Bør folk med downsyndrom få børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. september 2010

aarhusmor

Jeg synes ikke de skal have børn. De kan ikke varetage et barn uden hjælp og tit ender de med at få deres barn taget fra dem. Og så føler de jo den samme sorg som alle andre. For alle forældre elsker deres barn.
Men jeg vil lige sige, at det kan ikke være så sort hvidt- der kan vel være forskellige grader af down?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2010

Laulund87

line melias mor skriver:

min holdning er så længe man kan tage vare på sig selv og dermed også et barn er det fint med mig

Simpelt og godt skrevet

Anmeld

15. september 2010

ekzunz

Nej - jeg mener ikke de skal have børn, da de normalt ikke vil kunne tage vare på et barn.

Anmeld

15. september 2010

Mumto3

Jeg synes det er meget svært at gøre sig til dommer for en anden gruppe mennesker og sige: Alle med downs må ikke før børn, eller Alle der er jøde må ikke få børn eller Alle der.....må ikke få børn.

Jeg siger ikke det omvendte; at alle skal have lov til at få børn, men jeg synes det er meget meget svært på andre menneskers vegne at skulle bestemme om de skal have børn eller ej, -og det bliver særlig svært når det ikke engang drejer sig om et konkret par, men om en gruppe af mennesker.

Anmeld

16. september 2010

Malthes mor

sus34 skriver:

Jeg er ikke helt sikker mht piger med down men drenge med down er sterile... og så giver det jo heldigvis sig selv.

Piger med down syndrom er ikke sterile. Arbejder selv med et herlige par af slagsen. Hvoraf den ene kvinde er blevet steriliseret, og den anden får p-pille.

Anmeld

16. september 2010

Pige2009

Jeg har svaret nej, da jeg ikke mener de er ordentligt i stand til at varetage barnets tarv ordentligt pga. deres hæmmede udvikling.

K.h. Linda

Anmeld

16. september 2010

Trolde_mor

line melias mor skriver:

min holdning er så længe man kan tage vare på sig selv og dermed også et barn er det fint med mig

Har stemt ja, da jeg må sige jeg her er enig

Anmeld

16. september 2010

FrkT

Generelt set så er det for mig et stort NEJ! Men altså jeg skal selvfølgelig ikke kunne benægte at der måske er undtagelser, hvor de vil være fuldt ud i stand til at varetage et barns behov til fulde, for så synes jeg godt de bør. Men ikke hvis de er ligesom alle jeg Downs jeg indtil videre har mødt.

Anmeld

16. september 2010

Meliora

BellaT skriver:

Nej. De kan ikke varetage et barns kæmpestore behov. Ihvertfald ikke uden rigtig meget hjælp.

At få børn er ikke en menneskeret.

enig

Anmeld

17. september 2010

sus34

Malthes mor skriver:

Piger med down syndrom er ikke sterile. Arbejder selv med et herlige par af slagsen. Hvoraf den ene kvinde er blevet steriliseret, og den anden får p-pille.

Jeg viste det heller ikke med piger, men min baby i maven har en storebrod med down og der har forældrene fået at vide han er steril...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.