Til jer med flere børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. september 2010

Con

Fandt dette på nettet (teksten tager udgangspunkt i, at der er 50%/50% sandsynlighed for pige/dreng, for det gør genetikere angiveligt, selvom statistikkerne siger 49%/51%):

Det med kønnet følger almindelig sandsynlighedsberegning. Det er som at kaste plat og krone. Hvis man forstiller sig et par planlægger at få 3 børn i alt, og sansynligheden er halv om halv, bliver regnestykket for at få tre af det SAMME køn 0,5x0,5x0,5= 12,5%. Sandsynligheden for at få ENTEN 3 piger eller 3 drenge i træk er dermed 12,5%+12,5%= 25%. Det vil sige der for et par uden børn, der planlægger tre børn, er der 75% chance for at få både dreng og pige i flokken.
Hvis man har født fx to piger er muligheden for det 3 barn dog 50% for dreng og 50% for pige - at føde børn er ikke afhængige af sandsynligheder...!
Det med der er familier, hvor der kun forkommer det ene eller andet køn i flere generationener, er altså lige så tilfældigt som at kaste plat og krone.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2010

Becks

Min mor: 2 piger (Har så født 3 piger og 2 drenge mere, men de er døde)

Min far: Pige, dreng, pige

Min søster på min mors side: 1 dreng

Min søster på min fars side: 3 piger

Min bror på min fars side: 1 pige

Farmor: 2 drenge

Onkel (fars bror) 2 piger 

Anmeld

18. september 2010

Risen

Con skriver:

Fandt dette på nettet (teksten tager udgangspunkt i, at der er 50%/50% sandsynlighed for pige/dreng, for det gør genetikere angiveligt, selvom statistikkerne siger 49%/51%):

Det med kønnet følger almindelig sandsynlighedsberegning. Det er som at kaste plat og krone. Hvis man forstiller sig et par planlægger at få 3 børn i alt, og sansynligheden er halv om halv, bliver regnestykket for at få tre af det SAMME køn 0,5x0,5x0,5= 12,5%. Sandsynligheden for at få ENTEN 3 piger eller 3 drenge i træk er dermed 12,5%+12,5%= 25%. Det vil sige der for et par uden børn, der planlægger tre børn, er der 75% chance for at få både dreng og pige i flokken.
Hvis man har født fx to piger er muligheden for det 3 barn dog 50% for dreng og 50% for pige - at føde børn er ikke afhængige af sandsynligheder...!
Det med der er familier, hvor der kun forkommer det ene eller andet køn i flere generationener, er altså lige så tilfældigt som at kaste plat og krone.

Spændende tak

Anmeld

18. september 2010

Corn

Jeg er all-in med drenge, med tre stk på 5 år... Manden er nu begyndt at snakke om, at det ville have været blandet køn, hvis der havde været lidt større aldersspredning

Anmeld

18. september 2010

Lone Jakobsen

her hedder det

pige

dreng dreng dreng

min mand har 2 drenge

Anmeld

18. september 2010

LISBETH:-)

2 dejlige piger

Anmeld

18. september 2010

Gustavsmor

wamse skriver:

dreng - dreng - pige

Ih ¨så kan det godt lade sig gøre med en pige efter to drenge....det kunne jeg godt tænke mig. Har to dejlige drenge nu.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.