Tips til mere "mor" tid - undeholdning til baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.678 visninger
21 svar
0 synes godt om
16. september 2010

baby2010

Hej mødre,

hvad kan I finde på at gøre, for at holde jeres unger beskæftiget, så I kan få lidt mere tid til jer selv?

Jeg har selv en MEGET aktiv lille dreng, som gerne vil underholdes alle dagens timer, så jeg er efterhånden tvunget til at være lidt kreativ, hvis jeg skal fx skal spise frokost i nogenlunde fred. Her er et par af mine egne tips:

- Sætte baby i skråstol med en agurkering rundt om fingeren

- Sætte baby foran vinduet mens det blæser, så han kan kigge på alle de store træer, som vejrer i vinden, mens han lytter til klassisk musik.

- Sætte baby i skråstol, mens han ser tv (sorry last resort, når vi begge er alt for trætte og ikke magter noget).

Julie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2010

Mille83

Tænke tænke..

Jeg har en kravegård fyldt med legetøj - der ligger hun når jeg fx spiser morgenmad eller går i bad.

Senere på dagen hvis jeg skal have lidt ro ligger jeg hende på aktivitetstæppet. - også vasker jeg tøj eller ligger tøj sammen lige ved siden af hende.

Skråsttolen bruger jeg faktisk kun her når jeg laver flasker til hende ude i køkkenet. - eller når vi selv spiser aftensmad

Har også en måtte der ligger på gulvet med skum, som hun kan ligge og lege på.

Så hun skifter lidt i løbet af en dag - faktisk sjældent hun hænger på mig, det er kun når jeg lige vil have en krammer

Hun er ret god til og lege selv...

Anmeld

16. september 2010

Snuffler25

Jeg kan tilslutte mig kravlegården - den er også super effektiv her Har en masse legetøj i den + en uro med musik som han kan ligge og kigge op på mens han leger - det elsker han.

Aktivitetstæppe på gulvet - har både et hvor der hænger dyr over ham, det syns han er sjovt at ligge og dingle til og snakke med.. - og så har jeg et tæppe hvor der er firkanter med forskellige stof og lyde, det synes han også er meget skægt.

Jeg bruger sjældent skråstolen - det er kun hvis han skal have mad eller Søren ikke kan sidde med ham, mens jeg laver mad i køkkenet - så ryger han også op i stolen. Men ellers ikke

Vil Alfred ikke ligge og lege på et aktivitetstæppe fx tror du? Med noget hængene ned over ham, som han kan dingle til og snakke med?

Anmeld

16. september 2010

serinasmor

hmmm .... her er hun nu blevet 8 mdr og kan selv finde på unoder at lave .... så det er mere et spørgsmål om at lade hende gøre det mens mor lige laver mad, sætter hår, er på toilettet, hænger vasketøj op, gør badeværelset rent .. og hvad man nu ellers skal ...

et par eksempler

mor laver frokost til sig selv og serina ... Serina når på de få minutter at tømme den kurv vi har i køkkenet for reklamer så de ligger spredt ud over hele gulvet nogle i meget små dele

Mor tager vasketøj ned af stativet og lægger det sammen... Serina er ikke enig i hvordan det skal ligge og hiver det op ad kurven ligeså hurtigt som hendes mor når at lægge det deri..

Mor gør badeværelset rent ... Serina tømmer den kasse vi har stående på gulvet for tøjklemmer.. først én ad gangen så bliver hele kassen vendt på hovedet ...

Mor laver aftensmad ... Serina er kravlet ind på sit værelse der støder op til køkkenet og er i fuld gang med at hive skuffer/kasser ud af hendes reol med legetøj og tømme dem systematisk ud over hele gulvet... og alle duploklodser får en mysser/bliver tygget godt igennem

Mor tømmer opvaskemaskinen ... Serina rejser sig op ad den åbne låge og "hjælper" til/ kigger på og får et "nej!" hver gang hun rækker ud efter en tallerken eller andet

EN HERLIG ALDER

hun har nu altid været god til at underholde sig selv.... så førhen lå hun ofte på et tæppe hvor vi var og legede eller kiggede på os... men det er jo som sagt FØR hun selv kunne flytte sig og lave ballade ...

Anmeld

16. september 2010

B&J

Min dreng er 6mdr han leger også tit på sin måtte hvor der er en masse legetøj og der kan han godt hygge sig i mens jeg vasker tøj eller ligger tøj sammen eller støvsuger eller hvis jeg laver mad til mig selv kan jo altid kigge på ham....

og han sidder kun i skåstol når han ikke gider ligge mere eller ikke kan side så godt selv fordi han er lidt træt så kommer han der i også høre han musik så vipper han der ud af ihihhihi ellers kommer han ikke i den mere....

Anmeld

16. september 2010

Tulle28

serinasmor skriver:

hmmm .... her er hun nu blevet 8 mdr og kan selv finde på unoder at lave .... så det er mere et spørgsmål om at lade hende gøre det mens mor lige laver mad, sætter hår, er på toilettet, hænger vasketøj op, gør badeværelset rent .. og hvad man nu ellers skal ...

et par eksempler

mor laver frokost til sig selv og serina ... Serina når på de få minutter at tømme den kurv vi har i køkkenet for reklamer så de ligger spredt ud over hele gulvet nogle i meget små dele

Mor tager vasketøj ned af stativet og lægger det sammen... Serina er ikke enig i hvordan det skal ligge og hiver det op ad kurven ligeså hurtigt som hendes mor når at lægge det deri..

Mor gør badeværelset rent ... Serina tømmer den kasse vi har stående på gulvet for tøjklemmer.. først én ad gangen så bliver hele kassen vendt på hovedet ...

Mor laver aftensmad ... Serina er kravlet ind på sit værelse der støder op til køkkenet og er i fuld gang med at hive skuffer/kasser ud af hendes reol med legetøj og tømme dem systematisk ud over hele gulvet... og alle duploklodser får en mysser/bliver tygget godt igennem

Mor tømmer opvaskemaskinen ... Serina rejser sig op ad den åbne låge og "hjælper" til/ kigger på og får et "nej!" hver gang hun rækker ud efter en tallerken eller andet

EN HERLIG ALDER

hun har nu altid været god til at underholde sig selv.... så førhen lå hun ofte på et tæppe hvor vi var og legede eller kiggede på os... men det er jo som sagt FØR hun selv kunne flytte sig og lave ballade ...

Ha ha hvor skønt! Ja det er med at nyde dem, mens de er små og bliver hvor man har lagt dem:-)

Anmeld

16. september 2010

baby2010

Tak for alle jeres svar - hvor VILDT at jeres unger gider lege selv, så I kan nå alt det!!!

Alfred gider ligge max 20 min. selvom han er mandsopdækket med legetøj. Puha, der er søreme temperamentsforskel på børn skal jeg lige love for... Selvom jeg prøver at "træne" ham til at ligge længere, sker det under stærke protester, men han vil også meget frem i verden og vil være med, hvor det hele sker. Gider bare ikke ligge selv og lege...

Anmeld

16. september 2010

baby2010

serinasmor skriver:

et par eksempler

EN HERLIG ALDER

Hvor er det bare nuttet! Ja, men om nogle måneder kan Alfred kravle, og så regner jeg med/håber på det bliver lidt lettere 

Anmeld

16. september 2010

baby2010

Mille83 skriver:

Tænke tænke..

Jeg har en kravegård fyldt med legetøj - der ligger hun når jeg fx spiser morgenmad eller går i bad.

Senere på dagen hvis jeg skal have lidt ro ligger jeg hende på aktivitetstæppet. - også vasker jeg tøj eller ligger tøj sammen lige ved siden af hende.

Skråsttolen bruger jeg faktisk kun her når jeg laver flasker til hende ude i køkkenet. - eller når vi selv spiser aftensmad

Har også en måtte der ligger på gulvet med skum, som hun kan ligge og lege på.

Så hun skifter lidt i løbet af en dag - faktisk sjældent hun hænger på mig, det er kun når jeg lige vil have en krammer

Hun er ret god til og lege selv...

Hvor gammel er hun? Alfred er 6 måneder, så han er for gammel til aktivitetstæppe, det gider han ikke. Vil ikke ligge og kigge på ting, han vil gerne røre, ryste og smage på ting 

Anmeld

16. september 2010

baby2010

Snuffler25 skriver:

Jeg kan tilslutte mig kravlegården - den er også super effektiv her Har en masse legetøj i den + en uro med musik som han kan ligge og kigge op på mens han leger - det elsker han.

Aktivitetstæppe på gulvet - har både et hvor der hænger dyr over ham, det syns han er sjovt at ligge og dingle til og snakke med.. - og så har jeg et tæppe hvor der er firkanter med forskellige stof og lyde, det synes han også er meget skægt.

Jeg bruger sjældent skråstolen - det er kun hvis han skal have mad eller Søren ikke kan sidde med ham, mens jeg laver mad i køkkenet - så ryger han også op i stolen. Men ellers ikke

Vil Alfred ikke ligge og lege på et aktivitetstæppe fx tror du? Med noget hængene ned over ham, som han kan dingle til og snakke med?

Super dejligt, at Nicolai gider det - det gider Alfred bare ikke! Det er for kedeligt, at ligge selv og kigge. Han vil rundt og omkring og tale med mennesker... Måske er det bare alderen, men han har nu lidt altid været sådan. Han vil bare frem i verden, det er helt sikkert 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.