Hjælp mig lige piger... Hvis I skulle serverer Tapas....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. september 2010

sarahb

helt sikkert. doldia, (kartoffel-æggekage).. Så lækkert

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2010

bagger26

sarahb skriver:

helt sikkert. doldia, (kartoffel-æggekage).. Så lækkert

Hehe jeg bor bare så meget i det mørke jylland.. Har aldrig smagt tapas.. eller sushi for den sags skyld.. 

Så jeg er ikke til så meget hjælp, andet end jeg syntes det lyder helt vildt lækkert..

Anmeld

16. september 2010

Pia.

bagger26 skriver:

Hehe jeg bor bare så meget i det mørke jylland.. Har aldrig smagt tapas.. eller sushi for den sags skyld.. 

Så jeg er ikke til så meget hjælp, andet end jeg syntes det lyder helt vildt lækkert..

Det skulle du tage at gøre...  Begge dele er super lækre... Ellers må du komme over til en vaske ægte sjællænder så skal jeg lave lækker Sushi og Tapas til dig...

Anmeld

16. september 2010

Pige2009

Mini rejemadder... Små stykker melon omviklet med parmaskinke...

Anmeld

16. september 2010

Meliora

isabellamor skriver:

GUACAMOLE... det passer bare godt til ALT..

3 modne avokadoer

1 stor bøtte creme fraishe / eller fromage frais det er ligegyldigt.

1/4 tsk muskatnød

1-2 mellemstore løg

1-2 fed hvidløg

1 - 2 tsk tabasco

½ citron (saft)

salt og peber

--------------------------

fjern skræl og stenene fra avokadoerne, kom dem op i en skål. mos dem med en gaffel el, håndmixer el. stavblænder eller hvad man nu har der kan mose.. selv en kartoffelmosemoser kan bruges.

hak løgene og hvidløgene (med mindre de foretrækkes at blive presset i hvidløgspresser) forholdsvist fint.

bland løgene med avokadoerne, tilsæt først cremefraishen dernæst citron, tabasco og muskatnød rør rundt, smag det til med salt og peber..

KLAR TIL SERVERING (Smager hamrende godt) og kan også bruges til alt muligt andet som man nu bruger guacamole til.. nachos eks.

og hvis man vil pifte den op med hvad man nu har kan man smide lidt olivenmos (som er lavet med en stavblænder) eller peberfrugter eller en helt tredje ting i.. det er kun fantasien der sætter grænser..

ej det er da synd at fylde guac'en med creme fraiche. Bare skru op for mængden af avocadoer, så blir det meget bedre:-)

Anmeld

16. september 2010

Meliora

Pia. skriver:

Ja det er ikke lige frem det sundeste at servere, men det er så lækkert og ind imellem skal man jo have lidt ekstra lækker

Det der Tomatbrød - er det færdig købt eller noget man selv laver ?

Tak for svar....

Verdens bedste bruschetta:

1 bakke cherrytomater
1-2 rødløg (1 stort kan være nok)
3 fed hvidløg (presset)
2 tsk'er basilikumspesto
2-3 spsk. olivenolie<
salt og peber (gerne groft salt og nykværnet peber)

Rør det hele sammen og fordel på skiver af ciabattabrød der er ristet i ovnen:-) DET smager godt, og gæster elsker det:-)

Anmeld

16. september 2010

Pia.

FruRafn skriver:

Verdens bedste bruschetta:

1 bakke cherrytomater
1-2 rødløg (1 stort kan være nok)
3 fed hvidløg (presset)
2 tsk'er basilikumspesto
2-3 spsk. olivenolie<
salt og peber (gerne groft salt og nykværnet peber)

Rør det hele sammen og fordel på skiver af ciabattabrød der er ristet i ovnen:-) DET smager godt, og gæster elsker det:-)

Skal lige forstå dig rigtigt... putter du det på skiver af brød og så i ovnen eller er det brød der er ristet og så putter man det selv på - det lyder nemlig super lækkert...

Tak.

Anmeld

16. september 2010

bagger26

Pia. skriver:

Det skulle du tage at gøre...  Begge dele er super lækre... Ellers må du komme over til en vaske ægte sjællænder så skal jeg lave lækker Sushi og Tapas til dig...

Har også altid godt kunne tænke mig at smage det, syntes det lydet så lækkert..  Så hvis jeg kommer forbi øen, så kommer jeg forbi til en omgang sushi og tapas..

Anmeld

16. september 2010

Pia.

bagger26 skriver:

Har også altid godt kunne tænke mig at smage det, syntes det lydet så lækkert..  Så hvis jeg kommer forbi øen, så kommer jeg forbi til en omgang sushi og tapas..

Det er en aftale...

Anmeld

16. september 2010

Meliora

Pia. skriver:

Skal lige forstå dig rigtigt... putter du det på skiver af brød og så i ovnen eller er det brød der er ristet og så putter man det selv på - det lyder nemlig super lækkert...

Tak.

denne variant er hvor man rister brødet først og så putter tomatmasse på bagefter. Bare pas på brødet ikke bliver for hårdt.

Det er min kærestes yndlingsmad, og vi får det endda nogen gange som aftensmad, hehe:-) Men det er genialt til tapas og foretter, og man kan jo variere det på tusind måder.

Nogen gange propper jeg frisk basilikum i, i stedet for pesto. Og i fredags da vi havde gæster, havde vi blandet tigerrejer i, som så var forretten:-) Det var også super.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.