Bør folk med downsyndrom få børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Bør mennesker med downsyndrom få børn?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

16.757 visninger
28 svar
1 synes godt om
15. september 2010

Risen

Er nysgerrig hvad I mener og hvorfor? Begrund gerne jeres svar

God debat  

KH 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2010

wamse

Åhh så vil jeg se om jeg kan forklare mig.

Jeg har stemt nej til at de bør få børn, og det har jeg fordi at jeg ikke mener at de på nogen måde kan varetage et barns behov og barnet vil uden tvivl blive fjernet på et tidspunkt, eller man ville bruge enorme resourcer på at hyre fagfolk, der mere eller mindre tog sig af barnet 24-7 og det burde ingen børn fødes til.

Anmeld

15. september 2010

millesofie

jeg har svaret andet men jeg tror ikke jeg kan forklare hvad jeg mener

jeg er både for og i mod

Anmeld

15. september 2010

sofie85

wamse skriver:

Åhh så vil jeg se om jeg kan forklare mig.

Jeg har stemt nej til at de bør få børn, og det har jeg fordi at jeg ikke mener at de på nogen måde kan varetage et barns behov og barnet vil uden tvivl blive fjernet på et tidspunkt, eller man ville bruge enorme resourcer på at hyre fagfolk, der mere eller mindre tog sig af barnet 24-7 og det burde ingen børn fødes til.

Mener nogenlunde det samme

Anmeld

15. september 2010

Shibby

Nej

Anmeld

15. september 2010

sus34

Jeg er ikke helt sikker mht piger med down men drenge med down er sterile... og så giver det jo heldigvis sig selv.

Anmeld

15. september 2010

Happiness

Jeg har skrevet andet. Da der ER mennesker med down, der ville kunne varetage et barn! Man kan ikke stemple folk på den måde. Min venindes søster har 2 børn, og hun OG kæresten har down syndrom, og de får IKKE hjælp fra kommunen! Der er forskellige grader indenfor alt.

Men selvfølgelig skal de ikke have børn, hvis de ikke kan varetage det. Men man skal da altid se på mennesket, og ikke på deres handicap eller mangel på det samme.

Bare min mening...

Anmeld

15. september 2010

BellaT

Nej. De kan ikke varetage et barns kæmpestore behov. Ihvertfald ikke uden rigtig meget hjælp.

At få børn er ikke en menneskeret.

Anmeld

15. september 2010

Happiness

sus34 skriver:

Jeg er ikke helt sikker mht piger med down men drenge med down er sterile... og så giver det jo heldigvis sig selv.

Ikke alle. Kender et par hvor begge er down, og de har 2 børn nu.

Anmeld

15. september 2010

line melias mor

min holdning er så længe man kan tage vare på sig selv og dermed også et barn er det fint med mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.