Tips til mere "mor" tid - undeholdning til baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. september 2010

baby2010

B&J skriver:

Min dreng er 6mdr han leger også tit på sin måtte hvor der er en masse legetøj og der kan han godt hygge sig i mens jeg vasker tøj eller ligger tøj sammen eller støvsuger eller hvis jeg laver mad til mig selv kan jo altid kigge på ham....

og han sidder kun i skåstol når han ikke gider ligge mere eller ikke kan side så godt selv fordi han er lidt træt så kommer han der i også høre han musik så vipper han der ud af ihihhihi ellers kommer han ikke i den mere....

Det er da dejligt, at han gider det... Det er bare lidt det, som er problemet med Alfred. Han gider ikke rigtig ligge selv og lege en stor del af tiden. Vil hellere være sammen med mennesker... Hm, tænker at det er meget et spørgsmål om temperament og interesser, for jeg har sandelig prøvet at træne ham i det - desværre uden så meget held...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2010

Malthes mor

Malthe på 9 mdr. elsker at være ude. Så han får lov til at kravle rundt på græsset og gynge. Det kan godt være "hårdt" for sådan en lille størrelse, men han elsker det. Vi er ude hver dag i ca. 30-40 min. Og med det rigtige tøj er det bare vildt fedt. Både for Malthe, men også for mor. Selvfølgelig er vi ikke ude i regn, men skinner solen, eller i disse tider, bare tørvejr, så går vi ud.

Og middagsluren er ekstra god, når han er træt, fordi han har brugt noget krudt

Anmeld

16. september 2010

Pige2009

Aktivitetstæppet og Bumbostolen var et hit her Eller også placerede jeg hende i hendes højstol med lidt køkkentøj, mens jeg sad ved siden af med computeren...

Anmeld

16. september 2010

baby2010

Malthes mor skriver:

Malthe på 9 mdr. elsker at være ude. Så han får lov til at kravle rundt på græsset og gynge. Det kan godt være "hårdt" for sådan en lille størrelse, men han elsker det. Vi er ude hver dag i ca. 30-40 min. Og med det rigtige tøj er det bare vildt fedt. Både for Malthe, men også for mor. Selvfølgelig er vi ikke ude i regn, men skinner solen, eller i disse tider, bare tørvejr, så går vi ud.

Og middagsluren er ekstra god, når han er træt, fordi han har brugt noget krudt

Ja, god idé! Men der går nok lidt, før det giver mening her. Alfred er en 6 måneder gammel og 10 kilo tung bebs, som kun har lært at rulle fra mave til ryg. Tror egentlig bare, at han ville lægge sig om på ryggen i det 7 meter høje græs i vores have og vræle lidt over at lyset så var for skarpt for hans øjne haha kan lige se det for mig!

Men tak for tippet, det er noteret! 

Julie

Anmeld

17. september 2010

B&J

baby2010 skriver:

Det er da dejligt, at han gider det... Det er bare lidt det, som er problemet med Alfred. Han gider ikke rigtig ligge selv og lege en stor del af tiden. Vil hellere være sammen med mennesker... Hm, tænker at det er meget et spørgsmål om temperament og interesser, for jeg har sandelig prøvet at træne ham i det - desværre uden så meget held...

ja tror du har helt ret men ja ja daniel er også en bisse for nogle gange hvis jeg vare lige skal ud og hente noget vand eller sådan noget så skriger han fordi mor forvandt

Anmeld

17. september 2010

serinasmor

baby2010 skriver:

Hvor er det bare nuttet! Ja, men om nogle måneder kan Alfred kravle, og så regner jeg med/håber på det bliver lidt lettere 

er kommet i tanke om siden at da serina blev 6 mdr begyndte hun lisså stille at være med til måltiderne så måske var det en ide ... hvis alfred kan sidde kan du sætte ham i sin højstol og give ham en riskage, en kiks, en gulerodsstav eller en agurkestav han kan sutte på og bide i imens i spiser ... så bliver måltidet mere en familieting... og der er ro for de er nemmere at underholde når de kan se hvad der foregår

kan han ikke helt sidde endnu kan du evt stoppe en dyne ned omkring ham så han sidder stabilt....

i øvrigt er agurkestænger direkte fra køleskabet et hit når de små er ved at få tænder ... det er kølende og agurk indeholder et naturligt stof der bedøver en lille smule

Anmeld

17. september 2010

Mille83

baby2010 skriver:

Hvor gammel er hun? Alfred er 6 måneder, så han er for gammel til aktivitetstæppe, det gider han ikke. Vil ikke ligge og kigge på ting, han vil gerne røre, ryste og smage på ting 

Hun er lige blevet 4 mdr idag..

Anmeld

5. december 2010

Snuffler25

Hvordan går det med Alfred og "mor tid" nu ?  nu er Nicolaj kommet i den alder hvor han heller ikk gider ligge under et legetæppe mere.. nu sidder han op og indimellem ka han sidde længe selv omgivet af sit legetøj og hygge... andre gange er det som om han bare ik gider noget selv..

Jeg ka ta ham op og sætte ham ved siden af mig i sofa fx, så gider han godt lege videre.. som om det er "sjovere" når mor er ved siden af.. men ja, så er jeg ligesom også "fanget" i sofa...

Har du fundet på noget med Alfred, hvordan går det nu?

Anmeld

5. december 2010

baby2010

Snuffler25 skriver:

Hvordan går det med Alfred og "mor tid" nu ?  nu er Nicolaj kommet i den alder hvor han heller ikk gider ligge under et legetæppe mere.. nu sidder han op og indimellem ka han sidde længe selv omgivet af sit legetøj og hygge... andre gange er det som om han bare ik gider noget selv..

Jeg ka ta ham op og sætte ham ved siden af mig i sofa fx, så gider han godt lege videre.. som om det er "sjovere" når mor er ved siden af.. men ja, så er jeg ligesom også "fanget" i sofa...

Har du fundet på noget med Alfred, hvordan går det nu?

Det går så godt! Men han begyndte også at skubbe sig selv fremad i sidste uge, så nu kan han selv komme rundt og få fat på legetøjet osv., så nu er han bare en lille engel!

Anmeld

5. december 2010

Snuffler25

Neeeej - møver han??  hurraaaa !!

Jeg glæder mig SÅÅÅ meget til Nicolaj kan det... men lige nu ka jeg bare slet ik holde ham på maven, han vender rundt med det samme, vupti.... men det må vel komme lige pludselig det møveri der?

Tillykke med din store lille dreng hihi

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.