Udlejere fra helvede ?????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. september 2010

Marco2

Jamen kan I så ikke invitere ham over til kaffe eller et eller andet og få afstemt med hinanden hvordan I ønsker det skal foregå? Så begge parter synes det er ok. Det er tit nemmere at sidde overfor hinanden, så man kan se mimikken. Det skrevne sprog kan tit misforståes af den læsende part.

Så hvis I ønsker at blive der og fortsat ha' et godt forhold til hinanden, så må I sætte Jer sammen og få en snak om det hele.

AG

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2010

Anonym trådstarter

Marco2 skriver:

Jamen kan I så ikke invitere ham over til kaffe eller et eller andet og få afstemt med hinanden hvordan I ønsker det skal foregå? Så begge parter synes det er ok. Det er tit nemmere at sidde overfor hinanden, så man kan se mimikken. Det skrevne sprog kan tit misforståes af den læsende part.

Så hvis I ønsker at blive der og fortsat ha' et godt forhold til hinanden, så må I sætte Jer sammen og få en snak om det hele.

AG

Du har helt ret og det har vi også arrangeret i næste uge .. Problemet er bare at han fik givet os så skidt samvittighed i går , jeg har sgu dårligt sovet i nat , så rart at høre i syntes vi har stået model til meget

Anmeld

16. september 2010

Anonym trådstarter

16. september 2010

millesofie

Anonym skriver:

Hej )

Vi har nu i et år haft lejet et hus af en familie vi kender , lejekontrakten løber et år endnu ..  Dråben der fik bægeret til at flyde over landende i går

Da vi fandt ud af vi ville leje huset sagde udlejer at de 2 store garager der tilhører huset ville blive tømt inden længe ,, Den ene stod der gamle biler i og den anden brugte han som værksted .. Vi sagde at det behøvede han nu ikke for vi skulle ikke bruge dem og vi vidste hvor uoverskueligt det ville være for ham ...  Han tog i mod tilbuddet og skrev i leje kontrakten at han stadig havde brugsret til begge garager ,, vel og mærke stadig til samme husleje   Det år vi har boet her har der flere gange om ugen været et rend af folk der skulle have lavet bil , folk der skulle låne trailer og en af hans venner der har en bil i garagen .. I starten skrev han altid en sms om at nu ville han komme , nu hører vi intet , han kommer bare ..  Nogle gange har han haft startet en af de gamle biler i garagen hvilket har resulteret i benzin lugt i den ene halvdel af huset , vi har sagt det og det er han stoppet med ..Tit og ofte har han banket på for at sige at vores gæster skulle flytte deres biler da de holdte foran garage porten og han skulle ind   En dag stod der en kæmpe båd lige ude foran vores indkørsel og sønnen kom og ringede på , han ville lige løbe igennem huset da han ingen nøgle havde til garagen og han skulle ud og sejle   Den weekend og den efterfølgende var vores indkørsel invaderet af sønnen og hans venner hver formiddag med høj musik inden de skulle ud og sejle og alle dagene skulle han igennem huset Min datter har vindue ud til vores indkørsel og må leve for nedrullet persienner da man aldrig ved hvem der pludselig står ude foran ..  For et par uger siden gik blandings batteriet i køkkenet ( dette hus er en ruin , meget meget nedslidt)Det syntes han vi selv skulle bekoste og få sat op da han syntes vi bor så billigt ,, puha det kan gå hen og blive dyrt da alle haner drypper og toiletterne også snart står af .. Det gjorde vi dog , stadig med et smil ..  Vi har aldrig brokket os over noget som helst ...   Nu har de så fået camping vogn som står på p pladsen , lige uden for huset , den opholder konen sig tit i ,, Helt ærligt   Vi føler os så overvåget ,, I vinters fik vi i øvrigt en skide balle over det dryppede ned gennem taget fordi vi skulle have fejet det flade tag da det blev tø vejr   Når men i går der fik jeg en sms fra udlejer .. Vil lige sige at for han kan komme ind i garagen skal han låse sig ind i vores hus af bagindgangen ,, dvs min store søns indgang .. På sms en skrev han at der var olie spor på gulvtæppet ude i bagindgangen og det var øv ,, Meget surt med udråbstegn   Det var min store søn der havde haft noget olie under skoene ,, jeg skrev det var jeg ked af og ville få det renset af eller købe et nyt gulvtæppe (selvom det er old gammelt og var møg beskidt i forvejen ) Han svarede mig aldrig tilbage ...  Jeg fik det dog renset af i går aftes ,,, Skal han kommentere sådan noget når vi bor i huset endnu ? Er det os der er gal på den eller er vi meget large ? Vi giver 7000 kr i husleje pr md ,, huset er 286 kvm ..men en ruin    Det er så utæt at det koster os 30000 pr år at varme opså vi syntes ikke at huslejen er så billig så vi skal finde os i alt det her

i er alt for large

det ville jeg ikke finde mig i, overhovedet!!!

jeg sidder lige nu i krig med min udlejer og jeg bliver ved så længe jeg mener at jeg har ret

Anmeld

16. september 2010

Anonym trådstarter

Glæder mig sådan til vi skal herfra  Føler mig slet ikke hjemme

Anmeld

16. september 2010

wamse

Jeg ville også bare sørge for at få et andet sted at bo, hvor jeres privatliv er jeres. Jeg har kun boet ved en privat udlejer 1 gang, men det var så tilgengæld en udlejer fra himlen i stedet for Han ordnede simpelthen alt og der var aldrig nogen former for problemer. Håber i kan få købt hus i januar, så i kan komme der fra

Anmeld

16. september 2010

sussan

Hej Blander mig lige i debatten Jeg tænker også at det er alt for meget og noget stænge vilkår i lever under .. Man vil jo gerne kunne være sig selv i eget hus om man så ejer eller lejer det - og det kan i da bestemt ikke.

Det er også svært når det er ens venner, men netop derfor er det måske bedre at i kommer væk derfra så venskabet kan bevares. - og hvis det ikke gør er det desværre ikke det værd. Tror at jo et møde vil være godt, men hjælper det i det lange løb - måske det ændrer sig for en periode og så tilbage til det gamle igen. Du skriver selv at det er noget gammelt møg så er det ligemeget hvor stort det er, det bliver nok svært for dem at finde andre der vil finde sig i selv at skulle resturere diverse ting samt at ens leveforhold bliver kommenteret. Så spørgsmålet er lidt hårdt sagt kæmper de for de 7000 om mdr. eller for jeres venskab. Tilsidst er i jer selv nærmest.

Håber i finder ud af en løsning der passer jer,

Kh Sus

Anmeld

16. september 2010

Anonym trådstarter

Det er en sindsyg svær situation vi sidder i   I har ret i at venskabet måske ikke betyder så meget for dem når de handler som de gør ,,  De kan ikke selv se de er for meget fordi det ligesom er kommet langsomt ,, de breder sig mere og mere og tænker nok ikke over nu at de har invaderet os fuldstændigt ,,

Anmeld

16. september 2010

SussieThyssen

Det er aldrig sjovt, når der er problemer mellem lejer og udlejer. Nu har jeg selv gennem en hel del år været udlejer....men har også været lejer (det er vi lige pt) og jeg har da heldigvis den fordel at jeg kender en hel del til reglerne.

1) I har forhåbentligt en ordentlig lejekontrakt, af de statsautoriserede? /De fås hos boghandleren.
I denne kontrakt, skal der udførligt stå HVEM, der har ansvaret for vedligeholdelse, samt hvilke elementer denne vedligeholdelse indeholder.
Under normale omstændigheder, så påfalder det udlejer at vedligeholde og udskifte alle faste elementer i det lejede område. Dvs radiatorer, hårde hvidevarer, blandingsbatterier, vandvarmere, faste køkkenelementer, badeværelsesarmaturer, m.m. medmindre disse forsætligt er ødelagt af lejer. Skyldes forfaldet eller nedbrydelsen af disse almindelig daglig slidtage, så skal udlejer til hver en tid dække udgifter til vedligeholdelse og udskiftning af disse.
Det vil stå højt og tydeligt i lejekontrakten.
Er det derimod en hjemmeskrevet lejekontrakt, så er I straks langt værre stillet, men man vil i retslig sammenhæng alligevel, i store træk henholde sig til almindelig gængs praksis.
Ligeledes påfalder det udlejer at vedligeholde alle huslige områder, med mindre dette står udførligt beskrevet i lejekontrakten. Derfor påholder det udlejer OGSÅ at vedligeholde diverse tagkonstruktioner, tagrender m.v, samt nedfejning af sne fra tage.
Er der have og havearealer til det lejede områder, vil alm vedligeholdelse af havearealer, gangstier, fliser m.v. påhvile lejer, med mindre andet er anført.

2) Såfremt der ikke står særlige aftaler anført i lejekontrakten, så har udlejer IKKE ret til adgang i det lejede område. Derfor kan udlejer eller udlejers søn ikke komme og gå igennem jeres boområde. Så enkelt er det.

3) Det er rigtigt at man kan henvende sig til lejernes LO men vil lige tilføje, at så snart man har med private udlejere at gøre, er det straks mere besværligt, men I kan med held henvende jer og få reglerne for almindelig brugt praksis og lovgivning inden for udlejning. Mange steder har lejernes LOL efterhånden vundet så mange sager mod private udlejere, at de som regel retter sig efter en henvisning fra Lejernes LOL, men nogle gange skal man igennem nogle besværlige og dyre retsager, og så er spørgsmålet om man ikke hellere skulle flytte.

4) Det er ALTID en god ide, at gennemgå boligen fra A til Z når man skal leje. Sørg for at det bliver gjort sammen med udlejer og 2 vidner. Herefter opstiller man en mangelliste og helst med billeddokumentation, som både vidner og udlejer skal underskrive.
Vil udlejer ikke underskrive, så skal I ikke underskrive lejekontrakten og heller ikke udbetale indskud. HUSK DET!
Dette "bevismateriale" vil til hver en tid være gældende som dokumentation ved eventuelt senere tilbagebetaling og modregning af indskud.

Held og lykke

Kærligst
Sussie

Anmeld

16. september 2010

SannaFo1

Jeg har selv stået i den situation. Mig og min kæreste lejede kælderen hos nogle af mine forældres venner. I starten var det helt fint og der var ikke noget. (Jeg var gravid med mit første barn på det tidspunkt)

Som tiden gik blandede de sig mere og mere i vores liv og rettede på os hele tiden. I starten troede jeg at det var mig der havde gjort noget forkert og fandt mig i alt.

De havde en søn som hele tiden kom vadende igennem vores køkken for at komme ind til vaskerummet hvor der var trapper så han kunne komme ovenpå fordi han altid havde glemt nøglen til huset. De fleste gange havde han også sin kæreste med.

Vi delte vaskemaskine med dem ovenpå og vaskede ca 2 gange om ugen og ryddede op efter os. Nogle gange var jeg ude for at de havde stoppet maskinen midt i det hele og taget vores tøj ud for at vaske deres eget. Så lå vores tøj bare på gulvet driv vådt og der tænkte jeg at nu kunne det være nok. De havde 5 dage om ugen at vaske og så skulle det være absolut når vi vaskede at de lige pludselig ikke havde mere rent tøj.

Nå men jeg fødte så min datter og var meget glad og hyggede mig stort som nybagt mor indtil.. De lige pludselig kom vadende fra vaskerummet fordi de ville se min datter. OG det var ikke bare en eller 2 gange det var konstant og uden at banke på.

Der følte jeg mig kranket og flyttede med det samme.

Jeg er så lettet over at jeg ikke bor der mere..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.