Hjælp mig lige piger... Hvis I skulle serverer Tapas....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.010 visninger
26 svar
0 synes godt om
16. september 2010

Pia.

Som overskriften lyder

.... hvad ville I så servere - jeg ved godt det kun er fantasien der sætter grænser, men kom lige med en masse lækre og gode idéer og gerne lidt opskrifter hvis I sider med sådan nogle i ærmet...

Og måske navnet på en lækker Hvidvin som passer helt perfekt til...

Knus Pia

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2010

serinasmor

pandestegte kartoffeltern med tomatsauce (lavet på 1ds tomater 5 fed revet hvidløg 1 spsk olivenolie 1 hakket chili 1 spsk sukker 1 spsk soya og salt og peber) ... et sikkert hit herhjemme

rejer med hvidløg

og ellers

seranoskinke og chorizo (staves)

kan ikke komme på flere lige nu

Anmeld

16. september 2010

Sofia

MUMS jeg elsker TAPAS! Jeg ville nok lave nogle små brød med tomat, mozzarella og krydderier. Melon med serano skinke omkring. Selleristave med lufttørret skinke og blåskimmelost. Små tærter. Halveret tomat med risfyld. Lækre oliven man kan snuppe med en tandstik. Kun fantasien sætter grænser

Anmeld

16. september 2010

Isabella_mor

GUACAMOLE... det passer bare godt til ALT..

3 modne avokadoer

1 stor bøtte creme fraishe / eller fromage frais det er ligegyldigt.

1/4 tsk muskatnød

1-2 mellemstore løg

1-2 fed hvidløg

1 - 2 tsk tabasco

½ citron (saft)

salt og peber

--------------------------

fjern skræl og stenene fra avokadoerne, kom dem op i en skål. mos dem med en gaffel el, håndmixer el. stavblænder eller hvad man nu har der kan mose.. selv en kartoffelmosemoser kan bruges.

hak løgene og hvidløgene (med mindre de foretrækkes at blive presset i hvidløgspresser) forholdsvist fint.

bland løgene med avokadoerne, tilsæt først cremefraishen dernæst citron, tabasco og muskatnød rør rundt, smag det til med salt og peber..

KLAR TIL SERVERING (Smager hamrende godt) og kan også bruges til alt muligt andet som man nu bruger guacamole til.. nachos eks.

og hvis man vil pifte den op med hvad man nu har kan man smide lidt olivenmos (som er lavet med en stavblænder) eller peberfrugter eller en helt tredje ting i.. det er kun fantasien der sætter grænser..

Anmeld

16. september 2010

Tulle28

Pia. skriver:

Som overskriften lyder

.... hvad ville I så servere - jeg ved godt det kun er fantasien der sætter grænser, men kom lige med en masse lækre og gode idéer og gerne lidt opskrifter hvis I sider med sådan nogle i ærmet...

Og måske navnet på en lækker Hvidvin som passer helt perfekt til...

Knus Pia

Uhm tapas:-)

Jeg ville servere rejer i hvidløg, tortilla, oliven, små bruchetta med tomat og evt. serrano skinke (eller servere serrano skinken for sig selv), manchego og port salut ost... Og så har Netto en rigtig god Sauvignon Blanc til omkring en 50'er med skruelåg:-)

Tulle

Anmeld

16. september 2010

Svei

Spansk kartoffelæggekage(men den mætter godt.. ), har jeg altid fået til tapas når jeg har været i spanien...det smager så godt...og ellers bare en masse forskellige oste, tomat, agurk, oliven, lufttørret skine, chorizopølse, tapanade, pesto, tomatbrød, ostetærter ...og så rødvin til.en lækker spansk en..

Bare ærgerligt det er så smækfyldt af kalorier, elsker tapas...men det ved du jo..

Anmeld

16. september 2010

Natascha

du kan også lave:

- små crossainter med laksefyld

- små mørbradbøffer med blødeløg eller champignon ala creme

- røget dyrerkølle med æggestan

- pate med soltørrede tomater

- små stykker melon/ alt muligt frugt dyppet i mørk chokolade

- gratineret nachos med gaucemole og salsa

- gazpacho (kold spansk tomatsuppe) serveret i et shotglas

- små stykker toast med lækkert fyld så som rejesalat

kan ikke lige komme i tanke om mere nu... :-)

håber du kan bruge nogen af ideerne

Knus fra natascha

Anmeld

16. september 2010

Mutti2B

Tørrede abrikoser i baconsvøb

Rørt feta m. krydderier i filodej

Små bruchetta brød med pesto, ost og tomat

Anmeld

16. september 2010

Pia.

Jbk skriver:

Spansk kartoffelæggekage(men den mætter godt.. ), har jeg altid fået til tapas når jeg har været i spanien...det smager så godt...og ellers bare en masse forskellige oste, tomat, agurk, oliven, lufttørret skine, chorizopølse, tapanade, pesto, tomatbrød, ostetærter ...og så rødvin til.en lækker spansk en..

Bare ærgerligt det er så smækfyldt af kalorier, elsker tapas...men det ved du jo..

Ja det er ikke lige frem det sundeste at servere, men det er så lækkert og ind imellem skal man jo have lidt ekstra lækker

Det der Tomatbrød - er det færdig købt eller noget man selv laver ?

Tak for svar....

Anmeld

16. september 2010

Pia.

Tusind tak for alle jeres lækre idéer jeg gemmer dem alle sammen...

Det er så lækkert og samtidig så hyggeligt at side med - både flere men også to alene....

Så tusind tak....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.