet mor (bliver først til januar), men kan sagtens forestille mig at manden  har brug for lidt pusterum i weekenden og komme lidt væk, lige som moren også har brug for det en gang i mellem. Desværre kan det bare være svært for moren at komme væk de første 6-12 måneder alt efter om man ammer eller ej. (bare en tanke).

Og ja det med at tage datteren med ud midt om natten, 'bare' for at hente manden til en fest...  heller ikke lige noget jeg ville have gjort

Selvfølgelig skal man have et pusterum ind imellem, men det er hårdt at være mor - og far for den sags skyld.

Anmeld

18. september 2010

Anonym trådstarter

Heise skriver:

så har jeg misforstået...troede du hentede ham i bil og at du kunne køre hen til din mor???

ellers må han ta en pose med

Har skam undersøgt alle muligheder

Anmeld

18. september 2010

Ann.

Anonym skriver:

Men jeg skal til hverdag passe mit studie, holde huset, stå for maden, vaske tøj, fodre hunde og passe vores barn. Det eneste min kæreste står for er sådan set sig selv og arbejde....!
Ved godt jeg selv har valgt at få barn og har heller ikk fortrudt det, men situationen bliver bare lidt hård når man havde forestillet sig det anderledes. Og ikk helt har vænnet sig til tanken om at tid til sig selv er der ikk noget af...

Jamen hvordan havde du forestillet dig at det skulle være?

For jeg står med nøjagtig det samme som dig, skole, hus, barn og hund.

Sådan er det bare at blive voksen (har jeg da fundet ud af) - min kæreste er heller ikke vild med rengøring, men han er der når jeg har brug for ham og hvis du ikke siger det til ham, så forstår han det nok ikke - mænd er jo ikke tankelæsere.

Og har man ikke råd til taxa, så har man efter min mening heller ikke råd til at gå i byen. Han kan ikke forvente at du henter midt om natten med en lille pige der sover - så kan godt forstå hun blev ked.

Anmeld

18. september 2010

Silas&Mille

Anonym skriver:

Kan sagtens følge dig. Som skrevet er jeg endnu ikke selv blevet mor, men det kommer om små 4 måneder. Jeg har også en forestilling om hvordan det hele vil blive, men holder mig selv noget tilbage, da jeg er ret sikker på at det ikke kommer til at holde.

Jeg kan godt forestille mig hvor hårdt det er at stå med barn, husholdning, studie 'alene'. Men jeg husker mig selv på at manden arbejder og det er også hårdt og han kan være lige så udkørt som dig efter en lang dag.

Hvis det bliver for hårdt, så lad rengøring være rengøring nogle gange, du er ikke 'superwoman'

Det er der ingen af os der er...

Anmeld

18. september 2010

Anonym trådstarter

TrineLærke skriver:

Jamen hvordan havde du forestillet dig at det skulle være?

For jeg står med nøjagtig det samme som dig, skole, hus, barn og hund.

Sådan er det bare at blive voksen (har jeg da fundet ud af) - min kæreste er heller ikke vild med rengøring, men han er der når jeg har brug for ham og hvis du ikke siger det til ham, så forstår han det nok ikke - mænd er jo ikke tankelæsere.

Og har man ikke råd til taxa, så har man efter min mening heller ikke råd til at gå i byen. Han kan ikke forvente at du henter midt om natten med en lille pige der sover - så kan godt forstå hun blev ked.

Alt var betalt derfor det gik galt.
Ved ikk hva jeg havde forstiller mig helt præcist. Vidste jo godt det var hårdt men er nok lidt overrasket over at der ikk er tid til en selv mere

Anmeld

18. september 2010

Sasja77

Hmmm....jeg vil gerne have lov at sige at jeg er kun er delvist enig med de andre indlæg.....Ja han arbejder men ved du hvad? Det gør du også! Så er der mange der vil sige at få børn ikke er et arbejde og at det er noget man har valgt osv....Og det er det også! Jeg kalder det et fantastisk, skønt og berigende arbejde som jeg absolut ikke ville være foruden. Men hvis du OGSÅ står for huset, maden, hunden og studierne så synes jeg faktisk at pligterne i jeres hjem er helt urimelig fordelt!

Du er sgu også træt efter en hel dag med at være på! Det er ikke nogen undskyldning at man har været på job så man er træt når man kommer hjem...Ja og hvad så??? Det er jeg temmelig sikker at du også er nogen gange!! Og du kan sgu ikke bare sige: uhh ved du hvad jeg tager mig lige en halv times afspadsering og så luller jeg liiiige lidt rundt for mig selv....for du har en lille guldklump der er 1000% afhængig af dig:-)

Herhjemme er det heldigvis sådan at manden min fuldt ud forstår hvis han skal tage en weekendmorgen en gang i mellem så mor kan få lov at nulre lidt for sig selv eller at han nogen gange kommer hjem fra job og får stukket lillepigen i armene så mor liiiige kan få lov at få fem minutter for sig selv...Man er fandeme TO om at få børn hele  vejen rundt.....

Bare en tanke....og tag så ud til din mor en anden gang og få lidt forkælelse og så synes jeg at du skal ruske lidt op i manden din og fortælle at du også har brug for et lille pusterum

krammer til dig

Anmeld

18. september 2010

enrigtigfar?

Hej med jer

Nu har jeg fulgt med på sidelinien her et stykke tid - jeg syns faktisk det er lidt synd der ikke er flere mænd der skriver indlæg.

Jeg må sgu sige jeg er lidt forundret over størstedelen af jeres svar til "anonym"...

Altså - skal jeg være HELT 100% ærlig - skulle "anonym" være en smilende, sød, dejlig, lækker, rengørende, tøjvaskende, madlavende, aldrig brokkende kvinde - så er hun jo perfekt for ENHVER mand!!

For uanset hvordan vi vender og drejer den, så gider de fleste af os ikke de der huslige pligter - MEN DER ER MAN SGU DA NØD TIL!!!

Jeg skal på ingen måde gøre mig selv hellig - jeg er selv lettere svær at få i omdrejninger af mig selv, men gør sgu hva der blir bedt om - for som et af jer skriver: så er man to om det...

Det slog mig også at "anonym" selv skriver "jeg valgte jo selv at få barn" - var far slet ikke inde over den beslutning? Han lyder i mine ører som lidt af en klovn der stadig hænger i jeres "gamle liv" hvor i kun var jer to - men selv DER ville det ikke være fair at du selv sku stå for alt...

Jeg vil nu gøre mig voldsomt upopulær hos størstedelen af det mandlige køn - jeg vil afsløre noget om os (som nogen af jer måske allerede ved - hvis ikke, kan i godt spidse ører...)

MÆND ER SIMPLE!!!!!

Der skal såre lidt til at gøre os glade - til gengæld skal der ret meget til for at vi fatter hvad det er i mener.

Vi ser bare forskelligt på tingene - men de fleste gange har i sgu ret!

summa summarum - jeg kan sagtens forstå du er træt af ham - det var IKKE ok det han gjorde.

Anmeld

18. september 2010

otlitrom

Hej med jer

Nu har jeg fulgt med på sidelinien her et stykke tid - jeg syns faktisk det er lidt synd der ikke er flere mænd der skriver indlæg.

Jeg må sgu sige jeg er lidt forundret over størstedelen af jeres svar til "anonym"...

Altså - skal jeg være HELT 100% ærlig - skulle "anonym" være en smilende, sød, dejlig, lækker, rengørende, tøjvaskende, madlavende, aldrig brokkende kvinde - så er hun jo perfekt for ENHVER mand!!

For uanset hvordan vi vender og drejer den, så gider de fleste af os ikke de der huslige pligter - MEN DER ER MAN SGU DA NØD TIL!!!

Jeg skal på ingen måde gøre mig selv hellig - jeg er selv lettere svær at få i omdrejninger af mig selv, men gør sgu hva der blir bedt om - for som et af jer skriver: så er man to om det...

Det slog mig også at "anonym" selv skriver "jeg valgte jo selv at få barn" - var far slet ikke inde over den beslutning? Han lyder i mine ører som lidt af en klovn der stadig hænger i jeres "gamle liv" hvor i kun var jer to - men selv DER ville det ikke være fair at du selv sku stå for alt...

Jeg vil nu gøre mig voldsomt upopulær hos størstedelen af det mandlige køn - jeg vil afsløre noget om os (som nogen af jer måske allerede ved - hvis ikke, kan i godt spidse ører...)

MÆND ER SIMPLE!!!!!

Der skal såre lidt til at gøre os glade - til gengæld skal der ret meget til for at vi fatter hvad det er i mener.

summa summarum - jeg kan sagtens forstå du er træt af ham - det var IKKE ok det han gjorde.

Velkommen ind fra sidelinjen! Med de ord skal du vist nok falde godt til i hønsegården

Ej, det var super godt skrevet, og ja, I er simple. I skal have tingene at vide 472 gange.. Men altså, vi kvinder kan godt regne med at mændene læser hvad vi tænker, men nej... Det kan I bare ikke. Vi må åbne munden og sige det!

Trådstarter: Jeg synes det er en rodet situation. Jeg kan godt se at det økonomisk kan være problematisk med en taxa. Men min holdning er, har man råd til at tage i byen har man også råd til at komme sikkert hjem.. At du tager din datter op midt om natten kan jeg kun synes er usmart - men i situationen havde du jo ikke andre valg.

Jeg synes som de første i tråden at en hygge aften med din mor og datter havde været en super løsning. Så kunne han og tømmermændene hygge sig derhjemme. Kunne se det ikke var muligt, det vr ærgeligt!

Håber I får talt ud om det. For ja, han skal høre det.. Have det ind med ske.. Ellers har han nok ikke en chance for at ændre det til en anden gang.

Vi ka alle "trænge" til en koger i byen.. Men nu er han far, og det er også hans barn.. Måske det er din tur til at tage afsted næste gang. Så skal han nok få øjnene op for, hvilket arbejde du gør derhjemme!

Anmeld

18. september 2010

misslea

enrigtigfar? skriver:

Hej med jer

MÆND ER SIMPLE!!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.