Til jer med flere børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. september 2010

Tdittmann

her hos os er det

1. pige

2.pige

3.dreng

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2010

piadas

Først en dreng, derefter en pige og venter nu endnu en pige.

Jeg er selv ud af en søskendeflok på tre - to piger og en dreng. Her kom min søster og jeg før vores lillebror.

Med til historien hører, at min mand har fire søskende, som alle har to piger og en dreng. Han har flere søskende men de har 0, 2 eller 4 børn, så alle dem med 3 børn har to piger og en dreng. Dog er det lidt forskelligt om drengen er kommet først, midt i eller tilsidst.

De af mine mostre, fastre og onkler, som har tre børn har alle to piger og en dreng! (surprise)!

Min mor og far var begge ud af en søskendeflok på fire. Først en dreng og derefter tre piger! Så der var altså lige en pige mere, men ellers holder statistikken! 

Anmeld

17. september 2010

Rillo

Pige

Dreng

Pige

Pige

er spændt på hvad den næste er

Anmeld

17. september 2010

Tina2

pige-dreng-pige her

Anmeld

17. september 2010

Mettemus

Kan huske vi havde noget om det i biologi i gym. Det er noget med at mandens sædceller er enten x- eller y-kromosomer. Svømmerne med y'erne (drengene) svømmer hurtigst, og svømmerne med x'erne (pigerne) lever længst. Så vidt jeg husker (og nu må du ikke skyde mig hvis det ikke er 100% korrekt) kan man ikke sige noget om at hvis man først har fået en pige, er chancen for at den næste også bliver en pige. Har man til gengæld fået to drenge er chancen for at nr. 3 også bliver en dreng lidt større end normalt - omkring 67%. Det har noget at gøre med hvor stærke y-svømmerne er i forhold til x-erne... Gir det nogen som helst mening? Kan godt se det er lidt rodet....

Anmeld

17. september 2010

Maddox

Her var nr. 1 pige og nr. 2 dreng

Hjemme hos mig som barn , var vi: Pige - dreng - pige

Min mor's søskende: Dreng - pige - pige

Min far's søskende: Pige - dreng - dreng - pige - pige

Anmeld

17. september 2010

mor_sabina

Risen skriver:

Hvordan fordeler kønnene sig hos jer? - Har hørt mange historier om at hvis man får 1 pige som den første bliver den næste også en pige osv. Jeg har jo fået en pige til at starte med men det kunne da være sjovt at have en dreng også, så nu ville jeg lige hører.

Jeg tror nok man siger sandsynligheden er 70-30 for at få samme køn, men hvordan de har beregnet det og hvor holdbar den er ved jeg ikke. Men jeg har en dreng og venter endnu en dreng.

Anmeld

17. september 2010

Sommerfuglelarven

Jeg kan ikke svarer for mit eget vedkommende, da jeg kun har én datter. Men jeg kan give et indblik over hvordan det forholder sig omkring mig:

Min mor: En pige først, så en dreng.

Min ene moster: En pige først, så en dreng, så en pige.

Min anden moster: En pige først, så to drenge.

Min tredje moster: En pige først, en pige, en pige, en dreng, en pige og dreng (tvillinger), en dreng, en dreng.

Min ene veninde: Først en pige, så en pige mere.

Mine 2 veninder: En dreng, og så en dreng mere.

Min tredje veninde: En dreng først, så en pige.

Det var bare lige dem jeg lige kom i tanke om - så ingen mønster i det her

Anmeld

17. september 2010

4kløver

Her er det

1 pige

2pige

3dreng

4pige

og håber på en pige til

Anmeld

17. september 2010

isimaven

Her har vi først fået en pige, nr. 2 blev en dreng og nu venter vi en pige igen.

Min mors søskende var pige, pige,pige,dreng,dreng,dreng, pige, pige
min fars søskende var dreng, dreng, dreng, dreng, pige
mine forældre fik 3 piger (den sidste pige startede dog ud som tvilling med en tvillingebror som døde i 7 graviditetsmåned)
min søster har 2 drenge
min kusine har fået dreng først og så en pige

så intet mønster i vores familie (som jeg lige kan få øje på)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.